۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
واگذاری ۷ میلیون متر مکعب پساب به صنایع برای نخستین‌ بار

واگذاری ۷ میلیون متر مکعب پساب به صنایع برای نخستین‌ بار

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آبفای کشورگفت: در سال ۱۴۰۳برای نخستین بار در تاریخ کشور پساب تصفیه خانه های فاضلاب تهران در بازار بورس عرضه و در نخستین عرضه، ۷ میلیون متر مکعب پساب در اختیار صنایع قرار گرفت.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، مسعود باقرزاده با اشاره به آخرین وضعیت عرضه پساب در بورس گفـت: 1.6میلیارد متر مکعب پساب تولیدی کشور است که تا کنون توانسته‌ایم 7 میلیون مترمکعب را به صنایع واگذار کنیم.
وی افزود: اولویت نخست ما در تولید و تأمین پساب برای صنایعی است که قبلاً تخصیص آب داشتند، بنابراین طبق قانون تخصیص آب آن‌ها را لغو و پساب تأمین می‌کنیم که در یک افق چندساله درصد قابل توجهی از آب شرب از صنایع کسر و با جایگزینی پساب بتوانیم آن را در اختیار شرب قرار دهیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه شرکت مهندسی آب و فاضلاب تصریح کرد: تکمیل تصفیه‌خانه‌ها حتی اگر برای صنایع هم مصرف نداشته باشند، برای تغذیه آبخوان‌ها و جریان‌های زیست محیطی با توجه به کیفیتی که پساب‌ دارد، می‌تواند مفید باشد و کمکی برای تعادل زیست محیطی در کشور ایجاد کنند.

وی با اشاره به برگزاری نشست کارگروه کشوری و کارگروه های برنامه ریزی و آمار در مناطق مرکزی و جنوب شرقی در سه ماهه گذشته، گفت: این جلسات در مناطق دیگر کشور هم به زودی انجام خواهد شد.

وی در ارتباط با موضوع محوری جلسات این کارگروه ها افزود: بررسی برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه سال 1403 و استفاده از ظرفیت های اقتصادی آن از جمله محورهای نشست کارگروه کشوری و کارگروه های برنامه ریزی و آمار است که با هم فکری همکاران به راهکارهای خوب و مناسبی برای استفاده از این ظرفیت رسیده ایم و امیدوارم که بتوانیم هرچه زودتر از آنها برای پیشبرد اهداف مجموعه استفاده کنیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: هم چنین جلسه کارگروه اقتصادی شرکت مهندسی با موضوع بررسی عملکرد قرارگاه های تامین مالی شرکت های آب و فاضلاب هم برگزار شد تا مشکلات و مسائل مهم مطرح شود و برای رفع آنها برنامه ریزی دقیق و منظمی صورت پذیرد.

باقرزاده از بارگذاری اسناد و مدارک برای ارزیابی عملکرد دفتر برنامه ریزی و بودجه شرکت مهندسی آب و فاضلاب در سامانه شهید رجائی خبر داد و افزود: امیدواریم با سعی و تلاشی که در سال 1402 در حوزه برنامه ریزی و بودجه شرکت آب و فاضلاب انجام شد رتبه برتر در سامانه شهید رجایی در اختیار این مجموعه قرار گیرد.

کد خبر: ۲۹۵٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha