۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰
پارک صنعتی قشم با مشارکت ۱۹ کشور عضو پیمان شانگهای ایجاد می‌شود

پارک صنعتی قشم با مشارکت ۱۹ کشور عضو پیمان شانگهای ایجاد می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ۱۹ کشور عضو پیمان شانگهای در ایجاد پارک صنعتی و تولید محصولات نوین در بزرگ‌ترین جزیره ایرانی خلیج فارس همکاری می‌کنند.

به گزارش بازار، عادل پیغامی عصر یکشنبه در آیین تجلیل از ۴۰ صنعتگر برتر و نمونه این جزیره در سالن مرکز بین‌المللی رشد قشم، اظهار داشت: شکل فعالیت صنعتی و کسب درآمدهای کلان اقتصادی جهان تغییر یافته و برای خروج از شرایط کنونی چاره‌ای جز استفاده از صنایع کم وزن و بی وزن همانند اقتصاد الکترونیک و هوش مصنوعی وجود ندارد.

وی ادامه داد: برای خروج از شرایط کنونی با مشارکت ۱۹ کشور عضو پیمان شانگهای، ایجاد پارک صنعتی نوین در قشم برنامه‌ریزی شده است و امیدواریم با محقق شدن این پارک تحولی در صنایع منطقه آزاد قشم رقم بخورد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از اختصاص ۵۵ هکتار زمین برای اجرای شهرک پردیس صنعتی در این جزیره با تمرکز بر صادرات به کشورهای آفریقایی خبر داد و افزود: تفاهم‌نامه ایجاد شهرک پردیس صنعتی با هدف ایجاد نسل جدیدی از شهرک‌های صنعتی در قشم انجام شده است.

به گفته پیغامی، حدود ۵۰۰ سال پیش کشورهایی همانند انگلیس، فرانسه، ایتالیا و آمریکا و حدود ۱۵۰ سال پیش هم آلمان، توانستند عنوان کشورهای صنعتی را از آن خود کنند، اما امروز با تغییر نگاه به صنعت، این کشورها در حال انتقال صنایع قدیمی خود به کشورهای دیگر هستند.

وی یادآور شد: چین در ۲ دهه گذشته با دریافت صنایع کشورهای صنعتی توانست تحولی در عرصه صنعت خود ایجاد کند و در کنار آن موفق به پیشرفت در صنایع مدرن کنونی هم شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اینکه رویکرد کشورهای صنعتی کسب سود بیشتر از مسیر هوش مصنوعی و الکترونیک است، افزود: ایران در شرایط کنونی باید برای عقب نماندن از جهان صنعتی برای ۱۰۰ سال آینده خود در حوزه فعالیت‌های صنعتی برنامه داشته باشد.

وی با تبریک هفته صنعت به فعالان این عرصه در منطقه آزاد قشم گفت: برای کمک به شرکت‌های صنعتی قشم آمادگی وجود دارد که به اعضای تعاونی این شرکت‌ها با هدف خانه‌دارشدن کارکنانشان زمین با قیمت بسیار مناسب واگذار شود.

وی تصریح کرد: برای کمک به صنعتگران جزیره قشم، رایزنی‌هایی با مقامات کشوری در حوزه‌های مختلف برای حذف ارزش افزوده، عدم دریافت مالیات از محصولات صادراتی و عدم اجرای فرآیند دیسپچینگ با هدف پیشگیری از قطع برق یک روز در هر هفته با جدیت پیگیری شده است.

پیغامی عنوان کرد: در زمینه واگذاری زمین صنعتی به سرمایه‌گذاران هم تلاش شد با قیمت اندک و اقساط ۳۶ تا ۴۸ ماهه زمین مورد نیازشان بدون توجه به تورم به آنان واگذار شود.

کد خبر: ۲۹۴٬۴۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha