۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
­اتوبوس‌های برقی در راه خیابان‌های تهران

­اتوبوس‌های برقی در راه خیابان‌های تهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اولین سری از اتوبوس‌های برقی بزودی وارد تهران می‌شود.

به گزارش بازار، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه دویست و چهل و هفتمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی تا چند ماه آینده وارد کشور خواهد شد.

مهدی چمران افزود: قطارهای تولیدی در چین هم تایید شده است و اگر مشکلی ایجاد نشود بهمن اولین رام وارد کشور می‌شود.رئیس شورای شهر تهران درباره تراموا هم گفت:هنوز تراموا برای ما جدی نیست، البته تراموای مورد بحث با تراموای ریلی متفاوت است.مهدی چمران افزود:تأکید ما این بوده که تراموای آزمایشی حتما چرخ لاستیکی باشد و در واقع اتوبوس دو کابین به شکل سه کابین طراحی شده و با توجه به اینکه طول زیادی دارد و باید مستقیم حرکت کند در خطوط اتوبوس‌های تندرو فعالیت خواهد کرد.

رئیس شورا همچنین گفت: این تراموا با توجه به خط کشی‌هایی که صورت گرفته می‌تواند تردد کند؛ حتی بدون راننده هم قابلیت تردد دارد، اما با توجه به شرایط با راننده تردد خواهد کرد.

مهدی چمران در ادامه با بیان اینکه امیدواریم راه شهید رئیسی و توافقی که برای توسعه حمل و نقل عمومی وجود داشت با همان صمیمیت ادامه پیدا کند، افزود: نمی‌گوییم مشکلی وجود نداشت، اما از مدیران دعوت می‌شد که با گفتگو و تلاش مشکلات حل شود. رئیس شورا همچنین با اشاره به رونمایی از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در ایام اخیر گفت: این اتوبوس‌ها در جنوب شرق و جنوب غرب پایتخت به کار گرفته شدند.

کد خبر: ۲۹۴٬۴۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha