۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
برای گفت‌وگو با پوتین آمادگی ندارم| اوکراین مجاز به استفاده از سلاح های امریکایی علیه روسیه است
بایدن:

برای گفت‌وگو با پوتین آمادگی ندارم| اوکراین مجاز به استفاده از سلاح های امریکایی علیه روسیه است

رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری سران ناتو گفت: به اوکراین اجازه خواهیم داد از سلاح‌های آمریکایی با برد کوتاه و میان برد علیه روسیه استفاده کند.

به گزارش بازار به نقل از شبکه تلویزیونی «الجزیره مباشر»، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، در نشست خبری در پایان نشست سران ناتو در واشنگتن گفت: حفظ نیروی ناتو برای امنیت آمریکا ضروری است و هرگز پشت اوکراین را خالی نخواهیم کرد.

جو بایدن افزود: آینده و دورنمای سیاست آمریکا به دست مردم آمریکاست. آمریکا به طرح برقراری آتش بس میان اسرائیل و حماس اعتقاد دارد و همچنین شکاف‌هایی برای محقق شدن آتش بس وجود دارد که این شکاف‌ها باید ترمیم و برطرف شود. جنگ میان اسرائیل و غزه باید هم اکنون پایان یابد. ما در پرونده آتش بس در غزه و آزادی اسیران اسرائیلی پیشرفت داشته ایم.

بایدن مدعی شد: من شایسته‌ترین و پرتوان‌ترین فرد برای شکست دادن ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستم. من بار دیگر بر ترامپ پیروز خواهم شد و کاری را که چند سال پیش آغاز کرده ایم تکمیل خواهم کرد. پیروزی ترامپ در انتخابات فاجعه بار خواهد بود و باید دوباره من (به عنوان رئیس جمهور) انتخاب شوم تا نیرو و قدرت ائتلاف‌های خارجی و امنیت اوکراین حفظ شود. متحدان اروپایی ما می‌گویند که باید ترامپ را در انتخابات آینده شکست دهم.

او تاکید کرد: به اوکراین اجازه خواهیم داد از سلاح‌های آمریکایی علیه روسیه با برد کوتاه و میان برد استفاده کند. من معتقدم که برخی از دوستان اروپایی ما سرمایه گذاری‌های شان در چین را همزمان با ادامه حمایت این کشور از روسیه در جنگ علیه اوکراین کاهش خواهند داد.

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، در بخشی دیگر از حرف هایش در نشست خبری پایانی نشست سران ناتو در واشنگتن گفت: برای گفتگو با پوتین تا زمانی که رفتارش را تغییر ندهد، آمادگی ندارم.

بایدن افزود: اسرائیل در برخی زمان‌ها کمترین همکاری را با ما دارد. نباید در روز پس از جنگ، دیگر غزه در اشغال اسرائیل باشد. من به انجام کارهای فراوانی امید داشتم، اگر می‌شد اسرائیلی‌ها را به انجام دادن آن‌ها متقاعد کرد.

ما مصمم به پایان دادن به جنگ میان اسرائیل و غزه هستیم و مسائلی که در «دوحه»، پایتخت «قطر» درباره آتش بس درباره آنها صحبت شد سخت و پیچیده است.

رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: من سه معاینه پزشکی گسترده و مفصل انجام داده ام و لیاقت و شایستگی پزشکی من تائید شده است و من برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری عزمم را جزم کرده ام. من در صورتی که پزشکان بخواهند، با انجام ازمایش‌های عصبی هیچ مخالفتی ندارم.

کد خبر: ۲۹۵٬۰۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha