۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۵
ادامه سرگردانی ده‌ها هزار مسافر خطوط هوایی کانادا

ادامه سرگردانی ده‌ها هزار مسافر خطوط هوایی کانادا

گرچه شرکت هواپیمایی کانادا (وست جت) با تکنسین‌های تعمیر ونگهداری هواپیما برای پایان دادن به اعتصاب آن‌ها به توافق رسید، اما همچنان انتظار می‌رود سرگردانی ده‌ها هزار مسافر در تعطیلات ادامه دار باشد.

به گزارش بازار به نقل از آسوشیتدپرس، اگرچه دومین شرکت هواپیمایی بزرگ کانادا یعنی وست جت WestJet با تکنسین‌های تعمیر ونگهداری هواپیمای خود برای پایان دادن به اعتصاب آن‌ها به توافق رسید، اما همچنان انتظار می‌رود که سرگردانی ده‌ها هزار مسافر در تعطیلات رسمی این کشور ادامه داشته باشد.

شرکت هواپیمایی وست جت اواخر روز یکشنبه اعلام کرد که در هفته پیش رو برای بازگرداندن ناوگان هواپیماهایش به آسمان همچنان با مشکل مواجه است و اختلالاتی در پروازها وجود خواهد داشت.

اتحادیه تکنسین‌های تعمیر و نگهداری هواپیمای کانادا (AMFA) در بیانیه خود از اعضای این اتحادیه خواسته است تا زمان رأی‌گیری در مورد این توافق موقت، فوراً به کار خود بازگردند.

حدود 680 تکنسین که بازرسی و تعمیرات روزانه آنها برای عملیات پرواز این خطوط هوایی ضروری است، عصر روز جمعه علیرغم دستور وزیر کار کانادا برای "داوری الزام آور"، کار را ترک کردند.

در شلوغ ترین تعطیلات آخر هفته در کانادا که معمولاً تعداد سفرها جهش می‌یابد، این خطوط هوایی از روز پنجشنبه 829 پرواز برنامه ریزی شده را تا روز دوشنبه لغو کرده است.

روز کانادا یکی از مهم‌ترین تعطیلات ملی در این کشور است که هر ساله در روز اول ژوئیه جشن گرفته می‌شود.

اکثریت قریب به اتفاق سفرهای روز یکشنبه لغو شد زیرا وست جت ناوگان 180 هواپیمای خود را به 32 هواپیمای فعال کاهش داد و در صدر فهرست جهانی لغو در میان خطوط هوایی مهم در آخر هفته قرار گرفت.

کد خبر: ۲۹۳٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha