۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
تعویض در وقت اضافه| پتروشیمی حیات خلوت مدیران می شود؟ | دهن کجی افقهی به دستورات رییس جمهور
بیش از ۱۰ انتصاب جدید در شرکت های پتروشیمی انجام شد

تعویض در وقت اضافه| پتروشیمی حیات خلوت مدیران می شود؟ | دهن کجی افقهی به دستورات رییس جمهور

با وجود اینکه رییس جمهور جدید هر گونه تغییر و انتصاب های جدید را ممنوع اعلام کرده اما بازار انتصاب ها در روزهای پایانی دولت سیزدهم در حوزه پتروشیمی حسابی داغ است.

بازار؛ گروه آب و انرژی: بازار انتصابات دقیقه نودی در صنعت پتروشیمی حسابی داغ شده است. اخبار منتشر شده حاکی از این است در یک هفته گذشته بیش از ۱۰ نفر در شرکت های پتروشیمی سمت های جدید گرفته اند. در این میان می توان تاپیکو که از هلدینگ های زیر مجموعه وزارت کار است را از سردمداران بی توجهی به ابلاغیه رییس جمهور می توان دانست. بابک افقهی در دو هفته گذشته دو حکم جدید یکی در شرکت ایرانول و دیگری در پتروشیمی خراسان صادر کرده است.

عزل و نصب تنها با هماهنگی

دکتر محمد مخبر که احتمال عزل و نصب‌ های عجله‌ ای در پایان دولت را پیش‌ بینی کرده بود، ۱۲ خرداد ماه پس از فوت رئیس‌ جمهور بود که دستور العملی خطاب به کلیه دستگاه‌ های اجرایی ابلاغ کرده بود. مخبر در نامه همه دستگاه‌ های اجرایی را مکلف کرده بود تا زمان استقرار دولت چهاردهم از هرگونه تغییر در ساختارهای سازمانی، جا به‌ جایی نیروی انسانی و نقل‌ و انتقال اموال دولتی، اعمال آیین‌ نامه جدید و تغییر در تعرفه‌ ها و عوارض خودداری کنند.

تعویض در وقت اضافه| پتروشیمی حیات خلوت مدیران می شود؟ | دهن کجی افقهی به دستورات رییس جمهور

اما نامه پزشکیان نشان می‌ دهد اتفاقاتی در درون دولت در جریان بوده و برخی از دستگاه توجه چندانی به ابلاغیه سرپرست ریاست جمهوری نداشته است. مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب خطاب به محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری طی نامه ای اعلام کرد که از هر گونه عقد و عملیات عزل و نصب در همه وزارتخانه‌ ها و معاونت‌ ها، از عقد و عملیات، عزل و نصب و استخدام نیروی جدید جلوگیری شود. البته پزشکیان یک بند هم افزوده و گفته در موارد «اجتناب ناپذیر» انجام این امور با کسب مجوز کتبی از خود مخبر بلامانع خواهد بود. او در مورد مصوبات هیات وزیران سیزدهم هم تاکید کرده هر مصوبه‌ ای که آثار مالی داشته باشد و تاکنون ابلاغ نشده باید با هماهنگی خودش ابلاغ شود.

انتصاب های غیر قانونی وزارت کار به تاپیکو رسید

وزارت کار را می توان از سردمداران عزل و نصب ها در دقیقه ۹۰ دانست. ظاهرا صولت مرتضوی در روزهای پایانی دولت سعی داشته نیروهایی را به صورت رسمی وارد وزارت کار و رفاه اجتماعی کند که مخبر متوجه آن شده و سعی کرده جلوی این انتصاب‌ ها را بگیرد. بعد از اینکه تغییرات صولت مرتضوی در هفته های گذشته سر و صدای زیادی به پا کرده و واکنش های منفی متعددی را به همراه داشت، حالا برخی از شرکت های زیر مجموعه این وزارتخانه دست کار به شدند.

قاسم عابد زاده هم در این روزها به عضویت هیات مدیره پتروشیمی خراسان (زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین) درآمده است. بابک افقهی مدیرعامل تاپیکو که رفتنش با پیروزی پزشکیان در انتخابات جدی تر شده، تا کنون هیچ واکنشی نسبت به این انتصاب نداشته است. افقهی حالا در حکمی جدید مهدی کامیار را به عنوان نماینده شرکت نفت پاسارگاد در هیات مدیره شرکت نفت ایرانول منصوب کرده است

تاپیکو را می توان از جمله هلدینگ های اصلی سرمایه گذاری وزارت کار دانست که در این روزها بیکار ننشسته است. جالب است که بدانید قاسم عابد زاده هم در این روزها به عضویت هیات مدیره پتروشیمی خراسان (زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین) درآمده است. بابک افقهی مدیرعامل تاپیکو که رفتنش با پیروزی پزشکیان در انتخابات جدی تر شده، تا کنون هیچ واکنشی نسبت به این انتصاب نداشته است.

البته انتصاب ها در تاپیکو به همین یک مورد ختم نشد. افقهی حالا در حکمی جدید مهدی کامیار رابه عنوان نماینده شرکت نفت پاسارگاد در هیات مدیره شرکت نفت ایرانول منصوب کرده است.

کدام شرکت های پتروشیمی توجهی به دستور رییس جمهور نکردند؟

جالب است که بدانید عباس کریمی در روزهای گذشته به عضویت هیات مدیره پتروشیمی شازند درآمده است. نوید رسولی از دیگر انتصاب های صنعت پتروشیمی در وقت اضافه دولت سیزدهم که به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره پتروشیمی امیر کبیر سمت گرفته است.

انتصاب مهدی نقوی به عنوان معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری صبا انرژی هم سر و صدای زیادی به پا کرد. او هم زمان رییس هیات مدیره پتروشیمی امیر کبیر و مدیرعامل چاپخانه بانک ملت نیز است

در پتروشیمی مارون سجاد محمدی به عضویت هیات مدیره این مجتمع درآمده است. انتصاب مهدی نقوی به عنوان معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری صبا انرژی هم سر و صدای زیادی به پا کرد. او هم زمان رییس هیات مدیره پتروشیمی امیر کبیر و مدیرعامل چاپخانه بانک ملت نیز است.

زارع پور در هیات مدیره پتروشیمی مروارید، غلامرضا جمشیدی هیات مدیره پتروشیمی گلستان، سجاد سنگسری هیات مدیره پتروشیمی شازند، امیر آذری هیات مدیره پتروشیمی لاله، مهدی نقوی معاون صبا انرژی هیات مدیره پتروشیمی امیرکبیر، خسرو عباس نژاد مدیرعامل پتروشیمی پترو ناد از دیگر انتصاب های شرکت های پتروشیمی در روزهای پایانی دولت سیزدهم است.

جلوی انتصابات دقیقه ۹۰ گرفته شود

پزشکیان با مشاهده این موارد و بی توجهی وزرا به دستور صریح سرپرست ریاست جمهوری ناچار شده نامه‌ای خطاب به مخبر بزند و از او بخواهد جلوی این اقدامات را بگیرد. در همین راستا محمد مخبر تاکید ویژه‌ای برای لغو احکام و جلوگیری از انتصابات غیرقانونی داشته است و حجت الاسلام حسن درویشیان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور را مسئول پیگیری و نظارت بر این اقدامات کرده است. حالا باید دید که آیا جلوی انتصابات در مجتمع های پتروشیمی گرفته می شود یا تخلف ها در این بخش ها همچنان ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۲۹۵٬۱۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha