۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳
استان سمنان «۴۰۰ مگاوات برق» وارد مدار توزیع کشور کرده است
طی دولت سیزدهم؛

استان سمنان «۴۰۰ مگاوات برق» وارد مدار توزیع کشور کرده است

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه این استان نزدیک به ۴۰۰ مگاوات برق توانسته در دولت سیزدهم وارد مدار توزیع کند، گفت: ۳۰ مگاوات از این میزان انرژی خورشیدی است.

سید محمدرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به اوج گیری گرما و فصل زمستان در اکثر نقاط استان سمنان بیان کرد: با گرم تر شدن هوا، مصرف برق و انرژی و آب بیشتر می شود لذا نیاز است که مردم استان سمنان مدیریت مصرف را به صورت بهینه در دستور کار قرار دهند تا در طول فصل گرم سال به مشکل کمتری برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه در اواخر هفته گذشته شاهد افزایش محسوس دمای هوا بودیم و همین امر سبب افزایش مصرف آب و برق شد، افزود: به واسطه ورود سیستم های سرمایشی در مدار، در دو مقطع شبانه روز بیشترین میزان پیک مصرف را شاهد هستیم لذا از مردم درخواست می شود کار با دیگر لوازم برقی خود را به ساعاتی دیگر موکول کنند.

استاندار سمنان با بیان اینکه مدیریت مصرف برق و استفاده بهینه از انرژی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: در این استان ۴۰۰ هزار مشترک برق وجود دارد و اگر هر کدام از این مشترکان یک درصد میزان مصرف برق خود را کاهش دهند شاهد جهش بزرگی به سمت رفع مشکلات هستیم.

هاشمی از تلاش های دولت سیزدهم برای افزایش ظرفیت نیز خبر داد و تاکید کرد: مرحله سوم و چهارم سیکل ترکیبی نیروگاه شهید باکری در دور دوم سفر شهید رئیسی در مقام ریاست جمهور دولت سیزدهم مورد بهره برداری قرار گرفت و شاهد بودیم که مصرف برق به خوبی و با کمترین مشکل برای بخش خانگی مدیریت شده است.

وی با بیان اینکه استان سمنان نزدیک به ۴۰۰ مگاوات برق توانسته در دولت سیزدهم وارد مدار توزیع کند، افزود: این امر نشان از تلاش دولت سیزدهم در راستای افزایش ظرفیت تولید برق دارد از سوی دیگر بیش از ۹۵ درصد از کل برق تولیدی استان سمنان از طریق نیروگاه های خورشیدی در سه سال دولت شهید رئیسی رقم خورده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه ۳۰ مگاوات انرژی خورشیدی از این استان در مدار توزیع برق کشور تزریق می شود، تاکید کرد: ۲۸ مگاوات از این ۳۰ مگاوات برق تولیدی از طریق انرژی پاک خورشیدی در استان سمنان طی سه ساله دولت سیزدهم رقم خورده است لذا همچنان جذب سرمایه گذاری در زمینه نیروگاه های خورشیدی به واسطه ظرفیت های استان، یکی از ضرورت ها و اولویت ها خواهد بود.

کد خبر: ۲۹۵٬۹۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha