۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵
سود سهام زگلدشت در مجمع عمومی عادی سالیانه ۱۴۰۳

سود سهام زگلدشت در مجمع عمومی عادی سالیانه ۱۴۰۳

هدف از این مطلب بررسی جزئیات مجمع زگلدشت در سال ۱۴۰۳ است.

به گزارش بازار، حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه یک شرکت و دریافت سود نقدی از آن مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه است. مجمع عمومی عادی سالیانه گردهمایی مدیران و سهامداران یک شرکت است که به منظور بررسی وضعیت مالی و عملکرد آن شرکت و اتخاذ تصمیماتی در خصوص آینده آن برگزار می‌شود. هدف از این مطلب بررسی جزئیات مجمع زگلدشت در سال ۱۴۰۳ است. مطابق آنچه در این مجمع گذشت، چشم‌انداز شرکت در سال ۱۴۰۴ رسیدن به تولید ۳۰۰ تن شیر روزانه و ۱۵ هزار راس دام و همچنین در سال ۱۴۰۷، رسیدن به تولید روزانه ۴۰۰ تن شیر و ۱۷ هزار راس دام است. در ادامه سایر نکات مطرح‌شده در این مجمع از جمله سود سهام زگلدشت و محاسبه بازده نقدی آن درسال‌های گذشته آورده شده است.

زمان برگزاری مجمع زگلدشت ۱۴۰۳

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان بر اساس آگهی منتشره در سامانه کدال مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۲۹ در خصوص دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه، راس ساعت ۱۰:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۱۰ در محل اصفهان، سی و سه پل، بلوار ملت، هتل پارسیان کوثر اصفهان برگزار شد.

زگلدشت از کلیه سهامداران یا نمایندگان قانونی آنان درخواست کرد جهت دریافت برگ ورود به جلسه مجمع در روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۱۰ از ساعت ۰۹:۳۰ صبح با در دست داشتن کارت ملی و وکالتنامه یا مدرک نمایندگی معتبر به آدرس برگزاری مجمع مراجعه می‌کردند.

حاضرین در مجمع عمومی عادی سالیانه زگلدشت

شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین

صندوق صبا گستر نفت و گاز تامین

شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا

سرمایه‌گذاری صبا تامین

شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر

شرکت کشت و دامداری فکا

شرکت صنایع غذایی دامون زاگرس بروجرد

سایر سهامداران حقیقی

دستور جلسه مجمع زگلدشت ۱۴۰۳

در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان که در تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد، در خصوص دستور جلسات زیر تصمیم‌گیری شد.

استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی

تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹

انتخاب حسابرس و بازرس قانونی

انتخاب روزنامه کثیرالانتشار

تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره

تعیین پاداش هیئت مدیره

سایر موارد

مطابق تصمیمات اتخاذشده در این مجمع، سازمان حسابرسی به‌ عنوان بازرس قانونی، حسابرس شرکت و بازرس علی‌البدل انتخاب شد. همچنین روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

سایر موارد بررسی‌شده در مجمع زگلدشت

شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان در این مجمع از بهره‌برداری سه پروژه اصلی خود یعنی دلفان، شیروان و درگزین در تیرماه ۱۴۰۴ خبر داد. پیشرفت سه پروژه مذکور هر سه ماه یک بار اعلام خواهد شد.

برای تامین مالی پروژه‌های نامبرده، شرکت قصد افزایش سرمایه از محل آورده نقدی دارد.

در این مجمع دوره وصول مطالبات در صنعت، سی روزه اعلام شد.

با توجه به افزایش هزینه یونجه از ۷ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان، در حال حاضر تغذیه گاو ماده از کاه و سویا انجام می‌شود. مبلغ هزینه‌شده برای تامین این دو مواد اولیه توسط شرکت ۸ هزار تومان است.

سود سهام زگلدشت

سود نقدی یا دیویدنت (DPS) از معیارهای مهم سرمایه‌گذاری در سهام است. سهامداران باید توجه داشته باشند که سیاست تقسیم سود در شرکت‌ها ممکن است متفاوت باشد. برخی از شرکت‌ها تنها بخشی از سود حاصل‌شده را به‌ عنوان سود نقدی میان سهامداران تقسیم می‌کند و برخی دیگر تمام سود را به‌ عنوان سود نقدی تعیین می‌کنند. گاهی نیز شرکت‌ها هیچ سودی میان سهامداران توزیع نمی‌کنند. همان‌گونه که اشاره شد، تصمیمات مربوط به تقسیم سود نقدی بین دارندگان سهام در مجمع عمومی عادی سالیانه اتخاذ می‌شود. اطلاعات مرتبط با این تصمیمات در گزارش «تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه» که در سایت codal.ir منتشر می‌شود، قابل مشاهده هستند. سرمایه‌گذاران همچنین، باید توجه داشته باشند که این سود تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که در زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، سهامدار شرکت باشند.

جهت تحلیل سیاست پرداخت سود مجمع زگلدشت، تحلیلگران باید تاریخچه تقسیم سود نقدی شرکت را برای چند سال اخیر بررسی کنند. طبق بررسی‌های انجام‌شده، درصد تقسیم سود زگلدشت در سال مالی ۱۴۰۲ نسبت به دو سال مالی قبل کاهش یافته است.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (EPS)سود نقدی هر سهم (DPS)درصد تقسیم سود

۱۴۰۲/۱۲/۲۹۱٬۸۸۰ ریال۱٬۱۸۸ ریال٪۶۳

۱۴۰۱/۱۲/۲۹۹۵۸ ریال۹۰۵ ریال٪۹۴

۱۴۰۰/۱۲/۲۹۷۸۸ ریال۷۳۵ ریال٪۹۳

بازده نقدی سهام زگلدشت

بازده نقدی سهم یک معیار اساسی در تجزیه و تحلیل عملکرد مالی شرکت‌ها در بازار سرمایه است. این معیار نسبت سود نقدی به ازای هر سهم (DPS) را به قیمت سهم پیش از بسته شدن (Price) نشان می‌دهد. بازده نقدی را می‌توان تا حدودی از مؤلفه‌های تعیین‌کننده کارایی سرمایه‌گذاری در سهام به حساب آورد. تغییرات در بازده نقدی ممکن است بر حضور سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه ایفای نقش کند. به عبارت دیگر، افزایش بازده نقدی ممکن است سهامداران را به حضور در مجمع و متعاقبا سرمایه‌گذاری ترغیب کند.

سهامداران و تحلیلگران بازار بورس با تحلیل و بررسی بازده نقدی، می‌توانند برای حضور یا عدم حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه تصمیم‌گیری بهتری داشته باشند. در ادامه بازده نقدی زگلدشت برای سه سال گذشته، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. بررسی انجام‌شده نشان می‌دهد که بازده نقدی سود سهام مجمع زگلدشت در طی این سه سال اخیر، کمتر از ۱۰ درصد بوده است.

سال مالی منتهی بهقیمت سهم پیش از بسته شدن (PRICE)سود نقدی هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)

۱۴۰۲/۱۲/۲۹۱۸٬۰۵۰ ریال۱٬۱۸۸ ریال٪۶

۱۴۰۱/۱۲/۲۹۲۵٬۲۵۰ ریال۹۰۵ ریال٪۳

۱۴۰۰/۱۲/۲۹۱۱٬۴۶۰ ریال۷۳۵ ریال٪۶

نحوه پرداخت سود مجمع زگلدشت برای سال مالی ۱۴۰۲

سود سهامداران حقیقی و حقوقی دارای کد سجام از طریق شماره حساب اعلام‌شده در سامانه سجام توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به شرح جدول زیر پرداخت خواهد شد.

تعداد سهمتاریخ پرداخت سود

سهامداران حقیقی۱۴۰۳/۰۸/۰۸

صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها۱۴۰۳/۰۸/۰۸

سهامداران حقوقی۱۴۰۳/۰۸/۰۸

سهامداران به منظور دریافت سود سهام خود ضروری است در اسرع وقت نسبت به ثبت نام یا تکمیل مشخصات خود در سامانه سجام اقدام کنند.

قابل ذکر است واحد امور سهام این شرکت در کل ایام هفته (به جز تعطیلات رسمی) از ساعت ۰۸:۳۰ الی ۱۵:۳۰ آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است. شماره تماس: ۰۳۱۹۵۰۱۴۶۱۰

کد خبر: ۲۹۴٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha