۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۱
۱۸ هزار هکتار زمین آماده ساخت مسکن
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

۱۸ هزار هکتار زمین آماده ساخت مسکن

مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: ارسلان مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند گفت: در دولت سیزدهم ۴۸ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها تامین شد و این جدای از زمین‌های شهرک‌ها و روستاها است. این در حالی است که تمام مسکن مهری که ساخته شده بود ۵۹۰ هزار واحد بود و حدود ۸ هزار هکتار زمین تامین شده بود.

مالکی ادامه داد: قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود.

در نهضت ملی مسکن بالغ بر ۲.۶ میلیون واحد مسکن در حال اجرا و یا تکمیل شده داریم و ۵۶۰ هزار واحد نیز تحویل شده است که کار بسیار بزرگی بود

وی گفت: در نهضت ملی مسکن بالغ بر ۲.۶ میلیون واحد مسکن در حال اجرا و یا تکمیل شده داریم و ۵۶۰ هزار واحد نیز تحویل شده است که کار بسیار بزرگی بود و اگر پیچیدگی تامین زمین نبود می‌توانستیم، آمار بالاتری را ارائه دهیم.

می‌توان بیش از ۳ میلیون واحد مسکن ایجاد کرد که این حاصل اراده وزارت راه و شهرسازی است

وی در خصوص تامین زمین برای پروژه‌های مسکن نیز توضیح داد: با این وجود دولت سیزدهم به رغم پیچیدگی‌های بسیار از تمام ظرفیت‌ها برای تأمین زمین و ساخت مسکن استفاده کرد و اگر مجموع همه زمین‌های تخصیص یافته و ظرفیت بالفعل در اراضی شناسایی شده را در نظر بگیریم، می‌توان بیش از ۳ میلیون واحد مسکن ایجاد کرد که این حاصل اراده وزارت راه و شهرسازی است.

مدیر عامل سامزان ملی زمین و مسکن ادامه داد: اعتبار دولتی برای تأمین زمین تخصیص داده نشده است اما منابع مورد نیاز از محل مولدسازی و منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی تخصیص داده شد.

بیش از ۵۰ همت شناسایی منابع اتفاق افتاد که بالغ بر ۳۰ همت مولدسازی صورت گرفت

مالکی افزود: بیش از ۵۰ همت شناسایی منابع اتفاق افتاد که بالغ بر ۳۰ همت مولدسازی صورت گرفت و به شکل نقدی و غیر نقدی به پروژه ها تخصیص داده شد.

کد خبر: ۲۹۳٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha