۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷
طرح نهضت ملی ‌مسکن‌ و جوانی جمعیت با جدیت دنبال می‌شود
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان‌:

طرح نهضت ملی ‌مسکن‌ و جوانی جمعیت با جدیت دنبال می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت در دولت سیزدهم آغاز شده است و با جدیت دنبال می‌شود و در حال حاضر ۱۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است.

به گزارش بازار، مسعود بیات منش امروز ۱۲ تیرماه در نشست تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم و ارایه گزارش عملکرد مدیران دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان اظهار کرد: استان خوزستان دارای کلیه شقوق حمل و نقل است که از جمله می‌توان به حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی اشاره کرد. به همین دلیل در این استان وزارت راه و شهرسازی وظایف عمده و گسترده‌ای را بر عهده دارد.

بیات منش ادامه داد: وجود چند بندر مهم و پایانه‌های مرزی، ورود بار و کالا به استان و ترانزیت کالا به سراسر کشور این استان را از لحاظ حمل و نقل استان پراهمیتی کرده است.

وی اضافه کرد: در استان طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت در دولت سیزدهم آغاز شده است و با جدیت دنبال می‌شود و در حال حاضر ۱۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است که به مرور و با تکمیل زیرساخت‌ها در یک برنامه زمانبندی شده تحویل متقاضیان می‌شود.

بیات منش با اشاره به اینکه هفته قبل ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد طرح ملی مسکن در کشور با حضور سرپرست ریاست جمهوری از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح شد، عنوان کرد: از این تعداد یک هزار و ۷۴۹ واحد افتتاح شده در استان خوزستان بود که ۹۵۲ واحد مربوط به مسکن مهر، ۵۵۳ واحد در بخش بازآفرینی شهری، ۲۰۰ واحد مربوط به طرح نهضت ملی (خودمالک) و ۴۴ واحد در بخش اراضی دولتی است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته باید ۲۸۰ هزار واحد مسکن ملی ظرف مدت چهار سال در خوزستان ساخته شود، عنوان کرد: در سال جاری بخش دیگری از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان تکمیل و همچنین کار ساخت بخشی از آن‌ها آغاز می‌شود.

بیات منش اظهار کرد: با توجه به قانون جهش تولید مسکن، در سنوات اخیر حرکت‌های خوبی در بحث تامین زمین انجام شد و در این زمینه شاهد الحاق حدود سه هزار هکتار زمین به محدوده شهرها بودیم که کار طراحی، طرح‌های تفکیکی و آماده‌سازی آن‌ها انجام شده است. در این سه هزار هکتار در حدود ۱۵۰ هزار واحد مسکونی می‌توان ساخت و با توجه به تامین زمین مناسب در استان، فرآیند انتخاب سازنده و واگذاری زمین به متقاضیان بعد از مراحل حقوقی انجام خواهد شد.

کد خبر: ۲۹۳٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha