۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶
کمبود آب شرب اردکان با حفر چاه جدید رفع می شود
مدیر امور آبفای اردکان:

کمبود آب شرب اردکان با حفر چاه جدید رفع می شود

یزد- مدیر امور آبفای اردکان از حفر یک حلقه چاه جدید برای جبران کمبود آب شرب شهر اردکان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد؛ محمد مروتی گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای آب شرب در فصل تابستان و به منظور تامین بخشی از نیاز آب شرب و بهداشتی شهر اردکان در این ایام، چاه دیلم حفر، تجهیز و در آستانه بهره برداری قرار گرفت.

وی با پیش بینی برداشت بیش از ۱۴ لیتر بر ثانیه آب از این چاه، افزود: با بهره برداری از چاه دیلم اردکان حدود ۱۲۰ هزار نفر از جمعیت این شهر از آب شرب پایدار و بهبود فشار آب بهره مند می شوند.

مدیر امور آبفای اردکان ادامه داد: پروژه حفاری، لوله گذاری، آزمایش پمپاژ و ویدئومتری چاه دیلم اردکان به عمق ۱۸۰ متر به روش روتاری با نظارت کارشناسان این دفتر در مدت دو ماه به پایان رسید.

مروتی تصریح کرد: هزینه اجرای عملیات حفر و تجهیز این چاه به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی تامین شده است که بعد از صدور مجوز نصب منصوبات وارد مدار بهره برداری می شود.

وی اظهار داشت: کاهش بارندگی و افزایش روز افزون جمعیت و استفاده بیش از حد از آب های زیر زمینی، جوامع شهری را با بحران مواجه کرده است که برای گذر از آن نیازمند توجه ویژه شهروندان به راهکارهای صرفه جویی و مصرف بهینه آب دارد.

کد خبر: ۲۹۳٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha