۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
چگونه در سفر با تور هند از سلامتی خود مراقبت کنیم؟

چگونه در سفر با تور هند از سلامتی خود مراقبت کنیم؟

در سفر به هند مسائل بهداشتی را جدی بگیرید!

به گزارش بازار، در سفر به هند مسائل بهداشتی را جدی بگیرید! مسلما اولین چیزی که با فکر سفر به هند به ذهن ما می‌آید موقعیت بهداشتی این کشور است که چه با تور برویم و چه به صورت انفرادی، تفاوتی در شرایط موجود ندارد، اوضاع همان است! همه ما می‌دانیم که جمعیت بالا در این کشور، اجازه رسیدگی اصولی به مسائل بهداشتی در بیشتر محله های آن را نمی‌دهد؛ اما نیازی نیست انقدر هم منفی فکر کنید. کشور هند به سبب جاذبه های زیبایی که دارد هر ساله گردشگران زیادی را جذب می‌کند. با این حال نگرانی شما را درک می‌کنیم؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد سفر به این کشور با تور هند یا به صورت انفرادی را دارید، نکاتی که در ادامه در خصوص مسائل بهداشتی می‌گوییم را رعایت کنید تا خطری سلامتی شما را تهدید نکند.

اوضاع بهداشتی در هند رو به بهبود است

ویکتوریا دایر، متخصص سفر به هند در فهرست Wendy’s WOW می‌گوید خوشبختانه در چند سال اخیر به سبب رونق گردشگری هند، اوضاع بهداشتی در این کشور هم رونق پیدا کرده است. هتل های ۵ ستاره لوکسی در این کشور وجود دارند که مسائل بهداشتی برای آن‌ها در اولویت است و از سطح استاندارد بالایی برخوردار هستند. از این رو مردم می‌توانند با اطمینان خاطر در تور هند در آن‌ها اقامت داشته باشند. با این وجود نگرانی‌ها در خصوص شرایط بهداشتی هم‌چنان پابرجاست. از این رو در ادامه لیستی از نکات و راهکارها برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری در این کشور را آورده‌ایم.

در تور هند با این راهکارها سلامت خود را حفظ کنید

قبل از رزرو تور هند پیشنهاد می‌کنیم با راهکارهایی ساده، سلامتی خود را حفظ کنید و از ابتلا به بیماری در این سفر جلوگیری نمایید. این راهکارهای ساده به شرح زیر هستند:

ضدعفونی‌کننده و دستمال را فراموش نکنید

در تور هند با این راهکارها سلامت خود را حفظ کنید

به محض ورود به کشور هند، ضدعفونی‌کننده و دستمال باید عضو جدانشدنی از شما باشند. با رعایت این مسئله می‌توانید به محض بازدید از جاذبه‌ها و رفتن به هر مکانی، دست های خود را ضدعفونی کنید و یا اگر بطری آب معدنی یا تنقلات خریدید، بتوانید گردوغبار را از روی آن‌ها پاک‌سازی نمایید.

در نوشیدن آب دقت کنید!

شاید عجیب باشد؛ اما هندی‌ها استاد بازیافت پلاستیک هستند؛ یعنی ممکن است بطری آب معدنی که خریداری می‌کنید یک بار استفاده شده باشد! از این رو اگر بطری آب معدنی خریدید حتما بررسی کنید که پلمپ باشد. اکیدا توصیه می‌شود از نوشیدن هر نوع آبی به غیر از آب معدنی و پلمپ شده (حتی آب هتل) خودداری نمایید. این مسئله را حتی در زمان مسواک زدن هم رعایت کنید و به هیچ وجه از آب شیر برای شست‌وشوی دهان و یا مسواک استفاده نکنید.

برای شست‌وشوی میوه و سبزیجات از آب معدنی استفاده کنید

میوه‌هایی مانند پرتقال و موز که پوست دارند را می‌توانید با آب محلی بشویید؛ اما برای شستن میوه‌هایی مانند خیار و یا سبزیجات حتما از آب بطری و پلمپ استفاده نمایید تا مشکلی سلامتی شما را تهدید نکند.

از مصرف یخ خودداری نمایید

اگر مطمئن نیستید که یخ از آب تصفیه شده تولید شده است، پیشنهاد می‌کنیم از مصرف آن خودداری نمایید. در حال حاضر در بیشتر هتل های لوکس و ۵ ستاره هند، از آب تصفیه شده برای تولید یخ استفاده می‌شود؛ اما بهتر است آب جو یا نوشابه را به صورت طبیعی در یخچال قرار دهید تا خنک شود و ترجیحا یخ را کنار بگذارید.

نی پلاستیکی همراه خود داشته باشید

مسئله دیگری که در تور هند و به طور کلی سفر به این کشور بهتر است رعایت کنید، همراه داشتن تعداد زیادی نی پلاستیکی است. استفاده از نی پلاستیکی در زمان نوشیدن آب یا نوشابه از بطری، خیال شما را از عدم تماس دهان با بطری راحت می‌کند.

وسایل خود را در پایان هر روز پاک‌سازی کنید

پس از گشت و گذار روزانه در کشور هند، حتما تمامی ابزار خود را با استفاده از پد الکلی پاک‌سازی نمایید. ترجیحا در طول روز از قرار دادن کیف و لوازم شخصی روی سطوح مختلف خودداری کنید و اگر این کار را کردید پاک کردن آن‌ها را فراموش نکنید.

به غذاهایی که میل می‌کنید توجه کنید

اول از همه باید گفت غذاهای هندی بسیار تند و تیز هستند و ممکن است با مزاج شما خوش نیایند. از این رو در زمان سفارش غذا بهتر است درخواست کنید که غذای شما کم ادویه پخته شود. از امتحان کردن غذاهای دریایی در رستوران‌هایی که فاصله زیادی از دریا دارند خودداری نمایید؛ چرا که احتمالا تازه نباشند. تا حد ممکن از خوردن غذاهای گوشتی خودداری نمایید و یک رژیم گیاه‌خواری بگیرید. به هیچ عنوان غذاهای خیابانی را تست نکنید. در صورتی که حال شما بد شد، مقداری نوشابه کوکاکولا بنوشید، بر اساس تحقیقات صورت گرفته کولاکولا می‌تواند مسمومیت شما را از بین ببرد.

از پوشیدن صندل و کفش های روباز خودداری کنید

خیابان های هند بسیار کثیف هستند. از این رو پیشنهاد می‌کنیم حتما از کفش‌هایی مانند کتانی استفاده کنید و به هیچ وجه صندل نپوشید تا پاهای شما آلوده نشود.

چند جفت جوراب همراه خود داشته باشید

هنگام بازدید از معابد و مکان های مقدس مسلما به جوراب تمیز نیاز دارید؛ چرا که کف این مکان‌ها اصولا به خوبی پاک‌سازی نمی‌شود. در صورتی که اجازه پوشیدن جوراب نداشتید، حتما ضدعفونی‌کننده همراهتان باشد تا پاهای خود را پاک‌سازی کنید.

تور هند لحظه آخر؛ اقامت در هتل های لوکس و بهداشتی

تور هند لحظه آخر؛ اقامت در هتل های لوکس و بهداشتی

مجموعه لحظه آخر به عنوان مرجعی معتبر از برگزاری تورهای هند، این فرصت را در اختیار شما می‌گذارد تا در صورت تمایل به سفر به این کشور در هتل های لوکس و بهداشتی اقامت داشته باشید. آژانس های فعال در این مجموعه همگی تور هند را با هتل های معتبر و بهداشتی برگزار می‌کنند و از این جهت نگرانی شما را از بین می‌برند. به منظور رزرو آنلاین تور هند به این سایت گردشگری مراجعه نمایید.

کد خبر: ۲۹۵٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha