آغاز دور جدید از اعتصاب نامحدود در سامسونگ

آغاز دور جدید از اعتصاب نامحدود در سامسونگ

بزرگترین اتحادیه کارگری شرکت سامسونگ با بیش از ۳۰هزار کارگر، در اقدامی غافلگیرکننده که خطر اختلال تولید را در بزرگترین تولیدکننده تراشه‌های حافظه در جهان افزایش می‌دهد، اعتصاب نامحدود اعلام کرد.

به گزارش بازار، درخواست این اتحادیه برای اعتصاب عمومی، اختلاف با مدیران بزرگترین شرکت کره جنوبی را تشدید خواهد کرد. هزاران نفر از کارکنان سامسونگ در اوایل هفته جاری، در خارج از مجتمع‌های تراشه‌سازی سامسونگ در جنوب سئول تجمع کردند تا یک اعتصاب سه روزه را با هدف مطالبه دستمزد بهتر، آغاز کنند.

این بزرگترین اقدام سازمان یافته کارگری در تاریخ ۵۵ ساله این غول کره جنوبی است. مشخص نیست در مجموع چه تعداد به فراخوان اتحادیه پاسخ خواهند داد، اما این نگرانی وجود دارد که اقدام مذکور ممکن است به معروف‌ترین شرکت کره جنوبی آسیب برساند یا واکنش‌های مشابهی را در صنعت فناوری و تراشه ایجاد کند.

این اتحادیه در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود گفت: مدیریت قصد گفت‌وگو ندارد. ما به وضوح اختلالات خط تولید را شناسایی کرده‌ایم و شرکت از این تصمیم پشیمان خواهد شد. این اتحادیه ابتدا یک مرکز کوچکتر تولید هشت اینچی را هدف قرار خواهد داد که بیشتر به نیروی انسانی متکی است و سپس، تولید حافظه با پهنای باند بالا در پیونگ تاک را هدف قرار می‌دهد. مدیریت در نهایت تسلیم خواهد شد و پای میز مذاکره می‌آید.

ارزش سهام سامسونگ در معاملات روز چهارشنبه بازار سئول، ۰.۳ درصد کاهش یافت و سهام تامین کنندگانی نظیر ونیک آی پی اس، تی ئی اس و سول برین هولدینگز هم نزول کرد.

بخش عمده تولید سامسونگ، به صورت اتومات انجام می‌شود، اما این شرکت نمی‌تواند در هفته‌های آینده، اختلالات تولید را تحمل کند. سامسونگ در تلاش است تا شرکت انویدیا را متقاعد کند از حافظه پهنای باند بالای این شرکت استفاده کند تا بتواند از شرکت کره‌ای اس کی هاینیکس در عرصه پررونق هوش مصنوعی عقب نماند.

این اعتصاب در شرایطی برگزار می‌شود که زنجیره تامین نیمه‌رسانای جهانی با تشدید رقابت فناوری آمریکا و چین و چالش‌های ژئوپلیتیکی روبروست. سامسونگ حدود ۲۰ درصد از بازار حافظه DRAM و حدود ۴۰ درصد از بازار حافظه فلش ناند که در تلفن‌های هوشمند و سرورها بکار می‌روند را در اختیار دارد.

با این حال، لی سئونگ وو، مدیر مرکز تحقیقات «سرمایه گذاری و اوراق بهادار اوژن» گفت: سرمایه‌گذاران تا حدود زیادی بی‌اعتنا مانده اند. بازار به این متمرکز شده که سامسونگ چقدر سریع قادر است موافقت انویدیا برای تامین اچ‌بی‌ام را کسب کند و علاقه چندانی به اعتصاب ندارد. ارزیابی تاثیر این اعتصاب بر درآمد سامسونگ دشوار است زیرا اختلال احتمالی تولید ممکن است قیمت تراشه‌ها را بالا ببرد.

درخواست کارکنان سامسونگ پس از رشد ۱۵ برابری سود عملیاتی سامسونگ در سه ماهه ژوئن صورت گرفت که منعکس‌کننده بهبود تقاضا برای تراشه حافظه و رونق سرمایه‌گذاری در زیرساخت هوش مصنوعی بود. با این حال، سرمایه‌گذاران نسبت به موقعیت سامسونگ در بازار تراشه‌های هوش مصنوعی در قیاس با اس کی هاینیکس، نگران مانده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بزرگترین اتحادیه سامسونگ پس از این که مذاکرات بر سر دستمزد و مرخصی در ماه گذشته به نتیجه نرسید هفته‌ها زمان صرف کرد تا این اعتصاب را سازماندهی کند. تحولات هفته اخیر، وخامت سریع اوضاع از یک اعتصاب یک روزه در اوایل ژوئن را نشان می‌دهد که نخستین اعتصاب در تاریخ ۵۵ ساله سامسونگ بود.

کد خبر: ۲۹۴٬۹۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha