۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
کاهش ۴۰۰میلیون دلاری درآمد ارزی صادرات فولاد ایران
در ۳ماهه اول سال رقم خورد؛

کاهش ۴۰۰میلیون دلاری درآمد ارزی صادرات فولاد ایران

طبق آمار منتشر شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در سه ماهه اول امسال، ارزش صادرات زنجیره فولاد کشور، ۱۹درصد معادل تقریبی ۴۰۰ میلیون دلار کاهش داشته است.

بازار؛ گروه صنعت: در حالی که در حوزه تولید فولاد ایران کماکان در جایگاه دهم دنیا جای دارد، اما بنا به دلایلی در بخش صادرات روندها کاهشی بوده است. به طوری که بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در سه ماهه اول امسال کاهش ۴۰۰میلیون دلاری درآمد ارزی صادرات فولاد ایران رقم خورده است.

در واقع انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار کامل حجم و ارزش صادرات سه ماهه سال ۱۴۰۳ زنجیره فولاد کشور را منتشر کرد که بر این اساس ارزش صادرات زنجیره فولاد کشور، ۱۹ درصد معادل تقریبی ۴۰۰ میلیون دلار کاهش داشته است.

کاهش ۴۰۰میلیون دلاری درآمد ارزی صادرات فولاد ایران

در این گزارش بیانگر کاهش ۳۲ درصدی ارزش صادرات فولاد میانی (معادل ۳۵۸ میلیون دلار کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته) است. همچنین حاکی از صادرات حدود ۷، ۶ میلیون تن از محصولات زنجیره فولاد است که نشان دهنده کاهش ۲.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

صادرات اسلب ایران نصف شده است

در این گزارش همچنین به افزایش ۳۲.۲ درصدی صادرات مقاطع طویل فولادی اشاره شده است، در حالی که صادرات اکثر کارخانجات نوردی به دلیل مقررات ارزی متوقف شده است. از سوی دیگر این داده های آماری نشان می دهد: در مدت نامبرده صادرات اسلب ایران نصف شده است!

همچنین در بخش دیگری از این گزارش آمده است در مدت نامبرده تنها ۷۷ هزار تن از انواع ورق فولادی صادر شده است که بیش از ۴۱ درصد افت نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

در گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور همچنین به افزایش ۱۱درصدی حجم صادرات گندله و ثبات تقریبی در صادرات کنسانتره سنگ آهن اشاره شده است.

کد خبر: ۲۹۴٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha