۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۳
قبض برق کشاورزان خوزستانی در ازای خاموش کردن پمپ در زمان اوج مصرف رایگان است

قبض برق کشاورزان خوزستانی در ازای خاموش کردن پمپ در زمان اوج مصرف رایگان است

اهواز- مدیر دفتر مدیریت مصرف برق خوزستان گفت: کشاورزانی که در ساعات اوج مصرف برق نسبت به خاموش کردن پمپ‌ها اقدام کنند از قبض برق آنها رایگان می‌شود.

به گزارش بازار، ستار نظری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران خوزستان بیان کرد: مشترکان کشاورزی که روزانه ۶ ساعت در بازه زمانی ساعت ۱۳ تا ۱۹ نسبت به خاموش کردن پمپاژ اقدام کنند از برق رایگان در ۱۸ ساعت دیگر شبانه‌روز بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: برای چهار هزار مشترک بخش کشاورزی نیز تفاهم نامه همکاری در سامانه جامع مدیریت پیک بار کشور ثبت شده و به ازای همکاری این مشترکان در ساعات اوج بار شبکه برق، پاداش اختصاص داده می‌شود.

نظری تصریح کرد: برای مشترکان بخش گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و صنایع کشاورزی نیز سه هزار و ۵۰۰ تفاهم نامه در سامانه ثبت شده که براساس آن، مشترکان به تناسب همکاری در کاهش بار در ساعات اوج مصرف که از ساعت ۱۳ تا ۱۸، از پاداش‌های مدیریت مصرف برق بهره‌مند خواهند شد.

بر اساس این گزارش، وزارت نیرو امسال به منظور ایجاد برنامه‌ای مدون برای مدیریت منابع آب، ساعاتی که باید کشاورزان بر اساس پروانه بهره برداری موتورهای استحصال آب را خاموش کنند، با ساعات اوج مصرف روزانه منطبق کرده است.

در کنار همه الزامات قانونی، وزارت نیرو با راه اندازی طرحی تشویقی، هزینه برق کشاورزانی که با صنعت برق همکاری کنند را رایگان کرده است.

کد خبر: ۲۹۵٬۵۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha