۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷
چشم‌انداز بورس با سیاست های احتمالی دولت جدید
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری افتخار سهام مطرح کرد؛

چشم‌انداز بورس با سیاست های احتمالی دولت جدید

ذوالفقاری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری افتخار سهام گفت: بورس با توجه به وضعیت فعلی بیشتر با درجا زدن همراه خواهد بود چراکه در حال حاضر p/e و p/d میانگین بازار فاصله معناداری با نرخ سود بدون ریسک دارد.

سمیه شوریابی؛ بازار: سعید ذوالفقاری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری افتخار سهام در خصوص چشم‌انداز بازار در دولت جدید تشریح کرد: همانطور که طی دو روز گذشته شاهد بودیم بازار اقبال بیشتری قطعاً به آقای پزشکیان داشت تا آقای جلیلی و اثر آن در دو روز گذشته با رشد تقریباً ۱۲۰ هزار واحدی شاخص، نمود پیدا کرد.

وی افزود: این اثر همانطور که پیش‌بینی می‌شد کوتاه مدت خواهد بود تا رویکرد تیم اقتصادی جدید، وزرای اقتصادی کابینه و به طور کل رویکردهای رییس جمهور جدید مشخص شود که حداقل دو ماهی زمانبر خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به انتخابات آمریکا، اظهار داشت: از طرفی انتخابات آمریکا را پیش روی داریم که باعث می‌شود بازار همچنان مردد باشد، از طرف دیگر سیاست‌های اقتصادی دولت جدید را باید دید که به چه صورت است و به این راحتی نیست که بگوییم مواردی که در دولت‌های قبل تصویب شده است این دولت بخواهد انجام ندهد چراکه در سایه تحریم‌ها قطعاً این دولت نیز نمی‌تواند معجزه نماید ضمن اینکه بحث‌های درآمدی دولت مشخص است مخارج نیز مشخص می باشد و خوش‌بینی بسیار زیادی نمی‌توان به بورس داشت.

چشم‌انداز بورس با سیاست های احتمالی دولت جدید

ذوالفقاری همچنین در ادامه ابراز داشت: در حال حاضر بحث‌های دلار زدایی، حاکمیت ریال و نیز بیمه سهام که مطرح می‌شد، از سر بازار کم شده است اما می‌توان گفت در میان مدت و بلندمدت قطعاً نرخ بهره، تورم، قیمت گذاری محصولات، بحث انرژی، بحث آزاد شدن واردات و ... باید اتفاق بیفتد که اثرات آن در سودآوری شرکت‌ها نمایان گردد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری افتخار سهام در شرایط فعلی برای بورس رشد و سقوط بالایی را متصور ندانست و خاطر نشان کرد: بورس با توجه به وضعیت فعلی بیشتر با درجا زدن همراه خواهد بود چراکه در حال حاضر نیز p/e و p/d میانگین بازار فاصله معناداری با نرخ سود بدون ریسک دارد پس بازار در شرایط فعلی رشدی نخواهد داشت مگر اینکه اخبار متفاوتی برای برخی تک سهم ها مخابره و باعث رشد شود.

کد خبر: ۲۹۴٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha