۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
جهاد کشاورزی خوزستان برای خرید خرمای آبادان برنامه‌ریزی کند| ضرورت عدم تکرار چالش‌های ۳ سال قبل
نماینده مردم آبادان در گفتگو با بازار:

جهاد کشاورزی خوزستان برای خرید خرمای آبادان برنامه‌ریزی کند| ضرورت عدم تکرار چالش‌های ۳ سال قبل

آبادان- مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می رود سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از هم اکنون با هماهنگی اداره تعاون روستایی آبادان برای خرید خرما تدبیر اتخاذ کند.

سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: عدم خرید تضمینی مناسب، کمبود صندوق استاندارد و نگهداری غیر علمی از چالش های پیش روی نخلداران آبادان است که باید بر اساس زمانبندی مناسب چاره اندیشی شود.

وی تاکید کرد: انتظار می رود سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از هم اکنون با هماهنگی اداره تعاون روستایی آبادان تدبیر اتخاذ کند و مشکلات سنوات گذشته به ویژه سه سال قبل تکرار نشود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرآورده های خرما، خاطرنشان کرد: شهد و عسل خرما، قند مایع خرما، شیره خرما، سرکه خرما، خمیر خرما، خرمای پرفیبر و عرق طارونه فقط برخی از محصولات خرما هستند که هر کدام از آنها نقش به سزایی در اشتغالزایی دارند.

وی با اشاره به لزوم توجه به صادرات، عنوان کرد: در حال حاضر بسیاری از کشورهای جهان خواهان خرید خرمای ایران هستند که باید بستر لازم برای کشاورز و فعالان این حوزه به منظور عرضه در بازارهای داخلی و همچنین ارزآوری از طریق صادرات فراهم شود.

کد خبر: ۲۹۳٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha