۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲
تخصیص انواع کود یارانه ای اوره برای مصارف مزارع آبزی پروری استان گلستان
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان خبر داد؛

تخصیص انواع کود یارانه ای اوره برای مصارف مزارع آبزی پروری استان گلستان

گرگان- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان از تخصیص سه هزار و ۱۷۵ تن انواع کود یارانه ای اوره برای مصارف مزارع آبزی پروری استان گلستان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی استان گلستان، سید صمد ضیائی اظهار کرد: امسال باید بر اساس سهمیه ابلاغی، باید ۱۱۷ هزارتن کود ازته تامین شود که به میزان سه هزار و ۱۷۵ تن مربوط به سهمیه کوداوره برای مصرف مزارع آبزی پروری است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان افزود: این میزان برای حمایت از مصرف کود در راستای جهش تولید در سهمیه سالانه کود اوره تخصیص داده شده است که هزار و ۲۰۰ کیلوگرم برای مزارع ومجتمع گرمابی، هزار و ۸۰۰ کیلوگرم برای آببندان های پرورش ماهی و ۱۷۵ کیلوگرم برای مزارع ومجتمع های پرورش میگو، جلبلک و آرتمیا در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تامین کود مورد نیاز حوضچه های پرورش ماهی با کمیت و کیفیت محصولات و امنیت غذایی ارتباط مستقیم دارد و در این شرایط عزمی جدی‌تر برای تامین این نهاده مورد نیاز است.

ضیائی خاطر نشان کرد: یکی از کاربردهای کود شیمیایی، رشد جمعیت گیاهان ریزآبی به عنوان موتور تولید اکسیژن در استخر است، که این ریزگیاهان باعت جذب سم‌های موجود در آب شده و نقش اساسی در تولید غذای طبیعی استخرهای پرورشی دارند.

کد خبر: ۲۹۴٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha