۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸
ماجرای رکورد شکنی سولفیران در خرید گوگرد معدنی

ماجرای رکورد شکنی سولفیران در خرید گوگرد معدنی

آماری جنجالی که به تازگی یکی از معادن معتبر گوگرد معدنی در ایران ( سولفیران ) از فروش خود منتشر کرده است توجهات زیادی را به خود جلب کرده.

به گزارش بازار، آماری جنجالی که به تازگی یکی از معادن معتبر گوگرد معدنی در ایران ( سولفیران ) از فروش خود منتشر کرده است توجهات زیادی را به خود جلب کرده و خود را با این تعداد آمار به عنوان یکی از معتبر ترین و پر فروش ترین بستر ها برای خرید گوگرد معدنی معرفی کرده است. به گفته سولفیران دلیل این فروش بالا، پی بردن صنایع مختلف به کاربرد گوگرد معدنی در زمینه های کاری خود بوده است. صنایعی همچون پتروشیمی، شیمیایی، کشاورزی، فولاد و دارو سازی مصرف بالایی از گوگرد را به خود اختصاص می دهند. همچنین تقاضای بالای تولید اسید سولفیریک که کاربرد زیادی دارد از دیگر عواملی بوده است که سولفیران به فروش بالایی دست پیدا کرده است.

ایران در مقایسه با کشور های منطقه از مصرف کننده های بزرگ به شمار می رود اما با این حال مصرف سرانه و خرید گوگرد معدنی کشورمان به نسبت کشور های توسعه یافته در رتبه های پایین تری قرار دارد.

دلایل خرید بالای گوگرد معدنی از سولفیران

سولفیران یکی از بزرگ ترین عرضه کننده های گوگرد معدنی در ایران است که در منطقه جغرافیای استان سمنان واقع شده و در سال جاری فروش بسیار بالایی از این ماده معدنی را تجربه کرده است. این گروه صنعتی به دلیل داشتن موقعیت جغرافیای عالی در کشور و داشتن زیر ساخت های حرفه ای و سیستم حمل نقل مطلوب در مقایسه با معادن و عرضه کننده های دیگر کشور از مزیت رقابتی بالایی برخوردار است.

یکی از دلایل افزایش خرید گوگرد معدنی در سولفیران، افزایش قیمت جهانی گوگرد بوده است.  این امر باعث شده تا خریداران به دنبال منابع داخلی گوگرد با قیمت مناسب ‌تر باشند.  سولفیران با ارائه گوگرد با کیفیت بالا و قیمت رقابتی، توانسته از این فرصت استفاده کند و سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد.

رشد خرید گوگرد در سولفیران، فرصت ‌های شغلی جدیدی را در این منطقه ایجاد کرده است.  این رشد، به رونق اقتصادی منطقه و توسعه پایدار آن نیز کمک خواهد کرد.

با این حال، سولفیران در کنار توسعه فعالیت‌ های خود، باید به حفظ محیط زیست نیز توجه ویژه ای داشته است.  استفاده از روش‌ های استخراج و فرآوری پایدار و همچنین سرمایه‌ گذاری در تکنولوژی کاهش آلایندگی، از جمله اقداماتی هستند که سولفیران توانسته برای ایفای نقش مسئولانه اجتماعی خود انجام دهد.

مصرف گوگرد معدنی در جهان

افزایش مصرف گوگرد معدنی تنها به ایران و گروه صنعتی سولفیران محدود نمی شود بلکه امروزه در کل جهان مصرف این ماده معدنی رو به افزایش بوده و دلیل آن همان طور که بیان شد رشد صنایع وابسته به گوگرد معدنی ، تولید اسید سولفیریک و استفاده ار گوگرد برای تصفیه گاز های آلاینده است.

رشد مصرفی گوگرد معدنی، فرصت های سرمایه گزاری و به وجود آمدن شغل در آن مناطق را ایجاد کرده که این موضوع چالش ‌هایی را نیز به همراه داشته است.  یکی از این چالش ‌ها، تأثیر منفی بر محیط زیست بوده و استخراج گوگرد معدنی می‌ تواند منجر به آلودگی هوا و آب شود.

بازار گوگرد معدنی در سال جاری بسیار رونق پیدا کرده و با توجه آمار هایی که معادن از فروش و استخراج خود اراعه داده اند سولفیران را می توان به عنوان یکی از بازیگران برتر در این بازار شمرد که گوگرد معدنی باکیفیتی را به دست مشتریان خود می رساند.

کد خبر: ۲۹۵٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha