۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۷
به حمایت از متحدان خود پایبندیم| «فعلا» تصمیمی برای مذاکره نداریم
نخستین واکنش کاخ سفید درباره مذاکرات با دولت «پزشکیان»؛

به حمایت از متحدان خود پایبندیم| «فعلا» تصمیمی برای مذاکره نداریم

سخنگوی پنتاگون در نخستین موضع‌گیری در قبال مذاکرات با تهران پس از انتخاب رئیس جمهور جدید اعلام کرد: در حال حاضر، تصمیمی برای مذاکره با ایران نداریم. انتظاری به تغییر رویکرد ایران نداریم.

به گزارش بازار، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در نشست خبری به تشریح سیاست‌های این کشور در قبال مذاکره با ایران در دوره مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب کشورمان پرداخت.

شبکه خبری الجزیره دوشنبه شب گزارش داد که جان کربی، سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پی انتخاب رئیس جمهور جدید ایران با بیان اینکه واشنگتن در حال حاضر تصمیمی برای مذاکره با ایران ندارد، اعلام کرد که باید ببینیم رئیس جمهور جدید ایران چه اقدامی می‌خواهد انجام دهد.

سخنگوی پنتاگون در جمع خبرنگاران در کاخ سفید در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا آمریکا حاضر است مذاکرات درباره توافق هسته‌ای (برجام) یا سایر مذاکرات را با توجه به اینکه ایران رئیس جمهور جدیدی دارد، از سر بگیرد؟ گفت: «نه».

در نشست خبری سخنگوی پنتاگون، خبرنگار سوال کننده خواستار پاسخ رساتری از وی شد که جان کربی دوباره پاسخ «نه» خود را تکرار کرد و ادامه داد: ما در موقعیتی نیستم که فقط به این خاطر که ایران یک رئیس جمهور جدید دارد، به میز مذاکره بازگردیم.

جان کربی در نشست خبری اضافه کرد: «کاخ سفید از نزدیک به ارزیابی تحولات داخلی ایران در دوره رئیس جمهور جدید ادامه خواهد داد و ما همچنان به سیاست خود در حمایت از منافع خود و منافع متحدان منطقه‌ای خود پایبند هستیم.»

سخنگوی پنتاگون با بیان اینکه تغییری در موضع واشنگتن رخ نداده است، با تکرار مواضع و ادعاهای این کشور علیه ایران مدعی شد: «آنها همچنان از گروه‌های تروریستی مانند حماس، حزب الله و حوثی‌ها (انصارالله یمن) حمایت می‌کنند. حوثی ها همچنان به کشتی‌ها در دریای سرخ حمله می‌کنند. ایران همچنان به ارسال پهپاد به روسیه جهت استفاده در جنگ اوکراین ادامه می‌دهد. مانند آنچه همین آخر هفته روی داد و … بنابراین پاسخ ما نه، نه است».

جان کربی در پاسخ به این خبرنگار که پرسید آیا کاخ سفید نرمشی در موضع خود با توجه به انتخاب رئیس جمهوری جدید در ایران در نظر دارد، افزود که ما باید ببینیم رئیس جمهور جدید ایران چه اقدامی می‌خواهد انجام دهد با این حال انتظار تغییر رویکرد ایران را نداریم.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا تصریح کرد: «باید ببینیم این آقا (رئیس جمهور جدید ایران) چه می‌کند. ما با این حال توقعی درباره تغییر رویکرد ایرانیان نداریم.»

کد خبر: ۲۹۴٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha