۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
جریمه ۱۰۰ برابری بهای برق برای استخراج غیرمجاز رمزارز

جریمه ۱۰۰ برابری بهای برق برای استخراج غیرمجاز رمزارز

سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: اقدام به استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمزارز جریمه های سنگین معادل ١٠٠ برابر قیمت برق را در پی خواهد داشت و در صورت تکرار تخلف، انشعاب جمع آوری می‌شود.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به نقش ماینرهای غیرمجاز در سنگین کردن بار شبکه برق کشور گفت: هر دستگاه ماینر معادل یک کولر گازی برق مصرف می‌کند.

وی با اشاره به مجوز اخذ شده از سازمان اموال تملیکی‌ گفت: دستگاه‌های غیرمجاز کشف شده از این پس امحا خواهند شد و تاکنون ٨٢٢ دستگاه در خراسان رضوی و ١٥٠٠ دستگاه در استان گلستان امحا شده‌اند.

مدیرعامل شرکت توانیر خطاب به کسانی که اقدام به استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمزارز می‌کنند، خاطرنشان کرد: استفاده غیرمجاز از برق با هدف کسب سود نامشروع، جریمه‌های سنگین در پی خواهد داشت، به طوری که این جریمه معادل ١٠٠ برابر قیمت برق خواهد بود.

وی در عین حال تصریح کرد: در صورت تکرار تخلف، انشعاب آنها برای همیشه جمع آوری خواهد شد.

رجبی مشهدی با اشاره به قوانین تصویب شده برای استفاده قانونی از برق برای استخراج رمزارز گفت: با توجه به قوانین مصوب می‌توان با اخذ مجوز نسبت به استخراج رمز ارز اقدام کرد.

مدیرعامل توانیر یادآور شد: در عین حال در صورت مشاهده استفاده غیرمجاز برای استخراج رمزارز توسط مردم، امکان ارسال گزارش در سامانه برق من وجود دارد که در این صورت به ازای هر دستگاه یک میلیون تومان پاداش اختصاص خواهد یافت.

کد خبر: ۲۹۳٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha