۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
طلای جهانی اوج گرفت| افزایش امیدها به کاهش نرخ بهره آمریکا

طلای جهانی اوج گرفت| افزایش امیدها به کاهش نرخ بهره آمریکا

قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه (۱۷ جولای) به بالاترین حد خود رسید که ناشی از افزایش امیدها به کاهش نرخ بهره آمریکا در ماه سپتامبر پس از اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو بود.

به گزارش بازار، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۴۷۹ دلار و ۷۵ سنت در هر اونس رسید، پس از اینکه در اوایل جلسه به رکورد ۲۴۸۱ دلار و ۹ سنت رسید. طلای آمریکا با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۴۸۲ دلار رسید.

تیم واترر، تحلیلگر ارشد بازار KCM Trade گفت که ۲۵۰۰ دلار آمریکا هدف فوری بعدی است و اگر حرکت فعلی را بتوان ادامه داد، می‌توانیم قیمت‌ها را قبل از پایان سال از اینجا دورتر نگاه کنیم.

بر اساس گزارش CME's FedWatch Tool، بازارها با کاهش حداقل ۲۵ واحدی نرخ توسط فدرال رزرو در نشست سپتامبر خود قیمت‌گذاری می‌کنند. زمانی که نرخ‌های بهره کاهش می‌یابد، جذابیت شمش‌های بدون بازده بیشتر می‌شود.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز دوشنبه گفت که قرائت‌های اخیر تورم تا حدودی به اطمینان می‌افزاید که سرعت افزایش قیمت‌ها به شکلی پایدار به هدف فدرال رزرو بازمی‌گردد، اظهاراتی که نشان می‌دهد چرخش به سمت کاهش نرخ‌ها ممکن است دور از دسترس نباشد. آدریانا کوگلر، رئیس فدرال رزرو روز سه‌شنبه نیز خوش‌بینی محتاطانه‌ای نسبت به بازگشت تورم به هدف ۲ درصدی بانک مرکزی آمریکا ابراز کرد.

اس‌پی‌دی آرگلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد دارایی‌های آن در روز سه‌شنبه از ۸۳۶.۵ تن در روز دوشنبه ۰.۶۶ درصد افزایش یافت و به ۸۴۲ تن رسید.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۳۱.۲۹ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۰۰۱ دلار و ۸۳ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۴ درصد افزایش به ۹۶۲.۶۹ دلار رسید.

کد خبر: ۲۹۵٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha