۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
اولین کارخانه باتری ماشین های برقی در جنوب شرق آسیا
توسط اندونزی راه اندازی شد؛

اولین کارخانه باتری ماشین های برقی در جنوب شرق آسیا

اندونزی اولین کارخانه باتری خودروهای برقی را راه‌اندازی کرد که بزرگترین کارخانه در جنوب شرق آسیاست.

به گزارش بازار، جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی گفت که اندونزی اولین کارخانه باتری خودروهای الکتریکی خود را روز چهارشنبه (۳ جولای) راه اندازی کرد، زیرا کشورهای جنوب شرق آسیا در حال حرکت برای به دست آوردن جایگاهی در صنعت نوظهور هستند.

این کشور که بزرگترین اقتصاد منطقه و خانه بزرگترین ذخیره نیکل در جهان است، به دنبال جایگاه خود به عنوان یک بازیگر کلیدی در زنجیره تامین جهانی خودروهای الکتریکی بوده است.

این کارخانه یک سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت‌های سازنده کره جنوبی هیوندای موتور و ال جی انرژی سولوشن است، می‌تواند هر سال تا ۱۰ گیگاوات ساعت سلول باتری تولید کند.

ویدودو در مراسم راه اندازی گفت که افتتاح این کارخانه فصل جدیدی را نشان می‌دهد که بر جاه طلبی کشور غنی از منابع برای تبدیل شدن به یک بازیگر جهانی در زنجیره تامین خودروهای الکتریکی تاکید می‌کند. وی افزود ما منابع طبیعی فراوانی داریم اما برای چندین دهه فقط به صورت مواد خام و بدون ارزش افزوده صادر می‌کردیم.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که رئیس هیئت مدیره گروه هیوندای موتور گفت که صنعت خودروهای الکتریکی اندونزی فرصت‌های اقتصادی جدیدی ایجاد خواهد کرد. این کشور بزرگترین بازار خودرو در آسیای جنوب شرقی است.

کد خبر: ۲۹۴٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha