۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵
برندهای معروف از سُرب در شیرآلات استفاده نمی کنند| واردات شیرآلات ممنوع است| بازار مسکن در استندبای
دبیر انجمن تولیدکنندگان شیرآلات در پاسخ به «بازار»:

برندهای معروف از سُرب در شیرآلات استفاده نمی کنند| واردات شیرآلات ممنوع است| بازار مسکن در استندبای

میرزایی دبیر انجمن تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی با تاکید بر اینکه بازار مسکن این روزها در استندبای کامل است گفت: برندهای معروف از سُرب در تولید شیرآلات استفاده نمی کنند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: ناصر میرزایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این روزها به دلیل در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری بازار مسکن در یک استندبای شدیدی قرار دارد گفت: رکود بازار مسکن بر تولیدات شیرآلات تاثیرگذار بوده است. به هر حال صنعت ساختمان یکی از صنایع مهم است که در اقتصاد کشور نقش کلان دارد و می تواند اشتغالزایی خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه صنعت ساختمان نیازمند فعالیت و توسعه گروه های صنعتی وابسته به این بخش است ادامه داد: برای رشد صنعت ساختمان باید به مبحث توسعه زیر ساخت ها توجه صورت بگیرد.

قطعا رکود بازار مسکن بر تولیدات شیرآلات تاثیر داشته است اما نکته ای که هست این است که این روزها بازار مسکن در حالت استندبای است

میرزایی در پاسخ به این پرسش که تاثیر بازار مسکن بر تولید شیرآلات بهداشتی و ساختمانی چگونه بوده است؟ و اینکه آیا از سُرب در تولید شیرآلات بهداشتی و ساختمانی استفاده می شود گفت: قطعا رکود بازار مسکن بر تولیدات شیرآلات تاثیر داشته است اما نکته ای که هست این است که این روزها بازار مسکن در حالت استندبای است. آنچه که مهم است این است که تولیدات زیر پله ای به جان و مال مردم ضربه می زند. وجود سُرب در محصولات علاوه بر ناباروری موجب سرطان زایی در مردم می شود.

وی با تاکید بر اینکه برندهای معروف از سُرب در تولید شیرآلات استفاده نمی کنند ادامه داد: انجمن صنفی تولیدکنندگان شیرآلات ۳۰ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است و عنوان تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی را یدک می کشد. همین مساله باعث شده است تا امسال در این نمایشگاه از انبوه سازان و فعالان بخش مسکن نیز دعوت به حضور در این نمایشگاه شود.

به کارگیری سُرب در محصولات و تولیدات شرکت‌های زیرپله‌ای هم به سلامت مردم و هم به صنعت ساختمان ضربه وارد می کند اما موضوعی که مطرح است این است که استاندارد اجباری هم در بخش دارو و هم در بخش شیرآلات وجود دارد

میرزایی یادآوری کرد: به کارگیری سُرب در محصولات و تولیدات شرکت‌های زیرپله‌ای هم به سلامت مردم و هم به صنعت ساختمان ضربه وارد می کند اما موضوعی که مطرح است این است که استاندارد اجباری هم در بخش دارو و هم در بخش شیرآلات وجود دارد با این تفاوت که در بخش دارو هر گونه تولید غیر استاندارد تاثیر سریع دارد اما در شیرآلات این تاثیر طولانی تر است.

وجود ۲.۵ درصد سرب بیشتر در شیرآلات عوارض دارد که یکی از عوارض آن نابارور کردن جوانان و سرطان زا بودن آن است

او افزود: وجود ۲.۵ درصد سرب بیشتر در شیرآلات عوارض دارد که یکی از عوارض آن نابارور کردن جوانان و سرطان زا بودن آن است. اما اگر بخواهیم تاثیر تولیدات شیرآلات را در ایجاد فرصت شغلی توضیح بدهیم باید اینطور عنوان کرد که بالغ بر ۲۰ هزار نفر به طور مستقیم و ۱۰۰ هزار فرصت شغلی غیر مستقیم برای کشور فراهم می کند.

میرزایی از رعایت استاندارد اجباری در محصولات تولیدی شرکت عضو انجمن خبر داد و اظهار داشت: این مهم به ویژه در زمینه به کارگیری سرب رعایت می‌شود و بسیاری از شرکت‌ها نسبت به حذف این ماده از تولیدات خود همگام با اتحادیه اروپا اقدام کرده‌اند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی تاکید کرد: در تمام دنیا از تولیدکننده ها مالیات دریافت می شود اما در ایران این مالیات ها به صورت مضاعف دریافت می شود. اما تفاوت در این است که در آن کشورها به تولیدکننده ها احترام گذاشته می شود اما در ایران به دلیل برخی کم توجهی ها، فرار مالیاتی صورت می گیرد. به عنوان مثال اگر بخواهیم مثالی بزنیم اگر یک تولیدکننده انگلیسی در امارات اقدام به تولید کند باز هم باید مالیات پرداخت کند.

او تصریح کرد: از اداره مالیات حمایت نمی کنم اما موضوعی که مطرح است این است که در دنیا از صندوق، مالیات دریافت می شود اما در ایران در چند مرحله مالیات دریافت می شود.

واردات محصولات چینی به قدری پر هزینه است که واردات آن مقرون به صرفه نیست و همین الان تولیدات زیر پله ای به قدری ارزان هست که کسی ضرورت واردات را درک نکند

میرزایی در پاسخ به این پرسش خبرنگار خبرگزاری «بازار» که پرسید آیا واردات شیرآلات به کشور آزاد است؟ و اینکه آیا شیرآلات چینی در بازار موجود است؟ گفت: اولا که واردات محصولات چینی به قدری پر هزینه است که واردات آن مقرون به صرفه نیست. و همین الان تولیدات زیر پله ای به قدری ارزان هست که کسی ضرورت واردات را درک نکند.

واردات شیرآلات بیشتر از ۸ سال است که ممنوع است اما قطعات آن همچنان وارد می شود

او افزود: واردات شیرآلات بیشتر از ۸ سال است که ممنوع است اما قطعات آن همچنان وارد می شود و باید برای آن چاره اندیشی کرد.

میرزایی در پاسخ به این پرسش که آیا آمارهای گمرک نشان می دهد که چه میزان واردات قطعه شیرآلات داریم؟ گفت: آمارهای گمرک را می توان در این خصوص استخراج کرد اما آنچه که مشخص است این است که نمی توان بیشتر از این منتظر واردات قطعه ماند و کاری نکرد. به هر حال این موضوع باید با تدابیری سر و سامان داده شود.

در شهرستان ها ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم از شیرآلات کلاسیک استفاده می کنند و شیرآلات لاکچری در بالای شهر مورد استفاده قرار می گیرد. نکته ای که هست تولید شیرآلات چشمی توسط تعداد خیلی محدودی از تولیدکنندگان صورت می گیرد

وی افزود: در شهرستان ها ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم از شیرآلات کلاسیک استفاده می کنند و شیرآلات لاکچری در بالای شهر مورد استفاده قرار می گیرد. نکته ای که هست تولید شیرآلات چشمی توسط تعداد خیلی محدودی از تولیدکنندگان صورت می گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار خبرگزاری «بازار» که آیا تولیدکننده های معروف نیز در تولیدات خود از سُرب استفاده می کنند؟ گفت: برندهای معروف از سُرب در تولید شیرآلات استفاده نمی کنند اما متاسفانه یک سری واحدهای تولیدی زیر پله ای هستند که اقدام به استفاده از سُرب در تولیدات خود می کنند و با این اقدام خود با جان و مال مردم بازی می کنند.

میرزایی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر آیا محصولات ایرانی قابل رقابت با شرکتهای خارجی هستند و اینکه آیا در تولید خودکفا شده اند؟ خاطر نشان کرد: در تولید شیرآلات باید به نکته ای اشاره کنم و آن هم این است که کارتریج وارد می شود و در ۹۰ درصد تولید شیرآلات ما به خودکفایی رسیده ایم. نکته ای که هست تولیدات ایرانی به لحاظ تنوع و کیفیت با محصولات خارجی برابری می کند.

میرزایی با انتقاد از صدا و سیما مبنی بر اینکه این رسانه ملی برای هر دقیقه تبلیغ هزینه های هنگفتی از تولیدکنندگان دریافت می کند بنابراین برگزاری نمایشگاه ها می تواند فرصت خوبی برای شرکتها و تولیدکننده های معتبر باشد گفت: متاسفانه رشد هزینه های غرفه ها نیز در نمایشگاه یک مشکلی برای تولیدکننده ها محسوب می شود به طوریکه الان برای یک متر اجاره غرفه باید ۳۰ میلیون تومان پرداخت شود.

وی با بیان اینکه ۱۰ شرکت خارجی از کشورهای چین، ترکیه، اسپانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، هلند و فنلاند همراه با ۱۲۸ شرکت داخلی در این دوره از نمایشگاه حضور دارند گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی در حوزه‌های بازاریابی، توسعه بازار و صادرات کالاهای تخصصی، همچنین برگزاری ۲ همایش تخصصی در صنعت لوله و اتصالات و صنعت شیرآلات در این دوره از نمایشگاه پیش بینی شده است.

در این نشست همچنین معظمی رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه شیرآلات نیز گفت: برای اولین بار است که سه نمایشگاه در یک نمایشگاه برگزار می شود. تلاش ما این است که در این نمایشگاه از حوزه انبوه سازی، ساختمان سازی و شرکت های تخصصی نیز استفاده شود.

او با بیان اینکه نهمین نمایشگاه بین‌المللی لوله، اتصالات، شیرآلات بهداشتی، تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا، استخر، صنایع و خدمات وابسته از ۱۸ تا ۲۱ تیر ماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود گفت: صنعت ساختمان یکی از صنایع مهم است که در اقتصاد کشور نقش کلانی دارد و می تواند اشتغالزایی خوبی داشته باشد. پس صنعت ساختمان نیازمند فعالیت و توسعه گروه های صنعتی وابسته به این بخش است.

کد خبر: ۲۹۳٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha