۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹
خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان زنجانی در ۴۲ مرکز
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی زنجان خبر داد؛

خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان زنجانی در ۴۲ مرکز

زنجان- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی زنجان از آماده سازی ۴۲ مرکز خرید تضمینی گندم دولتی و خصوصی برای سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از غله زنجان، ولی الله زمانی گفت: به همین منظور این مراکز خرید تضمینی نسبت به ورود گندم به مرکز و برداشت محصول گندم آماده خرید خواهند شد.

وی با اشاره به بارندگی ماه‌های گذشته در زنجان، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود حدود ۴۵۰ هزار تن گندم در استان زنجان خرید تضمینی شود.

زمانی یادآور شد: بیش از ۳۱۸ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان زنجان زیرکشت گندم رفته است که ۱۸ هزار هکتار به صورت کشت آبی و ۳۰۰ هزار هکتار به صورت کشت دیم است.

وی خاطرنشان کرد: ساعات کار مراکز خرید تضمینی گندم در استان زنجان از اول وقت اداری شروع می شود و تا تخلیه آخرین محموله نیز ادامه پیدا خواهند کرد.

زمانی با بیان اینکه در سال جاری هر کیلوگرم گندم از کشاورزان به قیمت ۱۷۵ هزار ریال خریداری می شود، یادآور شد: کشاورزانی که در طرح کشت قراردادی سال ۱۴۰۳ ثبت نام کرده اند، به ازای هر تن گندم تحویلی یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کمک هزینه حمل و نقل دریافت خواهند کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی زنجان با بیان اینکه گندم‌های سن زده بالای چهار درصد فقط در سیلوی ولایت سلطانیه تحویل گرفته می شود، گفت: محموله های گندم بالای پنج تن در مراکز و سیلوهای استاندارد و کمتر از پنج تن قابل تخلیه در مراکز مباشر (اتحادیه تعاون های روستایی) قابل تحویل است.

وی افزود: هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط، مسائل و مشکلات حوزه خرید تضمینی گندم از کشاورزان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفته و آمادگی کامل برای خرید تضمینی گندم را داریم.

کد خبر: ۲۹۳٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha