۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
رشد ۴۰ درصدی صادرات آبزیان در سه ماه نخست ۱۴۰۳
مدیرکل دفتر بهبود کیفیت آبزیان اعلام کرد؛

رشد ۴۰ درصدی صادرات آبزیان در سه ماه نخست ۱۴۰۳

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت آبزیان اعلام کرد: در سه ماهه نخست سال جاری صادرات انواع محصولات شیلاتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی بیش از ۴۰ درصد و از نظر ارزشی بیش از 30درصد رشد داشته است.

به گزارش بازار، از وزارت جهاد کشاورزی، عباس مختاری آبکناری درباره روند صادرات محصولات شیلاتی در سه ماهه نخست سال جاری افزود: براساس اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران در سه ماه نخست سال جاری، صادرات انواع محصولات شیلاتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی بیش از ۴۰ درصد و از لحاظ ارزشی بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی اظهارداشت: میزان صادرات در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ به میزان ۵۲ هزار و ۲۸۲ تن و به ارزش ۹۳.۱ میلیون دلار بوده که در سال ۱۴۰۳ به رقم ۷۳ هزار و ۳۶۹ تن و ارزش ۱۲۱.۴ میلیون دلار رسیده است.

صادرات ۱۳۵۳ کیلوگرم خاویار

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان درباره میزان صادرات خاویار تصریح کرد: در سه ماهه ابتدایی سال جاری مقدار ۱۳۵۳ کیلوگرم خاویار و به ارزش ۷۲۱ هزار دلار صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ از نظر وزنی ۸۲ درصد و از لحاظ ارزشی ۴۱ درصد رشد داشته است.

مختاری از رشد بیش از ۶۵ درصدی صادرات خوراک آبزیان خبر داد و گفت: میزان صادرات خوراک آبزیان در سال جاری ۲۳ هزار و ۷۲۴ تن و به ارزش ۲۰.۲ میلیون دلار بوده که از لحاظ وزنی و ارزشی بیش از ۶۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی صادرات انواع کپور ماهیان در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ را معادل ۷۵۶۳ تن و به ارزش ۸.۸ میلیون دلار برشمرد و افزود: صادرات این آبزی تا پایان خرداد سال ۱۴۰۳ به میزان ۸۶۸۳ تن رسیده که دارای ارزشی معادل ۱۲.۱ میلیون دلار است.

صادرات ۳۰۹۴ تن ماهی قزل آلا در سه ماهه ابتدایی امسال

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، بازار و توسعه آبزیان گفت: صادرات ماهی قزل آلا از ۲۴۳۱ تن در سه ماهه اول ۱۴۰۲ که دارای ارزشی معادل ۶.۹ میلیون دلار بود به ۳۰۹۴ تن و به ارزش ۶.۶ میلیون دلار در سه ماهه ابتدای امسال رسیده است.

مختاری آبکناری صادرات انواع ماهیان دریایی را در سه ماهه اول سال گذشته ۱۸ هزار و ۳۰۱ تن و به ارزش ۳۰.۶ میلیون دلار برشمرد و تصریح کرد: با رشد بسیار مناسبت میزان صادرات انواع ماهیان دریایی در سال جاری به ۲۹ هزار و ۵۸۲ تن و به ارزش ۵۳.۳ میلیون دلار رسیده است.

وی افزود: واردات انواع مواد اولیه و نهاده‌های آبزی‌پروری در سه ماهه نخست سال جاری ۱۳ هزار و ۹۷۲ تن و به ارزش ۳۷.۹ میلیون دلار برآورد شده است که تون‌ماهیان به عنوان اصلی‌ترین ماده اولیه کارخانه‌های کنسروسازی بیش از ۹۷ درصد اقلام شیلاتی وارداتی به کشور را تشکیل می‌دهند.

کد خبر: ۲۹۵٬۰۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha