رشد خیره‌کننده ارزش بازار شرکت‌های متمرکز به هوش مصنوعی

رشد خیره‌کننده ارزش بازار شرکت‌های متمرکز به هوش مصنوعی

شرکت‌های متمرکز به هوش مصنوعی که اکثرا تراشه‌ساز هستند، در ژوئن شاهد افزایش چشمگیر ارزش بازار خود بودند و در میان آنها، انویدیا برای مدت کوتاهی به ارزشمندترین شرکت جهان تبدیل شد.

به گزارش بازار، ارزش سهام شرکت تراشه سازی انویدیا که برای مدت کوتاهی از مایکروسافت به عنوان ارزشمندترین شرکت جهان سبقت گرفت، حداکثر ۲۷ درصد در ژوئن افزایش یافت و ارزش بازار این شرکت به ۳.۳۴ تریلیون دلار رسید اما بخشی از این افزایش به دلیل سودگیری معامله‌گران و نگرانی‌ها نسبت به افزایش بیش از حد ارزش این شرکت، از دست رفت.

تقاضای سیری‌ناپذیر برای پردازنده‌های هوش مصنوعی انویدیا، تاکنون فراتر از محصولات رقبای این شرکت بوده و باعث محدود شدن عرضه آن شده است. بسیاری از سرمایه‌گذاران، انویدیا را بزرگترین برنده توسعه فناوری هوش مصنوعی می‌دانند. تقاضای بالایی که برای پردازنده‌های گرافیکی انویدیا وجود داشته و فراتر از عرضه آن بوده، باعث شده است درآمد و سود این شرکت مدام از پیش بینی‌های وال استریت فراتر رود.

ارزش بازار مایکروسافت در ماه میلادی گذشته، ۷.۶ درصد و ارزش بازار اپل، ۹.۶ درصد رشد کرد. در این بین، آمازون به ارزش بازار ۲ تریلیون دلاری دست یافت و به پنجمین شرکت آمریکا تبدیل شود که با سوار شدن روی موج شور و اشتیاق برای هوش مصنوعی، به این نقطه عطف رسید.

بر اساس گزارش رویترز، ارزش بازار شرکت برادکام در ژوئن، پس از پیش‌بینی افزایش درآمد سالانه تراشه‌های مرتبط با هوش مصنوعی به میزان ۱۰ درصد، حدود ۲۰ درصد افزایش یافت.

کد خبر: ۲۹۳٬۶۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha