۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵
نصاب جدیدی در مصرف برق خواهیم داشت
مدیرعامل توانیر:

نصاب جدیدی در مصرف برق خواهیم داشت

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: باتوجه‌به افزایش دمای هوا پیش‌بینی می‌شود نصاب‌های جدیدی در نیاز مصرف برق کشور به ثبت برسد.

به گزارش بازار، «مصطفی رجبی مشهدی» در گفت وگویی افزود: روز گذشته نصاب جدیدی در نیاز برق کشور تجربه شد و به عدد ۷۷ هزار و ۱۵۱ مگاوات رسیدیم.

وی ادامه‌داد: امروز هم روز بسیار گرمی است و پیش‌بینی ما این است که نصاب جدیدی در این‌ زمینه داشته باشیم.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: به طور قطع این نصاب‌های جدید یعنی مصرف بیشتر برق و یعنی اینکه ما باید برای تامین برق مناطق مختلف کشور به‌ویژه مناطق گرمسیر بیشتر تلاش کنیم.

رجبی مشهدی گفت: با هدف مشارکت هم‌وطنان در مدیریت مصرف برق در شرایط این افزایش مصرف، روز گذشته پیامکی برای هم‌وطنان در ۶ استان کشور که به طور عمده مناطق گرمسیر بوده‌اند، در سطح هشدار ۲ صادر شد.

وی ادامه‌داد: این پیامک به این معنا بود که مردم در ساعات اوج مصرف بین ساعات ۱۳ تا ۱۸ از وسایل پرمصرف برقی استفاده نکنند و از دور کند کولرهای آبی و دمای بالاتر از ۲۴ درجه در کولرهای گازی استفاده کنند.

مدیرعامل توانیر افزود: به‌ازای هر یک درجه افزایش دمای کولرهای گازی سه درصد از مصرف برق کاسته می‌شود و این مهم کمک می‌کند که ما برق را بتوانیم به‌صورت پایدار در اقصی‌ نقاط کشور به‌ ویژه مناطق گرمسیر عرضه کنیم.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: کاهش دما از ۱۷ به ۲۴ به تأمین ۲۰ درصدی برق کمک می‌کند.

وی گفت: با وجود افزایش دمای هوا و مصرف اکنون شبکه سراسری برق پایدار است.

مدیرعامل توانیر از همکاری بخش اداری تشکر کرد و گفت: صرفه‌جویی در بخش اداری می‌تواند به تأمین یک‌هزار و ۵۰۰ مگاوات برق کمک کند.

رجبی مشهدی به مراکز تجاری بزرگ توصیه کرد تا مولدهای خود را در اوج مصرف در مدار قرار دهند.

کد خبر: ۲۹۴٬۹۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha