۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
تاریخچه ای در مورد جعبه پلاستیکی و چرایی استفاده از آن؟

تاریخچه ای در مورد جعبه پلاستیکی و چرایی استفاده از آن؟

یکی از پیشرفته ترین بخش های اقتصادی در دنیای مدرن، ساخت ظروف پلاستیکی است.

به گزارش بازار، یکی از پیشرفته ترین بخش های اقتصادی در دنیای مدرن، ساخت ظروف پلاستیکی است. می توان ادعا کرد که ساخت ظروف پلاستیکی جزء ضروری تقریباً هر محصولی است که امروزه در بازار وجود دارد. دنیای مدرن بدون این جعبه پلاستیکی ها، نمی تواند کار کند.

 چرا جعبه پلاستیکی باید استفاده کرد؟

  کالاهای باکیفیت بهتر است در ظروف پلاستیکی درب دار حمل و نگهداری شوند. جعبه های محکم پلی پروپیلن نیازهای بسیاری از صنایع را برآورده می کند. بهترین ظروف برای بسته بندی و جابجایی ظروف پلاستیکی است این ظروف زمانی که امکان آب بندی را داشته باشند عملکرد بهتری دارند. این بدان معناست که محصول به طور مداوم در داخل ظرف محافظت می شود.

  بهترین جعبه پلاستیکی انبار کدام است؟

  یکی از مفیدترین وسایل ذخیره سازی و ظروف نگهداری مواد، جعبه های پلاستیکی انبار است که به آن پالت پیچ و مهره یا پالت ابزار نیز می گویند. باکس های دیواری و پایه پلاستیکی از جمله انواع مختلف این جعبه ها هستند که تولید و عرضه می شوند. جعبه های پلاستیکی انبار در اشکال و اندازه های مختلف بر روی پانل های فلزی از نوع دیواری برای حفظ نظم در فضای اطراف و انبار نصب می شوند.

جعبه پلاستیکی

  چرا از جعبه پلاستیکی انباراستفاده کنیم؟

نگهداری و نگهداری سازها در مغازه ها و کارگاه ها در کارخانه ها و فروشگاه ها قطعات یدکی نگهداری و نگهداری می شود. چیدمان کالاهای مختلف در مغازه ها و سوپرمارکت ها در داروخانه ها از جعبه های پلاستیکی نگهداری می شود استفاده از مهره و پیچ و مهره پالت پلاستیکی در انبارهای منازل مسکونی کاربرد جعبه پلاستیکی در صنایع گوناگون حمل و نقل و نگهداری کالا برای عرضه در هر صنعتی ضروری است. به همین دلیل، صنایع اغلب اقدامات شدیدی را انجام می دهند تا تضمین کنند که کالاهای تولیدی بدون هیچگونه مشکلی به دست خریداران برسد. برای جابجایی و حمل و نقل ایمن کالا از ابزارهای مختلفی از جمله پالت و سبد پلاستیکی استفاده می شود.

  این زنجیره تامین همواره برای تامین صنایع مختلف و ارائه کالا در شرایط مناسب به بازار، به شدت به جعبه ها و سبدهای پلاستیکی متکی بوده است. بنابراین، موارد زیر برخی از صنایعی است که از جعبه های پلاستیکی در آن ها استفاده ی زیادی میشود.

  لبنیات:

در طی سال‌ها، جعبه‌های شیر نقش مهمی در تهیه قوطی‌ها و بسته‌های شیر در شهرها و شهرستان ها داشته‌اند. آنها همچنین شیر را محکم نگه می دارند و در حمل و نقل طولانی از ریختن آن جلوگیری می کنند. اگرچه در گذشته از جعبه‌های مقوایی و چوبی در این صنعت استفاده می‌شد، اما جعبه‌های پلاستیکی به دلیل طراحی انعطاف‌پذیر و وزن کم، روز به روز رایج‌تر می‌شوند. کارتن های پلاستیکی شیر که معمولاً از پلی اتیلن تشکیل شده اند، بهداشت را در طول زنجیره تامین افزایش می دهند و در صورت شست و شوی مکرر در برابر لکه مقاوم هستند.

کشاورزی:

 در بخش کشاورزی، جعبه های پلاستیکی ضروری هستند زیرا حمل و نقل را بهداشتی و موثر می کنند. از آنجایی که جعبه‌های پلاستیکی در برابر رشد قارچ‌ها مقاوم هستند، جایگزین‌های بسیار خوبی برای همتایان چوبی و مقوایی معمولی خود می‌شوند. به همین دلیل، جعبه ها و سطل های پلاستیکی اغلب برای حمل و نقل کالاهای کشاورزی در مقیاس بزرگ از جمله خاک و بذر استفاده می شود.

علاوه بر این، جعبه های پلاستیکی می توانند در برابر آب و هوای سخت مقاومت کنند، که حمل و نقل کالاهای کشاورزی فاسد شدنی را آسان تر می کند. به دلیل ماهیت کالاهای حمل شده در کشاورزی و صنعت، باید به بهداشت و نگهداری مناسب توجه بیشتری شود. استفاده از پلاستیک در فرآیندهای عرضه و حمل و نقل این محصولات باعث بهبود کارایی آنها می شود و همین دلایل به سوال چرا جعبه پلاستیکی باید استفاده کرد پاسخ میدهد.

 صنعت ماهیگیری:

 ماهیگیران از جعبه های پلاستیکی به همراه وان های پلاستیکی ماهی و جعبه های یخ برای جلوگیری از گم شدن ماهی هنگام حمل و نقل استفاده می کنند. پلاستیک از ذوب شدن یخ درون جعبه‌ها و ظروف جلوگیری می‌کند و تضمین می‌کند که ماهی داخل آن حتی پس از حمل و نقل دست نخورده باقی بماند، زیرا یک ماده انعطاف‌پذیر است که رسانای حرارتی ضعیفی دارد و در برابر باران و دیگر آب و هوای نامساعد محافظ است. علاوه بر این، در مقایسه با جعبه های متشکل از فلز یا مواد دیگر، جعبه های پلاستیکی نیز ساده تر تمیز می شوند.

 چرا از جعبه پلاستیکی درب دار استفاده میکنیم؟

این روزها طیف وسیعی از صنایع از جعبه ها و ظروف مهر و موم شده به دلیل مزایای فراوانی که از جمله هزینه بسته بندی کمتر و نگهداری بهتر محصول دارند، استفاده می کنند.

ظروف پلاستیکی درب دار دارای مزایای زیر هستند:

  1. ذخیره سازی ایمن
  2.  صرفه جویی در فضا
  3.  جلوگیری از آلودگی ذخیره سازی ایمن

در طول حمل و نقل  این جعبه ها از اقلام قیمتی محافظت می کنند. بررسی اینکه محتویات جعبه های پلاستیکی در حین توزیع قابل دسترسی بوده است، یک فرآیند ساده است. با استفاده از این جعبه ها همه محصولات شما به دلیل ساخت و ساز محکم ظروف با امنیت و ایمنی در داخل و خارج از کشور حمل می شوند. این امر به ویژه در صورتی مفید است که اشیاء قیمتی همراه خود داشته باشید. همین عملکرد توسط درب های گازدار و مهر و موم شده بطری ها و گالن های پلاستیکی انجام می شود.

 صرفه جویی در فضا

 این یک واقعیت است که تودرتو کردن ظروف پلاستیکی خالی می تواند منجر به صرفه جویی ۷۶ درصدی در فضا شود. برخی از ظروف پلاستیکی به گونه‌ای ساخته شده‌اند که ظروف خالی داخل یکدیگر قرار می‌گیرند و در هزینه ارسال بسته‌های خالی صرفه‌جویی می‌کنند.

 جلوگیری از آلودگی

  ظروف توزیع پلاستیکی مزیت اصلی ماندگاری طولانی و مقاوم در برابر ضربه را دارند. پلی پروپیلن ماده اولیه ای است که برای ساخت محصولات پلاستیکی استفاده می شود که می تواند در دمای ۲۰ تا ۴۰ درجه سانتی گراد مقاومت کند. پلمپ های در ظروف که به درستی نصب شده اند از تلاش برای دستکاری در محصول جلوگیری می کنند. این امر به ویژه هنگامی که احتمال آلودگی عمدی وجود دارد، بسیار مهم است.

جعبه پلاستیکی کوچک

 چرا جعبه پلاستیکی سایزکوچک؟

جعبه پلاستیکی یکی از لوازم جانبی رایج برای حمل و نقل محصولات و تجهیزات کشاورزی است. در اندازه های مختلف از جمله کوچک و بزرگ عرضه می شود. به احتمال زیاد این جعبه هارا بیشتر در باغ ها و میوه فروشی ها، زیاد دیده اید. جعبه های پلاستیکی به دلیل وزن بسیار کم و حمل آسان آنقدر محبوب بودند که در حال حاضر جعبه های چوبی به سختی دیده می شوند و بیشتر به جای آن از جعبه های پلاستیکی استفاده می شوند.

 جعبه های پلاستیکی کوچک علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، در سازماندهی و چیدمان خانه نیز کاربردهایی دارند. دو نوع از این جعبه های پلاستیکی وجود دارد: مات و شفاف. یکی از مزایای این جعبه ها این است که به راحتی تمیز می شوند و دارای مواد با کیفیت بالا هستند. علاوه بر این، برخی از مدل‌ها دارای درپوشی هستند که گرد و غبار را از جعبه دور نگه می‌دارد که یکی دیگر از مزایای آن است

سبد پلاستیکی چیست؟

 یکی از ابزارهایی که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد سبد پلاستیکی است که اغلب برای نگهداری و حمل و نقل محصولات استفاده می شود. از آنجایی که سبدهای پلاستیکی سبک وزن هستند، استفاده زیادی از آنها می شود. به طور کلی، جعبه ها و سبدهای پلاستیکی در طیف گسترده ای از صنایع و کارهای روزمره استفاده می شوند.

مزایای استفاده از سبد پلاستیکی:

از سبدهای پلاستیکی در حمل و نقل استفاده می شود زیرا سبک وزن هستند.

  •  عایق های الکتریکی و حرارتی اند:
  •  حلال های شیمیایی نمی توانند به سبدهای پلاستیکی نفوذ کنند.
  •  سبدهای پلاستیکی اغلب در تجهیزات پزشکی یافت می شوند زیرا بهداشتی اند و در برابر کپک ها و قارچ ها مقاوم اند.
  •   سبدهای ساخته شده از پلاستیک قابل حمل هستند مقاوم در برابر آب و هوا ساخته شده است ارزان هستند.
  •   سبد پلاستیکی بسیار انعطاف پذیر است.

  سبد پلاستیکی برای میوه سبدهای پلاستیکی محکم با توانایی آنها در تحمل وزن و توانایی آنها در جلوگیری از آسیب رساندن به میوه ها مشخص می شود. همچنین می توان از آنها برای بسته بندی طیف وسیعی از میوه ها در اندازه ها و ظرفیت های مختلف استفاده کرد. برای جلوگیری از خراب شدن میوه در حین حمل و نقل، بهترین سبدهای میوه اغلب از پلاستیک محکم و درجه یک تشکیل شده است.

 این سبدها در اشکال، رنگ‌ها و ظرفیت‌های مختلفی تولید می‌شوند. اگر قصد خرید این سبدها را دارید، از خرید سبدهای نامرغوب خودداری کنید.

 پالت چیست و چه کاربردی دارد؟

پالت ها قطعات صافی از تجهیزات هستند که برای جابجایی و حمل کالا استفاده می شوند. پالت که به پالت جعبه ای نیز معروف است، این روزها در سردخانه ها و انبارهای کوچک و بزرگ برای جابجایی کالا استفاده می شود. در واقع پالت ها نوعی صفحه زیرین هستند که حمل و نقل محصول را تسهیل می کند و به شما امکان می دهد اشیاء را هم در داخل و هم در خارج از منزل جابجا کنید. این روزها پالت ها در انواع مختلفی ساخته می شوند. در این بین از شاخص ترین مدل های موجود در بازار می توان به مدل های پالت چوبی، مدل پالت پلاستیکی و مدل پالت سردخانه ای اشاره کرد.

کد خبر: ۲۹۴٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha