۲۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰
بازار خودرو در سرازیری قیمت

بازار خودرو در سرازیری قیمت

شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار که بعد از اعلام نهایی نتایج ریاست جمهوری آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد.

به گزارش بازار، هر چند پیش بینی می شد با توجه به تعطیلی بنگاه‌های خرید و فروش خودرو در هفته جاری به دلیل تعطیلات عاشورا و تاسوعا ، بازار نوسان چندانی نداشته باشد با این حال روند کاهشی قیمت ها همچنان ادامه دارد.

در حال حاضر بازارها تحت تاثیر کاهش تورم انتظاری و نرخ ارز ، ثبات و افت قیمت ها را تجربه می کند این در شرایطی است که بازار خودرو از این امر مستثنی نیست.

با اینکه اخبار خوبی از تولید خودرو در شرکت های خودروساز به گوش نمی رسد و تولید تحت تاثیر ارز تخصیصی به خودروسازان ، کاهش نقدینگی ، فریز ۱۴ ماهه قیمتها و در نهایت قطعی برق روند کاهشی به خود گرفته با این حال دو عامل موثر یعنی تورم انتظاری و نرخ ارز بازار خودرو را با افت قیمت همراه کرده است.

بر این اساس همراه با تسریع واردات خودرو و همچنین آرامش نرخ ارز و کاهش تورم انتظاری ،پیش بینی می شود که افت قیمت همچنان ادامه داشته باشد.

بررسی ها نشان می دهد که قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک که ۱۶ تیرماه ۹۹۰ میلیون تومان قیمت داشته در ۲۳ تیرماه به ۸۸۰ میلیون رسیده و دنا پلاس اتوماتیک توربو نیز که در ۱۶ تیرماه قیمت آن به ۱۰۵۰ میلیون تومان رسیده در ۱۶ تیرماه ۹۸۰ میلیون تومان را تجربه کرده است.

همچنین سمند و تارا نیز با افت قیمت روبرو شدند بطوریکه سمند از ۷۵۵ میلیون تومان به ۷۳۰ میلیون تومان رسیده و تارا نیز از ۷۸۵ میلیون به ۷۶۰ میلیون تومان رسیده است.

کد خبر: ۲۹۵٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha