۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۳
ضریب اطمینان تولید نیروگاه‌های حرارتی به ۹۸.۵ درصد رسید

ضریب اطمینان تولید نیروگاه‌های حرارتی به ۹۸.۵ درصد رسید

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی گفت: ضریب اطمینان تولید نیروگاه‌های حرارتی در پیک مصرف برق تابستان امسال با روند افزایشی نسبت به سال گذشته به رقم ۹۸.۵ درصد رسیده است.

به گزارش بازار از وزارت نیرو، ساناز جعفرزاده با اشاره به اینکه برق کشور توسط واحدهای نیروگاهی برقابی، اتمی، تجدیدپذیر و حرارتی در حال تولید است، افزود: از دیرباز تاکنون به‌منظور تأمین حداکثر پایداری قابلیت تولید، سهم عمده تولید برق بر عهده نیروگاه‌های حرارتی است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی ادامه داد: به‌طوری‌که در حال حاضر بالغ بر ۹۴ درصد برق تولیدی تجمیعی سال توسط نیروگاه‌های حرارتی کشور تأمین می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی با انجام پروژه‌های توسعه‌ای به ۷۶ هزار مگاوات رسیده است، ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون میزان تولید این واحدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر سه درصد افزایش‌یافته است.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: از نیمه دوم سال گذشته تا پایان اردیبهشت امسال بالغ بر ۱۰۴ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی برای افزایش آمادگی و پایداری تولید در نیروگاه‌های حرارتی انجام شده است.

این مقام مسئول گفت: انجام به‌موقع و باکیفیت تعمیرات پیشگیرانه در تابستان سال گذشته موجب شده بود پایداری و ضریب اطمینان تولید نیروگاه‌های حرارتی به ۹۸ درصد برسد که امسال این رقم با سیر صعودی به ۹۸.۵ درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: دستیابی به این رقم در حالی است که میانگین جهانی آمادگی نیروگاه‌های حرارتی در حدود ۹۵ درصد است، اما همکاران صنعت نیروگاهی با وجود سن بالای نیروگاه‌های کشورمان توانسته‌اند از طریق انجام بهینه تعمیرات و بهره‌برداری مناسب از ظرفیت واحدهای تولید حرارتی ضریب آمادگی تولید این واحدها را به بالاتر از میانگین‌های جهانی برسانند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی گفت: ظرفیتی که تابستان امسال به‌عنوان تولید نیروگاه‌های حرارتی هدف‌گذاری شده است در حدود ۵۱ هزار مگاوات ظرفیت عملی است که باتوجه‌به آمادگی ۹۸ درصدی این واحدها در تلاشیم بتوانیم روزانه ۵۰ هزار مگاوات و در برخی از روزها بیش از این میزان تولید داشته باشیم.

کد خبر: ۲۹۴٬۷۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha