۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
۶ بیمارستان برای مقاوم سازی اقدام کردند| بررسی فرونشست زمین های نهضت مسکن ملی
رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

۶ بیمارستان برای مقاوم سازی اقدام کردند| بررسی فرونشست زمین های نهضت مسکن ملی

حیدری، رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون ۶ بیمارستان برای نوسازی و مقاوم سازی اقدام کرده اند گفت: ۱۶۰ نقطه از زمین‌های الحاقی نهضت ملی مسکن از منظر فرونشست بررسی شد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: محمدمهدی حیدری در نشست خبری عملکرد دولت سیزدهم در حوزه بازار مسکن در ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه نهضت مقاوم سازی در تهران راه اندازی و استارت خورده است گفت: تا کنون بالغ بر شش بیمارستان برای نوسازی و مقاوم سازی اقدام کرده اند که کار سختی است اما مطمئن هستیم که به سر انجام می رسد.

ارزیابی ایمنی ۳۴۰۰ ساختمان مهم و بلند مرتبه در شهر تهران طی دولت سیزدهم به اتمام رسید

او ادامه داد: ارزیابی ایمنی ۳۴۰۰ ساختمان مهم و بلند مرتبه در شهر تهران طی دولت سیزدهم به اتمام رسید و از مجموع ۱۶ هزار ساختمان بلند مرتبه، در گذشته ۱۷۰۰ ساختمان مورد ارزیابی ایمنی قرار گرفته بود و الباقی در تابستان امسال در دستور کار قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه قانون بند «ذ» ماده ۱۴ در حوزه مدیریت بحران که از سال ۹۸ متوقف شده بود، مجدد در اولویت قرار گرفت خاطر نشان کرد: به حرایم و گسل‌ها اولویت داده شد و به طوریکه در دولت قبل شش شهر و در دولت سیزدهم ۳۲ شهر مورد مطالعه قرار گرفت و در حال حاضر نیز در انتظار ابلاغ شورای عالی معماری و شهرسازی است.

حیدری به صدور تاییدیه فنی برای سیستم‌ها و محصولات ساختمانی اشاره کرد و گفت: موضوع حائز اهمیت این است که در بحث دانش به این نتیجه رسیده ایم که با رونق صنعت ساختمان، چرخه دانش و فنی هم به حرکت در می‌آید و برای ۶۵ مورد گواهینامه فنی صادر شده که رشد ۱۸۰ درصدی یافته است.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: ۵۹۰ محصول یا شرکت به مرکز تحقیقات برای دریافت گواهینامه مراجعه کردند که در این سه سال به ۹۷۰ محصول رسیده است که نشان داد علاوه بر اقتصاد، دانش هم به سمت رشد کرده است.

زمین‌های الحاقی در طرح نهضت ملی مسکن از منظر فرونشست بررسی شد که ۱۵۰ تا ۱۶۰ نقطه مکان را به صورت موردی بررسی کردیم

او در پاسخ به این پرسش که آیا موضوع زمین های مسکن ملی و فرونشست احتمالی انها مرکز تحقیقات ورود کرده است؟ گفت: از جمله اقدامات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در حوزه فرونشست این بود که زمین‌های الحاقی در طرح نهضت ملی مسکن از منظر فرونشست بررسی شد که ۱۵۰ تا ۱۶۰ نقطه مکان را به صورت موردی بررسی کردیم و گزارش آن به شورای عالی معماری و شهرسازی ارایه شد.

حیدری به اهمیت صنعتی سازی مسکن در کشور اشاره کرد و گفت: هر هفته جلساتی در این باره با انجمن صنعتی سازی و انبوه سازان جلسه برگزار می‌شود. چرا که معتقد هستیم صنعتی سازی در دو بستر انبوه‌سازی و پروژه‌ها پیگیری می‌شود که در بخش پروژه‌ها، پیش ساختگی در حال شکل گرفتن است که به عنوان نمونه می‌توان به پروژه‌ای در کرج اشاره کرد که کاملاً صنعتی‌سازی است.

نمی‌شود با ۲۵ درصد از کل هزینه‌ها یک پروژه صنعتی سازی را آغاز کرد، بلکه باید حداقل با داشتن ۵۰ درصد سرمایه این اقدام شروع شود

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه برای صنعتی سازی باید یک مدل اقتصادی پیدا کنیم زیرا سرعت نظام بانکی پاسخگوی نیازها نیست تاکید کرد: تسهیلاتی در قوانین برای صنعتی سازی ساختمان پیش‌بینی شده است اما باید توجه داشت که نمی‌شود با ۲۵ درصد از کل هزینه‌ها یک پروژه صنعتی سازی را آغاز کرد، بلکه باید حداقل با داشتن ۵۰ درصد سرمایه این اقدام شروع شود.

کد خبر: ۲۹۳٬۹۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha