۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
بازار رمزارزها تابع نرخ انرژی و کاهش تنش‌های سیاسی
یک کارشناس رمزارز خبر داد؛

بازار رمزارزها تابع نرخ انرژی و کاهش تنش‌های سیاسی

بیگی گفت: به نظر می‌رسد که اصلاح قیمت بیت کوین تا زمستان ادامه داشته باشد. زیرا هم اکنون قیمت انرژی روندی صعودی دارد.

بازار؛ گروه بورس: کارشناس بازار رمزارزها با اشاره به اینکه بازار رمزارزها تابع نرخ انرژی و کاهش تنش‌های سیاسی است گفت: در حال حاضر تنش‌های سیاسی و نظامی در جهان بالاست. به همین دلیل قیمت دلار صعودی شده است. در مقابل رمزارزها افت کرده‌اند. پیش بینی می‌شود در یک دوره زمانی تا زمستان این افت قیمت ادامه داشته باشد.

مهران بیگی کارشناس بازار رمزارزها با اشاره به اینکه تعاملات جهانی روی بازار رمزارزها موثر است، گفت: از آنجایی که آمریکا از تنش‌های منطقه‌ای مانند جنگ اوکراین و روسیه و همچنین جدال اسرائیل و لبنان به دور است. به همین دلیل نرخ دلار بالا می‌رود. از طرف دیگر قیمت رمزارز بر مبنای دلار نرخ‌گذاری می‌شوند. بنابراین نسبت ارزندگی نرخ دلار بالاتر از رمزارزها قرار گرفته است.

وقتی قیمت رمزارزها کاهش می‌یابد نهنگ‌ها در این دو کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد. به همین دلیل گاهی کاهش قیمت رمزارزها برای تحت تاثیر قرار دادن معاملات روسیه و چین در بازار رمزارز است. کشور روسیه در تحریم است و بخشی از معاملات کالایی خود را خارج از تراکنش بانکی و با رمزارزها انجام می‌دهد. به همین دلیل با کاهش قیمت بیت‌کوین معاملات آن کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد

او با بیان اینکه تقویت دیپلماسی در جهان می‌تواند روی بازار رمزارزها تاثیر بگذارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه رئیس جمهور منتخب ایران وعده افزایش تعاملات بین‌المللی را داده است در صورتی که تنش‌ها بین اسرائیل و لبنان کاهش یابد. قیمت رمز ارزها دوباره می‌تواند بهبود پیدا کند.

بیگی با تاکید بر اینکه در بازار رمزارزها افرادی هستند که در شناسایی سود عرضه بیت کوین را بالا می‌برند، تصریح کرد: برای نمونه ایلان ماسک زمانی که می‌تواند در بازار سود شناسایی کند می‌فروشد. این مساله روی بازار تاثیر می‌گذارد. اما به طور قطع نمی‌تواند روند بازار را به طور کامل تغییر دهد. در واقع مسائل سیاسی بیشتر روی بازار تاثیرگذار است. وقتی بازار به دلیل سیاسی منفی می‌شود دوباره در کوتاه مدت برنمی‌گردد.

او با تاکید بر اینکه معامله‌گران بزرگ در چین و روسیه زیاد هستند، تصریح کرد: وقتی قیمت رمزارزها کاهش می‌یابد نهنگ‌ها در این دو کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد. به همین دلیل گاهی کاهش قیمت رمزارزها برای تحت تاثیر قرار دادن معاملات روسیه و چین در بازار رمزارز است. کشور روسیه در تحریم است و بخشی از معاملات کالایی خود را خارج از تراکنش بانکی و با رمزارزها انجام می‌دهد. به همین دلیل با کاهش قیمت بیت‌کوین معاملات آن کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

او در پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین تصریح کرد: در حال حاضر قیمت بیت کوین در یک روند نزولی قرار گرفته است. به همین دلیل می‌تواند محدوده 42 هزار دلار را ببیند. بعد از آن در یک روند نوسانی قرار می‌گیرد. سپس روند صعودی آن آغاز شود.

بیگی افزود: به نظر می‌رسد که اصلاح قیمت بیت کوین تا زمستان ادامه داشته باشد. زیرا هم اکنون قیمت انرژی روندی صعودی دارد. از آنجایی که استخراج رمزارزها انرژی‌بر است. به همین دلیل باید با این نرخ انرژی استخراج رمزارزها صرفه اقتصادی داشته باشد.

ایران یکی از بزرگترین صادرکنندگان انرژی است. می‌تواند با اتصال به اف ای تی اف تقاضا روی رمز ریال اتفاق بیفتد، در این حالت ارزش رمز ریال هم افزایش می‌یابد

او ادامه دارد: در حال حاضر با قیمت انرژی می‌توان پیش‌بینی کرد که نرخ بیت‌کوین بعد از یک بازه زمانی بالا برود. این موضوع به تصمیم نهنگ‌ها برای ایجاد تقاضا در قیمت‌های بالاتر نیز دارد.

بیگی با اشاره به اینکه در حال حاضر رمزریال در اقتصاد ایران فعلا نقش کارت بانکی دارد، تصریح کرد: این رمزارز شبیه پول کیف پول بانکی است. به همین دلیل تفاوتی با کارت بانکی ندارد. اما در صورتی که ایران به اف ای تی اف بپیوند به طور قطع هزینه‌های مبادله مالی را کاهش می‌دهد. از طرف دیگر ایران یکی از بزرگترین صادرکنندگان انرژی است. می‌تواند با اتصال به اف ای تی اف تقاضا روی رمز ریال اتفاق بیفتد، در این حالت ارزش رمز ریال هم افزایش می‌یابد.

کد خبر: ۲۹۴٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha