۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷
راه اندازی طرح همسایه‌ها با هدف توسعه بازار مشاغل خانگی

راه اندازی طرح همسایه‌ها با هدف توسعه بازار مشاغل خانگی

مدیرکل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت با اشاره به راه اندازی طرح همسایه ها گفت: این طرح اصولا با هدف بازارسازی برای مشاغل خرد و خانگی صورت گرفته و در فاز اول در واحدهای نانوایی اجرا می شود.

بازار؛ گروه صنعت: در نشست خبری طرح هدفمندسازی و ساماندهی مشاغل خرد، خانگی و کارگاهی، محمد حسین قمری مدیرکل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت گفت: بحث توجه به کسب و کارهای خانگی همواره مورد تاکید در دولت سیزدهم بوده است. بخصوص اینکه ۶۰۰هزار واحد صنفی تولیدی در کشور داریم که نسبت به ۳۰ تا ۴۰ هزار واحدهای صنعتی عدد بزرگتری است. لذا اگر بخواهیم جهش تولید داشته باشیم حتما باید به این بخش خرد و خانگی توجه ویژه شود.

اجرای طرح همسایه ها در واحدهای نانوایی

قمری افزود: یکی از حوزه های مورد توجه توسعه بازار است چرا که فروش اصل پیش برنده تولید است و سازوکار فروش هم بازار است که توسط اصناف ساماندهی می شود. لذا تفاهم نامه ای بین وزارت کار و صمت امضا شد تا بازار کار مشاغل خانگی را توسعه دهند.

وی افزود: با یارانه ای شدن قیمت آرد و محدود شدن کسب و کار نانوایان، ستاد تنظیم بازار تصمیم گرفت طرحی برای ترمیم نانوایان داشته باشد و بنابراین طرح همسایه ها برقرار شد. البته این طرح محدود به نانوایان نمی شود و دیگر حوزه های صنفی هم می توانند به این طرح اضافه شوند و در قالب یک برند مشترک بتوانند محصولات خود را بفروشند

قمری خاطر نشان کرد: مهمترین ظرفیت این طراح برای اصناف توسعه و یا وسیع شدن حوزه فروش آنها است ضمن اینکه برخی تداخلات صنفی نیز ار این طریق برای آنها برداشته می شود.

اجرای طرح همسایه ها با هدف بازارسازی برای مشاغل خانگی

در ادامه فاطمه سمرقندی مجری طرح همسایه ها نیز گفت: در راستای اجرای طرح هدفمند سازی و ساماندهی مشاغل خرد، خانگی و کارگاهی، تفاهم نامه ای بین وزارت صمت و بخش خصوصی مبنی بر اجرای این طرح منعقد شده است که این طرح در مرحله اول از طریق نانوایان اجرایی می شود و فازهای بعدی در موقعیت های دیگر در قالب فروشگاه های زنجیره ای چند منظور نیز برقرار می شود.

وی در خصوص اصلی ترین هدف این طرح نیز گفت: هدفمند سازی بازار مشاغل خانگی و همچنین بازارسازی برای این دست از فعالان مهمترین هدفی است که این طرح دنبال می کند. به خصوص اینکه مشاغل خانگی معمولا تک محصول یا کم محصول هستند و اصولا گرفتن مغازه برای عرضه محصولات شان برای آنها صرفه اقتصادی ندارد. بنابراین بهترین روش این است که در قالب یک فضای مشترک محصولات خود را عرضه کنند.

کد خبر: ۲۹۴٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha