۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
تحلیل بازار ارز در سال ۱۴۰۳ / قیمت در محدوده ۶۰ نوسان خواهد داشت
یک کارشناس بازارهای مالی تحلیل کرد:

تحلیل بازار ارز در سال ۱۴۰۳ / قیمت در محدوده ۶۰ نوسان خواهد داشت

محمد جواد صدیقی گفت: در بهترین حالت و بدون در نظر گرفتن چالش های سیاسی پیش بینی قیمت ارز تا پایان سال ۱۴۰۳ این است که قیمت دلار در محدوده ۶۲ هزار تومان بماند. 

بازار؛ گروه بورس: یک کارشناس اقتصادی درباره تحلیل بازار ارز در سال ۱۴۰۳ گفت: در حال حاضر قیمت دلار در محدوده ۶۰ هزار تومان تثبیت شده است. اما با شوکهای خبری منفی می تواند تا ۶۲ هزار تومان افزایش یابد. همچنین در زمان کاهش انتظارات تورمی تا ۵۸ هزار تومان نیز می تواند افت داشته باشد.

محمد جواد صدیقی با تاکید بر اینکه قیمت دلار تا زمان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا احتمالا در همین محدوده باقی می‌ماند، تصریح کرد: اما در صورتی که ترامپ رییس‌جمهور آمریکا شود نمی توان پیش‌بینی قیمت دلار را به صورت دقیق داشت. چراکه سیاست‌های ترامپ در قبال ایران قابل پیش‌بینی نیست. هرچند انتخاب ترامپ به عنوان رییس‌جمهور انتظارات تورمی دارد. به عبارت دیگر در تمام دنیا قیمت‌ها افزایش می‌یابد. به همین دلیل پیش‌بینی می شود تا زمان مشخص شدن موضع گیری او در قبال ایران ابتدا یک رشد قیمت دلار را تجربه کنیم.

او در ارزیابی وضعیت بازار ارز کشور تصریح کرد: در حال حاضر میزان صادرات نفت ایران افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل منابع ارزی کشور رشد داشته و تخصیص ارز برای واردات کالا در مرکز مبادلات طلا و ارز بالا رفته است. به همین دلیل واردکنندگان دیگر خارج از این مرکز برای خرید ارز تقاضایی ندارند رو میزان تقاضا در بازار آزاد افت کرده است.

صدیقی با تاکید بر اینکه در حال حاضر سیاست‌های ارزی کشور به روابط خارجی گره زده شده است، تصریح کرد: هرچقدر ایران بتواند محدودیت های صادراتی را برطرف کند به همان اندازه در بازار ارز مدیریت بهتری خواهد داشت. در بهترین حالت و بدون در نظر گرفتن چالش های سیاسی پیش بینی قیمت ارز تا پایان سال ۱۴۰۳ این است که قیمت دلار در محدوده ۶۲ هزار تومان بماند. مگر اینکه تقاضا در بازار افزایش یابد و منجر شود که قیمت ها به سمت سقف قبلی حرکت کند.

کد خبر: ۲۹۴٬۷۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha