۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶
قیمت جهانی نفت کاهش یافت| برنت ۸۷ دلار و ۱۴ سنت

قیمت جهانی نفت کاهش یافت| برنت ۸۷ دلار و ۱۴ سنت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۹ سنت معادل ۰.۳۳ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۱۴ سنت رسید.

به گزارش بازار به نقل از رویترز، قیمت نفت تغییر چندانی در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز دوشنبه نداشته است، اما در آستانه چهارمین افزایش پیاپی هفتگی قرار دارد. امیدواری نسبت به تقاضای بالا برای سوخت در فصل تابستان و برخی نگرانی‌ها در مورد عرضه نفت قیمت آن را به بالاترین رقم از اواخر آوریل رسانده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۹ سنت معادل ۰.۳۳ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۱۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱۸ سنت معادل ۰.۲۱ درصد کاهش ۸۳ دلار و ۷۰ سنت معامله می‌شود.

انتظار افزایش قابل توجه تقاضا در فصل تابستان در آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده نفت دنیا قیمت آن را در این هفته بالا برده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت این کشور ۱۲.۲ میلیون بشکه طی هفته گذشته کاهش یافته است، این در حالی است که تحلیلگران انتظار یک کاهش ۷۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز چهارشنبه نشان داد تقاضا برای مزایای بیکاری در این کشور طی هفته گذشته افزایش یافته و آمار بیکاری هم بالا رفته است. بدین ترتیب احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا جهت حمایت از بازارهای نفت افزایش می‌یابد.

در زمینه عرضه، شرکت‌های تولید نفت رزنفت و لوک‌اویل روسیه اعلام کردند صادرات نفت خود را از طریق بندر نوووریسک در دریای سیاه در ماه ژوئیه به شدت پایین می‌آورند.

در این بین، شرکت آرامکوی عربستان قیمت رسمی فروش نفت سبک عرب به بازار آسیا را در ماه اوت تا ۱ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه بالاتر از متوسط شاخص عمان/دبی پایین آورده که نشان‌دهنده فشار رشد عرضه کشورهای غیر عضو اوپک بر تولیدکنندگان این گروه است.

تحلیلگران همچنین اتفاقات مربوط به جنگ غزه و انتخابات فرانسه و انگلیس را دنبال می‌کنند.

کد خبر: ۲۹۴٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha