۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
ترامپ در دوره دوم، بازار سهام را تهدید می کند| جرقه جنگ تجاری بازارهای سهام را آسیب می زند
نوریل روبینی، اقتصاددان  معروف پیش بینی های بدبینانه

ترامپ در دوره دوم، بازار سهام را تهدید می کند| جرقه جنگ تجاری بازارهای سهام را آسیب می زند

نوریل روبینی، اقتصاددان، که به دلیل پیش بینی های بدبینانه اش شناخته می شود، هشدار می دهد: پیروزی دونالد ترامپ می تواند جرقه جنگ تجاری را ایجاد و به بازار سهام آسیب برساند.

بازار، گروه جهان: نوریل روبینی، اقتصاددان، که به دلیل پیش بینی های بدبینانه اش شناخته می شود، هشدار می دهد که پیروزی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری که برای نوامبر برنامه ریزی شده است، می تواند جرقه جنگ تجاری را ایجاد و به بازار سهام آسیب برساند.

این ادعا پس از آن عنوان کرد که نامزد ریاست جمهوری برای انتخابات آتی ایالات متحده پیشنهاد داده است که در صورت پیروزی، ۱۰ درصد عوارض گمرکی بر تمام کالاهای وارداتی آمریکا اعمال شود.

روبینی ۶۶ ساله در گفت و گو با بلومبرگ گفت: من می گویم حمایت گرایی تجاری منجر به افزایش تدریجی تورم خواهد شد و این قطعا برای بازار اوراق قرضه نگران کننده خواهد بود.

اما این تمام ماجرا نیست، او همچنین توضیح داد: تشدید اصطکاک تجاری یا یک جنگ تجاری همه جانبه با بقیه جهان تهدیدی است که آمریکا را تهدید می کند - زیرا شرکای تجاری ما ممکن است بر علیه ایالات متحده تعرفه اعمال کنند - همچنین یک تهدید برای بازار سهام است، بنابراین جنگ تجارت جهانی برای بازار سهام مفید نخواهد بود.

این کارشناس با نام مستعار "دکتر دووم" خاطرنشان کرد که هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان می‌خواهند در قبال چین سخت‌گیرانه رفتار کنند، اما دولت بایدن، رئیس‌جمهور کنونی، آنچه را که او به‌عنوان «عرصه‌ای باریک با دیوارهای بلند» توصیف می‌کند، با تمرکز بر و تحریم های عوامل تکنولوژیکی حیاتی تشکیل داده است.

روبینی همچنین اضافه کرد که علامت سوال بزرگ این است که آیا ترامپ با پیشنهاد خود پیش می رود یا به استفاده از استراتژی پاداش و مجازات متوسل می شود.

در همین حال، روبینی معتقد است که برخی دیگر از نگرانی‌های اصلی برای اقتصاد، خطر نوعی شوک ژئوپلیتیکی است.

کد خبر: ۲۹۴٬۴۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha