۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۱
ریزش قابل توجه ارزش بازار ارز دیجیتال
گزارش وضعیت بازار ارز دیجیتال

ریزش قابل توجه ارزش بازار ارز دیجیتال

بازار ارزدیجیتال طی یک هفته اخیر به روند نزولی خود شدت بخشید و قیمت اکثر آلت کوین ها به صورت میانگین بیش از ۳۰ درصد افت را تجربه کردند و شاخص ترس و طمع را پایین آوردند.

هادی بهرامی؛ بازار: بازار ارز دیجیتال طی دو هفته اخیر با کاهش قابل توجهی مواجه شده است که ارزش بازار، حجم معاملات و قیمت ها حداقل ۲۰ درصد کاهش یافته است. برای تحلیل روند پیش روی بازار علاوه علم تکنیکال میتوان از پارامترهای فاندامنتالی مثل شاخص های معاملات آتی معلق، ترس و طمع، دلار، دامیننس ها، سنتیمنت و برخی اخبار قوی داخل بازار نیز استفاده کرد. در ادامه به گزارش جریانات نقدینگی، شاخص ترس و طمع، پر تراکنش ترین ها و اخبار مهم بازار ارز دیجیتال میپردازیم.

در حال حاضر ارزش بازار اسپات ارز دیجیتال ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد دلار، حجم معاملات ۶۴ میلیارد دلار، ارزش معاملات فیوچرز ۵۵ میلیارد دلار و ارزش کل قرار های آتی پرپچوال ۱۱۰ میلیارد دلار میباشد که ۹۸ میلیون دلار از سرمایه معامله گران طی یک روز لیکویید شده است. بازار ارز دیجیتال با دامیننس بالای بیت کوین همراه است که به با فشار زیادی دامپ شد و آلت کوین ها به صورت میانگین بیش از ۳۰ درصد افت قیمت را تجربه کردند.

ارز دیجیتال سلستیا با افزایش ۳۸ درصدی، نات کوین با افزایش ۳۳.۵ درصد، مانترا ۳۳ درصد، ماگ کوین ۳۱ درصد و بنک ۲۲ درصد هفته معاملاتی خود را پشت سر گذاشتند که در بین آن ها ماگ کوین با نماد MOG طی یکماه اخیر به میزان ۷۳ درصد و اتریوم نیم سرویس با نماد ENS به میزان ۳۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده اند. ماگ کوین پر سر و صدای چند روز اخیر بازار است که سرمایه گذاران را جذب خود کرده و از ابتدا تا کنون ۱۱ هزار درصد رشد قیمت را تجربه کرده است؛ در حال حاضر هم با ارزش بازار ۶۴۴ میلیون دلار در جایگاه ۹۴ فهرست کوین مارکت کپ قرار دارد.

بیشترین کاهش قیمت در ارز های او کی بی، فلار، دوج وی فات، گالا و ایموتیبل به ترتیب با ۹، ۸، ۷، ۶ و ۵.۶ درصد افت طی یک هفته معاملاتی به ثبت رسید. توکن استارک نت ۴۴ درصد، اتنا ۴۳.۹ درصد، چیلیز ۴۳ درصد، اوردینالز ۴۲ درصد و فلوکی نیز ۳۸.۵ درصد در ۳۰ روز اخیر کاهش قیمت را تجربه کردند. توکن بومی شبکه استارک نت با نماد STRK با ارزش بازار ۸۶۰ میلیون دلار در جایگاه ۷۲ فهرست کوین مارکت کپ قرار دارد که در یک ماه اخیر بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرده است.

شاخص ترس و طمع در حال حاضر در محدوده ۲۹ قرار دارد که نسبت به ماه گذشته بسیار کاشه یافته و از ۷۴ به زیر ۳۰ رسیده است. بازار ارز دیجیتال طی یک هفته اخیر با افت زیادی مواجه شد که شاخص ترس به میزان قابل توجهی افزایشی شده و ترس و وحشت بازار را فرا گرفته است. محدوده ۸۳ الی ۹۰ یک مقاومت بسیار پر ریسک برای شاخص ترس و طمع محسوب میشود که اگر شاخص به این نقطه برسد، نشانگر به اوج رسیدن طمع و رشد بیش از حد هیجانات خرید است.

کد خبر: ۲۹۵٬۰۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha