۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳
ورود ۱۰۵ فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور در دولت سیزدهم

ورود ۱۰۵ فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور در دولت سیزدهم

عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل هوایی در دولت سیزدهم، افزایش ۷۶۷ درصدی جابه‌جایی مسافر بین‌المللی و ورود ۱۰۵ فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی کشور را شامل می‌شود.

به گزارش بازار از وزارت راه و شهرسازی، حوزه حمل و نقل در طول دولت سیزدهم از رشد چشم گیری برخوردار بوده است که در هر یک از چهار بخش حمل و نقل جاده، ریلی، هوایی و دریایی کاملا مشهود است و آمارهای رسمی نیز بیانگر افزایش و توسعه زیرساخت ها و نیز میزان بهره برداری در هر یک از شقوق حمل و نقلی است اما طی روزهای گذشته در پی رقابت انتخاباتی میان کاندیداها صحبت هایی مطرح شده است که در این گزارش به منظور تنویر افکار عمومی به تشریح عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل هوایی در دولت سیزدهم می پردازیم.

ورود ۱۰۵ فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور در دولت سیزدهم

بر اساس آمارهای رسمی از سوی دفتر آمار، عملکرد و پایش برنامه های وزارت راه و شهرسازی، در دولت سیزدهم میزان جابجایی مسافر بین المللی ۹.۲ میلیون نفر افزایش یافته و نسبت به ابتدای دولت مردمی ۷۶۷ درصد رشد داشته است.

همچنین آمارها از افزایش ۶۰ هزار سورتی پرواز بین المللی در دولت مردمی سیزدهم حکایت دارد که نسبت به ابتدای دولت ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

ورود ۱۰۵ فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور در دولت سیزدهم

شایان ذکر است در دولت مردمی سیزدهم ۱۰۵ فروند هواپیمای جدید وارد ناوگان هوایی کشور شده است و ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر داخلی و بین المللی در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از ۳.۵۷ میلیون نفر در سال ۱۴۰۰ به ۸.۵۹ میلیون نفر افزایش یافته است که بیانگر رشد ۲.۵ میلیون نفری ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر داخلی و بین المللی است. ناگفته نماند که متوسط ماهانه پروازهای عبوری در یک سال اخیر نسبت به میانگین ماهانه سال ۱۴۰۰ نیز رشد ۸۵ درصدی را تجربه کرده است.

از جمله مهمترین پروژه های بهره برداری شده در حوزه حمل و نقل هوایی می توان به بهره برداری از ترمینال جدید فرودگاه بین المللی کیش با مساحت ۴۹ هزار متر مربع، بهره برداری از فرودگاه سقز با ۱۷۸ هکتار مساحت و هزار ۷۰۰ متر مربع مساحت ترمینال، بهره برداری از فرودگاه گناباد با ۳۸۰ هکتار مساحت و هزار و ۷۰۰ متر مربع مساحت ترمینال، آغاز عملیات اجرایی فاز ۲ فرودگاه امام خمینی (ره) با ارزش ۵.۲ میلیارد یورو با هدف افزایش ظرفیت مسافری به میزان ۲۵ میلیون نفر و بهره برداری از چهار پروژه توسعه ای فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد شامل توسعه ترمینال داخلی (۲۰۲۰۰ متر مربع) ، بهسازی و توسعه پارکینگ هواپیما (APRON)( ۱۱۰ هزار متر مربع) و دستگاه کمک ناوبری نقرب دقیق (ILS)، پل انتقال مسافر (AIR BRIDGE) به ارزش هزار و ۶۲۳ میلیارد تومان اشاره کرد.

کد خبر: ۲۹۴٬۰۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha