۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
پیشرفت بیش‌از ۷۰ درصدی خط ریلی چابهار - زاهدان

پیشرفت بیش‌از ۷۰ درصدی خط ریلی چابهار - زاهدان

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت از پیشرفت ۷۰ درصدی راه‌آهن چابهار زاهدان خبر داد و گفت: در صورت تخصیص منابع مورد نیاز اواخر امسال یا اوایل سال آینده این پروژه آماده بهره‌بردار است.

به گزارش بازار، عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه آزادراه‌ها امروز (دوشنبه، ۱۸ تیرماه) با اشاره به روند اجرایی راه آهن رشت-آستارا گفت: در این پروژه دو مقوله هم‌زمان مد نظر قرار دارند که اصلی‌ترین مسأله بحث تملک اراضی است و در وظایف شرکت ساخت قرار دارد.

وی افزود: همچنین موضوع دیگر مذاکرات با طرف روسی است که منوط به پیشرفت اقدامات ژئوتکنیک است و هفته آینده این آمادگی وجود دارد که مراحل تکمیل مطالعات انجام شود و پیش‌از قصد وام برای راه آهن رشت- آستارا، استجازه نفتی را داشتیم و این فرصت برای هر دو فراهم است و برای تملک مسیر از محل استجازه استفاده می‌کنیم که به ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. هم اکنون حدود ۲۰ کیلومتر از اراضی تملک شده و حدود ۳۰ کیلومتر از سایر اراضی‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته است.

خطیبی با اشاره به میزان پیشرفت راه آهن چابهار-زاهدان نیز گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده میزان پیشرفت این پروژه به بیش از ۷۰ درصد رسیده است و قسمت باقیمانده پروژه به بیش از ۲۰ همت نیاز دارد و منطقه خاش به ایرانشهر از پیشرفت مطلوبی برخوردار است و اواخر امسال یا اوایل سال آینده در صورت تخصیص منابع به بهره‌برداری می‌رسد

کد خبر: ۲۹۴٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha