۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
دستورالعمل پیش فروش بلیت اتوبوس اربعین در حال تدوین است ا ارزش راه های کشور ۷ هزار همت
رئیس سازمان راهداری:

دستورالعمل پیش فروش بلیت اتوبوس اربعین در حال تدوین است ا ارزش راه های کشور ۷ هزار همت

امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ۴.۵ میلیون تن ترانزیت کالا در کشور از ابتدای امسال انجام شده است گفت: دستورالعمل پیش فروش بلیت اتوبوس اربعین بزودی ابلاغ می شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: داریوش امانی در حالی از انجام ۴.۵ میلیون تن ترانزیت کالا در کشور از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه و رشد ۷۰ درصدی آن نسبت به سه ماهه نخست پارسال خبر داد که سال گذشته ۱۴۷ میلیون تن جابجایی کالا از طریق ترانزیت جاده‌ای در کشور انجام شد.

او با تاکید بر اینکه جابجایی کالا رشد محسوسی نسبت به سال‌های قبل از آن داشت و دلیل اصلی آن انجام توافق با کشورهای همسایه بود ادامه داد: یکی از ماموریت های اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نگهداشت ۲۳۰ هزار کیلومتر راه های اصلی شریانی و روستایی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سال گذشته ۵۱۵ میلیون تن جابجایی کالا در کشور انجام شد که رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشت.

وی با اشاره به اینکه برآورد کارشناسی ارزش راه های کشور حدود ۷ هزار همت است خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست امسال نیز رشد ۴.۵ درصدی در جابجایی کالا با جابجایی ۱۴۵ میلیون تن بار به ثبت رسید.

امانی با اشاره به کمبود ناوگان اتوبوسی در کشور که پس از پاندمی کرونا این بخش بسیار آسیب دید، گفت: با وجود این مشکلات سال گذشته ۱۴۸ میلیون جابجایی مسافر در کشور انجام شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۱۸ درصدی داشت.

وی اضافه کرد: در موضوع جابجایی زائرین اربعین نیز با وجود اعلام نیاز به هفت ناوگان اتوبوسی، اما سال گذشته یکی از بهترین سال‌های برگزاری اربعین بود.

امانی اظهار داشت: در سه سال گذشته ۳۳ هزار ناوگان جدید باری وارد کشور شد و علاوه بر آن واردات ۲ هزار دستگاه ناوگان اتوبوسی دنبال می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش فروش بلیت اتوبوس از ۲۰ روز قبل از اربعین دستورالعمل آن آماده و ابلاغ می شود. اما آنچه که مشخص است این است که قیمت بلیت اتوبوس افزایش می یابد.

کد خبر: ۲۹۴٬۵۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha