۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۹
پیشرفت ۸۲ درصدی زیرسازی راه‌آهن کرمانشاه- اسلام‌آباد
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

پیشرفت ۸۲ درصدی زیرسازی راه‌آهن کرمانشاه- اسلام‌آباد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ راه‌آهن کرمانشاه- خسروی یکی از مهمترین مسیرهای ریلی کشور با هدف تکمیل کریدور ریلی شرق به غرب و اتصال مناطق غربی کشور به شبکه ریلی است.

به گزارش بازار از وزارت راه و شهرسازی، «خیراله خادمی» راه‌آهن کرمانشاه- خسروی را بخشی از راه‌آهن غرب کشور به طول ۵۵۱ کیلومتر اعلام‌کرد و افزود: این مسیر ریلی از ایستگاه سمنگان در نزدیکی اراک شروع می‌شود و با عبور از شهرهای ملایر، نهاوند، کنگاور، صحنه، کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، سر پل ذهاب و قصر شیرین به شهر خسروی واقع در مرز بین ایران و عراق منتهی می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر اهمیت این مسیر ریلی برای کشور، گفت: با توجه به اهمیت راه‌آهن کرمانشاه- خسروی این پروژه یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است و برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای تأمین منابع آن از سایر منابع و تهاتر نفت در حال انجام است.

وی درباره آخرین وضعیت اجرایی مسیر توضیح داد و بیان‌داشت: راه‌آهن کرمانشاه- خسروی به طول ۲۶۳ کیلومتر در محدوده کرمانشاه تا اسلام‌آباد در بخش زیرسازی ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش ما این است تا این عملیات تا پایان سال جاری به اتمام رسیده و مقدمات شروع عملیات روسازی و ساخت ایستگاه اسلام‌آباد فراهم شود.

خادمی اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی کل پروژه ۳۶ درصد و پیشرفت فیزیکی عملیات زیرسازی در کل مسیر نیز ۵۲ درصد اعلام می‌شود.

وی افزود: همچنین برنامه ریزی‌های لازم برای شروع عملیات اجرایی ۲ قطعه از ۸۰ کیلومتر این پروژه در محدوده استان ایلام در حال انجام است تا عملیات از هر ۲ سوی پروژه تسریع شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، این مسیر ریلی را موجب اتصال راه‌آهن ایران به کشور عراق دانست و گفت: راه‌آهن غرب کشور یکی از خطوط ریلی مهم در سطح ملی و بین‌المللی است که می‌تواند امکان برقراری ارتباط ریلی بین کشورهای آسیای میانه و دریای مدیترانه از طریق راه‌آهن تجن- سرخس- مشهد- تهران و گرگان- اینچه برون- تهران- اراک- کرمانشاه- خسروی را فراهم کند، راه‌آهن کشور را به ساحل دریای مدیترانه در بندر «لاذقیه» از طریق کشورهای عراق و سوریه متصل و ارتباط ریلی بین ایران و عراق و در نتیجه ارتباط با اماکن متبرکه کربلا و نجف و سایر مراکز زیارتی واقع در خاک عراق را برای هم‌وطنان فراهم کند.

کد خبر: ۲۹۵٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha