۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۳
روش های نوین عایق کاری را بشناسید

روش های نوین عایق کاری را بشناسید

در راستای حفظ منابع انرژی و کاهش پرتی انرژی، یکی از مهمترین اقداماتی که باید انجام داد، عایق کاری است. چه در صنعت و چه در ساختمان‌سازی، باید حتماً عایق کاری انجام شود.

به گزارش بازار، در راستای حفظ منابع انرژی و کاهش پرتی انرژی، یکی از مهمترین اقداماتی که باید انجام داد،  عایق کاری است. چه در صنعت و چه در ساختمان‌سازی، باید حتماً عایق کاری انجام شود. با این کار هم میزان مصرف انرژی به شدت کاهش می‌یابد و هم در محیط‌های مسکونی، از ورود آلودگی‌های صوتی به داخل ساختمان جلوگیری خواهد شد. اما کدام یک از روش‌های عایق کاری را انتخاب کنیم؟ در این مطلب قرار است به نقل از کارا انرژی ماندگار، روش‌ های نوین عایق کاری را به شما معرفی نماییم. پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

چرا به سراغ روش ‌های نوین عایق کاری برویم؟

در حال حاضر روش‌های متنوعی برای عایق کاری در صنعت و ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما علت اینکه توصیه می‌کنیم روش‌ های نوین عایق ‌کاری را اجرا نمایید، راندمان بالایی است که این روش‌ها از خود نشان داده‌اند. مسلماً با گذر زمان، متخصصان در زمینه طراحی انواع عایق‌ها سعی کرده‌اند عایق‌هایی را طراحی کنند که کمبودها و کاستی‌های روش‌های قبلی را جبران کرده و بهترین عملکرد و کارایی را از خود نشان می‌دهند. بنابراین شما نباید فقط به هزینه‌ها توجه کنید. برای رسیدن به نتیجه ایده‌آل، به ازای هزینه‌ای که می‌پردازید، باید بهترین و جدیدترین روش ‌های عایق کاری را انتخاب نمایید. در این صورت مطمئن خواهید بود عایق‌های مورد استفاده، طول عمر مفید بالایی دارند، به بهترین شکل ممکن محیط و وسایل را برای شما عایق می‌کند و در نتیجه در مصرف انرژی نیز به شدت صرفه‌جویی خواهد شد. مسلماً هزینه‌ای که شما برای عایق کاری می‌پردازید، تضمین کننده میزان مصرف انرژی شما در آینده و مبلغی است که باید برای این منظور پرداخت کنید.

معرفی روش ‌های نوین عایق کاری

در این قسمت از مطلب ما قرار است سه مورد از روش‌ های جدید و نوین عایق کاری را به شما معرفی کنیم:

عایق الاستومری

اگر بخواهیم یکی از بهترین و جدیدترین انواع روش‌ های عایق ‌کاری را به شما معرفی کنیم، باید به سراغ عایق الاستومری برویم. ویژگی‌های این عایق به شرح زیر می‌باشد:

  • عایق‌های الاستومری انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند. این نشان می‌دهد شما برای هر سطحی می‌توانید از این عایق‌ها استفاده کنید.
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت، یکی دیگر از ویژگی‌های بارز عایق‌های الاستومری است. بنابراین هم از نفوذ رطوبت هوا به داخل ساختمان جلوگیری می‌کند و هم مانع از رشد قارچ‌ها و کپک‌ها بر روی سطوح خواهد شد. از سوی دیگر جلوگیری از نفوذ رطوبت مانع از زنگ زدن سطوح فلزی می‌گردد.
  • جالب است بدانید عایق‌های الاستومری عایق‌های چند منظوره هستند. در کنار اینکه مانع از نفوذ رطوبت به داخل محیط می‌شوند، عایق حرارتی و عایق صوتی نیز شناخته شده‌اند. بنابراین وقتی شما در ساختمان خود از عایق الاستومری استفاده می‌کنید، هم از پرتی انرژی جلوگیری می‌شود، هم مانع از نفوذ رطوبت به داخل ساختمان خواهید شد و هم از شر آلودگی‌های صوتی راحت می‌شوید.
  • قدرت چسبندگی بالا، از دیگر ویژگی‌های عایق‌های الاستومری به حساب می‌آید. این عایق‌ها عمدتاً به صورت پشت چسب‌دار طراحی می‌گردند تا نصب آن‌ها راحت باشد.
  • لازم است بدانیم عایق‌های الاستومری در برابر آتش‌سوزی بسیار مقاوم هستند. بنابراین ساختمان شما را نیز ایمن می‌کنند.

لازم به توضیح است که کارا انرژی ماندگار در زمینه فروش عایق الاستومری بصورت رولی و لوله ای با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت ارائه خدمات می نماید.

عایق پشم سنگ

این عایق که از ذوب شدن سنگ بازالت به دست می‌آید، یکی از با کیفیت‌ترین عایق‌های حرارتی و صوتی شناخته شده است. مهم‌ترین ویژگی ‌های عایق پشم سنگ عبارتند از:

  • این عایق به عنوان یکی از عایق‌های سازگار با محیط زیست شناخته شده است زیرا هیچگونه ماده سمی را وارد محیط نمی‌کند.
  • برای نصب اصلاً دردسر نخواهید داشت چون به راحتی بر روی هر سطحی می‌توانید از این عایق استفاده کنید.
  • ضریب انتقال حرارت بسیار پایین عایق نشان می‌دهد که عایق‌های پشم سنگ مقاومت خوبی در برابر پرتی انرژی دارند.
  • عایق پشم سنگ به عنوان یکی از عایق‌های بسیار مقاوم در برابر حریق شناخته شده و در نتیجه باعث افزایش ایمنی محیط می‌گردند.
  • برای استفاده از عایق‌های پشم سنگ اصلاً نگران بروز مشکلات آلرژی نباشید.
  • شما نه تنها برای صنایع مختلف همانند پتروشیمی و پالایشگاه‌ها بلکه برای ساختمان سازی نیز می‌توانید از عایق پشم سنگ استفاده کنید.

روش های نوین عایق کاری را بشناسید

فوم عایق xps

اگر در ساختمان‌های قرار است از ساندویچ پنل‌ها برای عایق‌بندی ساختمان‌ها استفاده شود، می‌توان فوم xps را در بین دو لایه ساندویچ پانل تزریق کرد. مهم‌ترین ویژگی‌ های فوم عایق xps عبارتند از:

  • ضریب انتقال حرارت این فوم‌ها بسیار پایین است. بنابراین مقاومت بالایی در برابر حرارت دارند و از پرتی انرژی جلوگیری می‌کنند.
  • باید بگوییم فوم‌های xps کاملاً نفوذ ناپذیر در برابر رطوبت هستند. پس از زنگ زدگی سطوح فلزی، رشد قارچ‌ها و کپک‌ها در بافت مصالح ساختمانی جلوگیری خواهد شد.
  • به ظاهر فوم‌های xps  توجه کنید. این فرم‌ها ظاهری متخلخل و فشرده دارند و همین ظاهر باعث شده است که فوم xps مقاوم در برابر صوت نیز باشد.
  • وزن عایق‌های xps  بسیار سبک است. بنابراین اگر در ساختمان سازی می‌خواهید از عایق استفاده کنید، نگران افزایش بار بر روی اسکلت ساختمان نباشید.
  • از آنجایی که فوم xps کمترین ضایعات را دارد بنابراین برای عایق‌بندی از نظر هزینه‌ها کاملاً مقرون به صرفه است.

کلام آخر

برای خرید جدیدترین عایق‌های موجود در بازار که کیفیت و عملکرد بسیار بالایی دارند، بهترین راهکار این است که به سراغ فروشگاه‌های معتبر همانند کارا انرژی بروید. به سایت کارا انرژی مراجعه کنید تا انواع عایق‌های جدید که در این مطلب برای شما توضیح دادیم را مشاهده نمایید. این فروشگاه خدمات خود را به صورت تضمین شده ارائه می‌کند. حتی برای نصب عایق با روش های نوین عایق کاری نیز می‌توانید از گروه حرفه‌ای کارا انرژی کمک بگیرید.

کد خبر: ۲۹۵٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha