۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰
معرفی انواع مختلف کولر گازی

معرفی انواع مختلف کولر گازی

از زمان اختراع تهویه هوای مطبوع نوین در سال ۱۹۰۲ توسط ویلیس کریر، تا به امروز بسته به نیاز انسان کولرگازی دستخوش تغییرات گسترده ای شده اند.

از زمان اختراع تهویه هوای مطبوع نوین در سال ۱۹۰۲ توسط ویلیس کریر، تا به امروز بسته به نیاز انسان کولرگازی دستخوش تغییرات گسترده ای شده اند. از فناوری اینورتر گرفته تا فیلتر تصفیه هوا و فناوری کنترل آمپر همه در خدمت راحتی و آسایش انسانها هستند.

به طور کلی می‌توان آن را در دو دستهی اصلی کولر گازی دو تکه و کولر گازی یک تکه قرار داد. کولر گازی دو تکه از دو واحد ساخته شده است در حالی که تمامی قطعات کولر گازی یک تکه در یک یونیت قرار دارد. اگر هم دنبال خرید مدل های کم مصرف هستید کولرگازی اینورتردار را مدنظر داشته باشید. اسپیلت معروف‌ترین کولر گازی دو تکه هست. ما در این مطلب سعی در معرفی هر چند به صورت مختصر انواع مدل کولرگازی داریم تا اگر شما قصد خرید کولرگازی دارید و دانش کافی ندارید، بتوانید با خواندن این موضوع اطلاعت مناسبی دریافت کنید.

کولرگازی اسپیلت دیواری

معرفی انواع مختلف کولر گازی

یکی از انواع کولرگازیها که به جرات میتوان گفت که پرطرفدارترین آنها نیز می باشد، اسپلیت دیواری می باشد. این اسپلیت از دو قسمت داخلی و خارجی یعنی به ترتیب از اواپراتور و کندانسور تشکیل شده اند. هرکدام از این یونیت ها توسط لوله های مسی با یکدیگر ارتباط دارند. در یک لوله گاز مبرد و در لوله مسی باریک تر مایع مبرد جریان دارد. این نوع از اسپلیت ها بیشترین فروش و کارایی را دارند و گزینه ای مناسب برای محیط های مسکونی و اداری محسوب می شوند. ظرفیت این کولرها از ۷ هزار تا ۳۶ هزار بی تی یو متفاوت است. لذا قبل از خرید کولر اسپلیت لازم است حتما مساحت فضای مورد استفاده، بررسی شود. به علت تنوع زیاد قیمت کولرگازی دیواری نیز بسیار متنوع می باشد. از بهترین برندهای اسپیلت دیواری می توان به اجنرال، گری، الجی و کریر اشاره کرد.

کولرگازی پرتابل (قابل حمل)

کولر گازی پرتابل یک دستگاه تهویه مطبوع یک تکه و کوچک است که می توان آن را به سادگی به محل دیگری منتقل کرد. این دستگاه تنها شامل یک واحد است. این نوع کولر گازی به علت حجم کوچک و وزن سبک آن، به راحتی در فضاهای متوسط تا کوچک مانند اتاق خواب، آپارتمان ها، ادارات و مغازه ها با متراژ پایین قرار داده می شود. ظرفیتهای موجود کولرگازی پرتابل از ۹.۰۰۰ تا ۱۶.۰۰۰ موجود می باشد همچنین این دستگاه برای استفاده در مکان های موقتی نیز بسیار مناسب است.

کولرگازی ایستاده

معرفی انواع مختلف کولر گازی

اسپیلت ایستاده یکی دیگر ا ز انواع کولرگازی است که همانطور که از نامش پیداست پنل داخلی به صورت ایستاده می باشد. این نوع کولر گازی مانند کولر گازی دیواری هم از دو تکه تشکیل شده که پنل داخلی در داخل محیط مورد استفاده قرار گرفته و کندانسور یا موتور در بیرون از محیط نصب می گردد. کندانسور به دلیل سر و صدا و مخصوصا گرمای زیادی که تولید می کند باید در خارج از محیط خانه باشد و مانندکولرگازی دیواری از طریق لوله به هم وصل می شوند.

کولر گازی ایستاده را می توان یکی از گزینه های مناسب برای تهویه فضاهای متوسط تا بزرگ همچون سالن های نمایش، مساجد، لابی هتل و… دانست. اگر فضای خانه یا محیط کار شما بسیار بزرگ است و برای تهویه مطبوع آن به دنبال گزینه مناسب و کارآمد هستید، قطعا خرید کولر گازی ایستاده می تواند یک پیشنهاد عالی برای شما باشد. این سیستم های سرمایشی بدون هیچ گونه زحمتی خانه شما را خنک نگه می دارد و هوای بسیار مطبوعی را برای شما و سایر افراد حاضر در محیط ایجاد می کند. ظرفیت کولر گازی های ایستاده از ۳۰.۰۰۰ تا ۶۰.۰۰۰ در بازار موجود می باشد.

کولرگازی داکت اسپیلت

داکت اسپلیت یک سیستم تهویه مطبوع است که توان تولید باد خنک و گرم را دارد. این دستگاهها به اسپلیت کانالی نیز معروف هستند و با استفاده از کانال هایی از جنس گالوانیزه، فلکسی بل و یا پلی یورتان هوای گرم یا سرد را به دورن محیط انتقال می دهند. داکت اسپلیت تا حدودی شبیه به کولرهای گازی دیواری است، با این تفاوت که به جای اسپیلت یا پنلی که روی دیوار نصب می شود و روکار است، از یک یونیت داخلی توکار برای تهویه هوا استفاده می شود و از طریق دریچه ریزش هوا، باد تولید شده به محیط می رسد.

به کارگیری کانال کشی برای این سیستم تهویه مطبوع موجب افزایش کارایی و استفاده از آن برای چند اتاق به صورت همزمان شده که این ویژگی در واقع یکی از مواردی است که آن را با اسپیلت های دیواری متمایز می کند. وجود کانال‌های تهویه باعث می‌شود که هوای مطبوع (سرد یا گرم) به‌طور یکسان و متوازن در تمام قسمت‌های درون ساختمان توزیع گردد. داکت اسپلیت ها را از نظر مصرف انرژی برق می توان به دو دسته برق تک فاز ۲۲۰ ولت و برق سه فاز تقسیم بندی کرد. قیمت کولرگازی داکت به نسبت اسپیلت دیواری کمی بالاتر است.

کولرگازی سقفی

اسپیلت سقفی یا کاستی یکی دیگر از انواع سیستمهای سرمایشی و تهویه مطبوع هوا است که کارایی منحصر به فرد خود را دارا می باشد. این دستگاه به گونه ای طراحی شده که بتوان از آن در سقف های کاذب استفاده نمود، به این شکل که کندانسور خارجی همانند کولر گازی های اسپلیت دیواری در خارج از محیط قرار گرفته و پنل آن هم به وسیله لوله رابط مخصوص به دستگاه خارجی وصل می شود. بارزترین مزیت این نوع سیستم چرخش ۴ جهت باد در محیط است که باعث می شود دمایی یک دست در اتاق به دست آید و از برخورد مستقیم هوای سرد به یک نقطه جلوگیری کند.

کولرگازی پنجره ای

معرفی انواع مختلف کولر گازی

کولر گازی پنجره ای در حقیقت یکی از ساده ترین انواع کولر گازی به شمار می رود و به طور معمول طراحی آن به شکل یک تکه است؛ به عبارت دیگر پنل و کمپرسور با یکدیگر فعالیت می کنند و روی پنجره نصب خواهد شد. یکی از دلایلی که برخی از افراد سعی می کند کولر گازی پنجره ای را خریداری کنند طراحی کوچک این محصول می باشد و غالباً آن را بر روی پنجره مکان مورد نظر نصب می کنند.

در این مطلب به صورت خلاصه انواع مدل کولرگازی را توضیح دادیم، شما دوستان برای راهنمایی تخصصی تر میتوانید با کارشناسان فروشگاه ما در تماس باشید و برای دیدن انواع مدل کولرگازی های موجود به وب سایت فروشگاه مراجعه فرمایید.

کد خبر: ۲۹۴٬۶۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha