۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵
حمایت یمنی‌ها از مردم فلسطین را ارج می‌نهیم
پزشکیان:

حمایت یمنی‌ها از مردم فلسطین را ارج می‌نهیم

رئیس‌جمهور منتخب در تماس با رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: مردم ایران و ملت‌های آزاده، حمایت یمنی‌ها از مردم فلسطین را در شرایط دشوار کنونی ارج می‌نهند.

به گزارش بازار، «مهدی محمد المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در تماس تلفنی با دکتر «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب کشورمان پیروزی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و موفقیت در کسب اعتماد ملت ایران را به وی تبریک گفت.

المشاط در این تماس تلفنی برگزاری موفق انتخاب ریاست جمهوری را پیروزی ملت و انقلاب ایران توصیف و نسبت به تقویت روابط میان صنعا و تهران در زمینه‌های گوناگون ابراز امیدواری کرد.

همچنین رئیس شورای عالی سیاسی یمن از مواضع رهبر انقلاب اسلامی و ملت ایران در حمایت و یاری از ملت مظلوم فلسطین قدردانی کرد.

بر اساس گزارش سبا، پزشکیان نیز ضمن تشکر از المشاط بابت این تماس تلفنی و بیان تبریک از سوی وی، تصمیم شجاعانه حاکمیت و ملت یمن در یاری ملت فلسطین را ستود.

پزشکیان تأکید کرد که مردم ایران و ملت‌های آزاده، این اقدام یمنی‌ها در شرایط دشوار کنونی را ارج می‌نهند.

همچنین پزشکیان افزود: شاهد هستیم که برخی کشورهای مسلمان بر اساس منافع خود عمل نموده و به صدور بیانیه بسنده کرده‌اند. طبیعتاً ملت‌های آزاده حاکمانی را که اقدامی برای توقف جنایت رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین صورت نداده‌اند، محاکمه خواهند کرد.

رئیس‌جمهور منتخب کشورمان ریشه رخدادهای تلخ منطقه را نتیجه حضور رژیم صهیونیستی و سیاست‌های مخرب غرب عنوان کرد و گفت: فصل مشترک‌های یمن و ایران ریشه‌دار هستند. امیدواریم که در این مرحله روابط بیش‌تری میان دو کشور برقرار شود.

کد خبر: ۲۹۵٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha