۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
از ورامین تا کرج چند ساعت راه است

از ورامین تا کرج چند ساعت راه است

ورامین و کرج هر ۲ از مهم‌ترین شهرهای نزدیک به تهران هستند. کرج در سال‌های نزدیک جزئی از تهران بزرگ بود و پس‌از تشکیل استان جدید البرز از تهران جدا شد.

به گزارش بازار، ورامین و کرج هر ۲ از مهم‌ترین شهرهای نزدیک به تهران هستند. کرج در سال‌های نزدیک جزئی از تهران بزرگ بود و پس‌از تشکیل استان جدید البرز از تهران جدا شد. اما ورامین هنوز هم جزء تهران بزرگ محسوب می‌شود. افراد زیادی هستند که در این ۲ شهر زندگی‌شان به تهران گره خورده و به‌صورت روزانه مجبورند که به آن سفر کنند. مسلما دراین‌بین ممکن است که آن‌ها بخواهند برای انجام امور مختلفی به‌ سراغ شهرهای یکدیگر نیز بروند. برای خرید بلیط قطار ورامین نیز می‌توان از روش‌های مختلفی اقدام کرد. در این مقاله همراه ما باشید تا فاصله این ۲ شهر و مسیرهای مختلف دسترسی آن‌ها را بیشتر بررسی کنیم.

ورامین در چه موقعیتی قرار دارد؟

ورامین مرکز شهرستان ورامین است که در موقعیت جنوب شرقی استان تهران قرار دارد. جالب است بدانید که به‌لحاظ تاریخی دارای سابقه‌ای غنی ‌است و قومیت‌های مختلفی در آن ساکن و مشغول به زندگی هستند. در طول‌ سال‌های مختلف بناهای تاریخی و همچنین ساخت کارخانه‌ها باعث شد ورامین اهمیت بیشتری پیدا کند. این شهر از سمت تهران تنها یک ورودی دارد که ماشین‌های سبک و سنگین از آن تردد می‌کنند.

از میدان ولیعصر تا میدان بسیج نیز یک کمربندی احداث شده تا مسیر اصلی ورود به شهر خلوت بماند. مسیر تهران، شریف‌آباد، پیشوا، دومین مسیری ‌است که شما می‌توانید از آن به این شهر برسید. این مسیر کمی طولانی‌تر خواهد بود. ایستگاه راه‌آهن ورامین نیز در مسیر راه‌آهن تهران مشهد قرار دارد و افراد مختلف می‌توانند ازطریق رزرو اینترنتی بلیط قطار به از مسیر ریلی به این شهر دسترسی داشته باشند.

کرج در چه موقعیتی قرار دارد؟

کرج در ۳۶ کیلومتری غرب تهران قرار دارد. کرج مرکز استان البرز و چهارمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود. جالب است بدانید که کرج ۲۰امین کلان‌شهر پرجمعیت در خاورمیانه است. تراکم بالای جمعیت در این منطقه باعث شده تا به دسترسی آن توجه بیشتری شود. درصد زیادی از مردم این شهر برای امور مختلفی نیاز دارند که به‌صورت روزانه وارد تهران شوند و پس‌از اتمام ساعت‌های کاری از این شهر به سمت منازل خود بازگردند.

به همین جهت تلاش شده تا مسیرهای مختلفی برای آن‌ها احداث شود. اتوبان تهران-کرج اصلی‌ترین مسیر برای تردد از کرج به تهران و برعکس است. این مسیر ۴۲ کیلومتر تا مرکز تهران طول دارد و حدودا ۳۷ دقیقه هم فاصله زمانی آن است. خود منطقه استان البرز دارای خط مترویی جداگانه است اما کرج نیز ازطریق متروی گلشهر به تهران متصل می‌شود. متروی گلشهر در خط ۵ متروی تهران قرار دارد.

از ورامین تا کرج چند ساعت راه است

فاصله بین کرج و ورامین چقدر است؟

به‌صورت زمینی بین کرج و ورامین از مسیرهای مختلف حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله ارزیابی می‌شود. این فاصله را می‌توان در حدود ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه تا ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه طی کرد. اینکه دقیقا هر مسیر ورامین تا کرج چقدر طول می‌کشد، بستگی به این دارد که شما بخواهید از چه مسیری وارد این شهر شوید.

مسیرهای زمینی برای ورامین تا کرج متفاوت و متنوع هستند اما به‌طور مرسوم ۲ تا ۳ مسیر زمینی وجود دارد که افراد مختلف از آن‌ها استفاده می‌کنند. در ادامه درباره این مسیرها با شما صحبت خواهیم کرد.

از چه راه‌هایی می‌توان از ورامین به کرج رفت؟

برای رفتن از ورامین به کرج و برعکس ما می‌توانیم از مسیرهای جاده‌ای و ریلی کمک بگیریم. در مسیرهای جاده‌ای چند پیشنهاد وجود دارد و در مسیر ریلی هم باید در چند نقطه خطوط را تعویض کرد و ازطریق بلیط قطار ورامین و متروی گلشهر به مقصد مورد نظر رسید.

مسیر جاده‌ای احتمالا برای آن دسته از افرادی که خودروی شخصی دارند تا می‌خواهند خیلی سریع به مقصد خود برسند گزینه‌ای بهتری است. مسیر ریلی هم طولانی‌تر است و هم برنامه‌ریزی با ساعت‌های مختلف قطار ممکن است کمی شما را گیج کند. درهرصورت ما در ادامه این مسیرهای مختلف را به شما معرفی می‌کنیم.

مسیرهای جاده‌ای ورامین تا کرج

۳ مسیر مرسوم برای ورامین تا کرج وجود دارد که ۲ مورد از آن‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. مسیر اول از داخل شهر تهران می‌گذرد و ۱۰۰ کیلومتر هم مسافت آن است. مسیر دوم ۱۰۳ کیلومتر طول دارد و دقیقا از مرکز تهران می‌گذرد.

این مسیر با توجه به شلوغی شهر تهران و طولانی‌بودن معمولا پیشنهاد نمی‌شود. در مسیر سوم ما از تقاطع اتوبان آزادگان به سمت آزادراه سلیمانی تغییر مسیر و از نسیم شهر مسیر خود را به سمت کرج ادامه خواهیم داد. این مسیر نیز کمی طولانی‌تر است و ۱۱۱ کیلومتر طول دارد.

مسیر ریلی ورامین تا کرج

از ورامین تا تهران مترو وجود ندارد اما شما می‌توانید با استفاده از قطارهای حومه‌ای از ورامین به ایستگاه راه‌آهن تهران برسید. مبدا اصلی قطارهای این خط گرمسار است و از ورامین تا تهران با این قطار حدودا ۴۰ دقیقه طول می‌کشد.

ساعت حرکت آن‌ها متفاوت است و شما می‌توانید ازطریق منابع مختلفی ساعت حرکت قطارهای حومه‌ای تهران-پیشوا را بررسی کنید. از ایستگاه راه‌آهن تهران نیز مترو به سمت ایستگاه مترو صادقیه وجود دارد. از صادقیه می‌توانید به خط مترو گلشهر کرج بروید و ازطریق این خط خودتان را به کرج برسانید. یک بلیط قطار ورامین و متروی تهران و کرج شما را به‌راحتی به مقصد خواهد رساند. این روش هزینه بسیار کمتری هم برای شما خواهد داشت.

از ورامین تا کرج چند ساعت راه است

چگونه بلیط قطار خود را به‌راحتی تهیه کنیم؟

راه‌های مختلفی برای تهیه بلیط قطار وجود دارد اما بلیط قطار ورامین چون در دسته قطارهای حومه‌ای قرار می‌گیرد و قیمت زیادی هم ندارد در خود قطار یا ایستگاه مبدا به‌فروش می‌رسد.

شما می‌توانید برای مسیرهای ریلی طولانی‌تر از مجموعه‌های معتبر مختلفی مثل فلای تودی کمک بگیرید. کافی‌است سری به وب‌سایت این مجموعه بزنید و بلیط مورد نظر خود را به‌راحتی تهیه کنید.

جمع‌بندی

برای تهیه بلیط قطار ورامین و همچنین بلیط متروی کرج دشواری خاصی پیش روی شما نیست. این بلیط‌ها در ایستگاه‌های مبدا به‌راحتی فروخته می‌شود و هرکسی می‌تواند آن‌ها را تهیه کند. ضمن اینکه قیمت بالایی ندارند و سفر از ورامین تا کرج از مسیر ریلی بسیار به‌صرفه‌تر از مسیر جاده‌ای محسوب می‌شود.

البته که این مسیر طولانی‌تر است و برای افرادی که می‌خواهند در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد خود برسند، کاربرد زیادی ندارد. از شما ممنونیم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از این مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید.


 

کد خبر: ۲۹۳٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha