۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
فهرست ۱۰ دانشگاه برتر دنیا برای تحصیل دندانپزشکی در سال ۲۰۲۴

فهرست ۱۰ دانشگاه برتر دنیا برای تحصیل دندانپزشکی در سال ۲۰۲۴

در سال ۲۰۲۴ تقاضا برای تحصیل در رشته دندانپزشکی همچون سال‌های گذشته صعودی است و بسیاری از جوانان تمایل دارند برای ادامه تحصیل در دانشگاه، این رشته را انتخاب کنند.

به گزارش تحلیل بازار، در سال ۲۰۲۴ تقاضا برای تحصیل در رشته دندانپزشکی همچون سال‌های گذشته صعودی است و بسیاری از جوانان تمایل دارند برای ادامه تحصیل در دانشگاه، این رشته را انتخاب کنند. اما یکی از چالش‌های اصلی برای دانشجویان، انتخاب دانشگاه است. زیرا اعتبار مدرک و دانشگاه محل تحصیل جزو عواملی محسوب می‌شوند که بر آینده دندانپزشکان در بازار کار تاثیر دارد و می‌تواند حقوق دریافتی آن‌ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی به خارج از کشور مهاجرت کنند و این رشته را در بهترین دانشگاه‌های دنیا برای تحصیل دندانپزشکی ادامه دهند. در ادامه می‌توانید فهرستی از ده دانشگاه برتر دنیا در رشته دندانپزشکی را مطالعه کنید و با امکانات این دانشگاه ‌های پزشکی بیشتر آشنا شوید.

بهترین دانشگاه جهان برای تحصیل در رشته دندانپزشکی کدام است؟

انتخاب بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته دندانپزشکی به عوامل مختلفی از جمله امتیازات علمی، تجهیزات و فناوری‌های موجود، تجربه تدریس اساتید و همچنین سطح امکانات شهر محل تحصیل برای زندگی وابسته است. البته برخی از دانشگاه‌ها در جهان شهرت بیشتری دارند و اغلب متخصصان مشهور رشته دندانپزشکی از این دانشگاه‌ها فارغ التحصیل شده‌اند.

حقوق دندانپزشکان در کشور های مختلف از جمله ایران نیز تحت تاثیر دانشگاه محل تحصیل آن‌ها قرار دارد و دندانپزشکانی که از دانشگاه‌های معروف دندانپزشکی همچون دانشگاه میشیگان آمریکا فارغ التحصیل شده باشند در مقایسه با سایر دندانپزشکان درآمد بالاتری دارند. تنوع فرصت‌های شغلی و امکان ادامه تحصیل در سایر مراکز معتبر علمی نیز از دیگر مزیت‌های تحصیل در دانشگاه مشهور دندانپزشکی محسوب می‌شود.

۱. دانشگاه میشیگان آمریکا (University of Michigan-Ann Arbor)

دانشگاه میشیگان-آن آربور (University of Michigan-Ann Arbor) یکی از برترین دانشگاه‌های دندانپزشکی در ایالات متحده آمریکا است. این دانشگاه با تاریخچه‌ای بیش از ۱۴۰ ساله توانسته در سال ۲۰۲۰۴ به‌عنوان بهترین دانشگاه رشته دندانپزشکی انتخاب شود و در رتبه‌بندی جهانی QS در رده اول قرار گیرد. بخش دندانپزشکی این دانشگاه با تیمی متشکل از اساتید برجسته و مجرب، امکانات پیشرفته آموزشی و درمانی و تجهیزات نوین مانند محصولات عرضه شده در فروشگاه شاپ دنت نیز در این دانشگاه برای دانشجویان فراهم شده تا دانشجویان با بهترین امکانات دروس عملی را یاد بگیرند.

برنامه‌های آموزشی متنوع این دانشگاه شامل آموزش درمان‌های پیچیده، تحقیقات بالینی و فعالیت‌های پژوهشی در حوزه‌های مختلف دندانپزشکی است و دانشجویان از کشورهای مختلف جهان می‌تواند برای دریافت پذیرش از دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه معتبر در کشور آمریکا اقدام کنند. برنامه دندانپزشکی دکترای عمومی (DDS) در دانشگاه میشیگان به صورت چهار ساله ارائه می‌شود و دانشجویانی که موفق به فارغ التحصیلی از این دانشگاه شوند این فرصت را دارند که با حقوق بالا کار حرفه‌ای خود را آغاز کنند.

۱. دانشگاه میشیگان آمریکا (University of Michigan-Ann Arbor)

۲. مرکز آکادمیک دندانپزشکی آمستردام(Academic Center for Dentistry Amsterdam)

مرکز آکادمیک دندانپزشکی آمستردام یک مرکز برجسته در زمینه آموزش، تحقیقات و درمان دندانپزشکی است که در شهر آمستردام، هلند واقع شده است. این مرکز زیر نظر دانشگاه‌ آمستردام اداره می‌شود و بیش از یک قرن سابقه فعالیت در زمینه آموزش رشته دندانپزشکی دارد. این دانشگاه با تیمی از اساتید و محققان متخصص در حوزه‌های مختلف دندانپزشکی توانسته در سال ۲۰۲۴ در بین بهترین دانشگاه‌های دندانپزشکی در رتبه دوم جهانی قرار گیرد و به‌عنوان یک محیط پویا و بین‌المللی برای تحصیل دانشجویان در سراسر جهان شناخته شود.

اگر مقطع کارشناسی رشته دندانپزشکی را در داخل کشور به اتمام رسانده‌اید و به دنبال پاسخی برای این سوال که بعد از دندانپزشکی عمومی کدام رشته دندانپزشکی را انتخاب کنیم؟ هستید، مرکز آکادمیک دندانپزشکی آمستردام با برنامه‌های آموزشی متنوع در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا بهترین انتخاب برای ادامه تحصیل در خارج از کشور محسوب می‌شود.

۲. مرکز آکادمیک دندانپزشکی آمستردام(Academic Center for Dentistry Amsterdam)

۳. دانشگاه دولتی هنگ کنگ (University of Hong Kong)

دانشگاه دولتی هنگ کنگ یکی از معتبرترین دانشگاه های پزشکی در سطح آسیا و جهان در زمینه آموزش و پژوهش دندانپزشکی است. دانشکده دندانپزشکی هنگ کنگ در سال ۱۹۸۲ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است، این دانشگاه معتبر بین‌المللی در حال حاضر در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از سراسر دنیا دانشجو جذب می‌کند. اساتید این دانشگاه از جمله چهره‌های برجسته رشته دندانپزشکی در منطقه آسیا و جهان هستند و با ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی، دانشجویان را در برابر چالش‌های پیچیده درمانی آماده می‌سازند. امکانات آموزشی و درمانی پیشرفته، تجهیزات نوین و بستر تحقیقاتی قوی از دیگر ویژگی‌های این دانشگاه است که به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا بهترین تجربه آموزشی و پژوهشی را در حوزه دندانپزشکی به دست آورند و برای ورود به بازار کار با لوازم دندان پزشکی آماده شوند.

۳. دانشگاه دولتی هنگ کنگ (University of Hong Kong)

۴. دانشگاه ملی پزشکی و دندانپزشکی توکیو ژاپن (TMDU)

دانشگاه ملی پزشکی و دندانپزشکی توکیو (TMDU) جزو معتبرترین و برجسته‌ترین دانشگاه‌ های پزشکی در کشور ژاپن است. این دانشگاه با بیش از ۱۶۰ سال قدمت به‌عنوان یک مرکز برجسته برای آموزش، تحقیقات و درمان در حوزه دندانپزشکی شناخته می‌شود. این دانشکده دندانپزشکی دارای چندین بخش و برنامه آموزشی متنوع در زمینه‌های دندانپزشکی عمومی، ارتودنسی، جراحی دهان و فک، پروتزهای دندانی و سایر حوزه‌های تخصصی است.

اساتید این دانشگاه از جمله چهره‌های شناخته شده در جهان هستند که با تلاش در پژوهش‌های پیشرفته و ارائه خدمات درمانی برتر توانسته‌اند به تربیت نیروهای متخصص و ماهر در زمینه دندانپزشکی می‌پردازند. تجهیزات پیشرفته و همکاری با مراکز تحقیقاتی بین‌المللی از جمله مزیت‌های تحصیل در دانشکده دندانپزشکی توکیو است که باعث شده سالانه هزاران دانشجو از کشورهای مختلف جهان متقاضی تحصیل در این دانشگاه شوند.

 

۴. دانشگاه ملی پزشکی و دندانپزشکی توکیو ژاپن (TMDU)

۵. موسسه کارولینسکا سوئد (Karolinska Institutet)

موسسه کارولینسکا از سال ۱۸۷۴ در کشور سوئد فعالیت خود را آغاز کرده و به‌عنوان مرجعی برای تحقیقات پزشکی و بهبود سلامت جهانی شناخته می‌شود. دانشکده دندانپزشکی در کارولینسکا به‌عنوان یکی از برترین بخش‌های این موسسه، ارائه‌دهنده برنامه‌های آموزشی پیشرفته در تمامی حوزه‌های دندانپزشکی از جمله ارتودنسی، جراحی دهان و فک‌ها، پروتزهای دندانی و زیست‌شناسی دندانی است.

اساتید این دانشگاه به دلیل تخصص و تجربه بالا در زمینه پژوهش‌های پیشرفته، همواره در صدر پیشرفت‌های علمی و پزشکی جهان قرار دارند و دانشجویان این دانشکده می‌توانند در محیطی پویا تحصیل کنند. همچنین وجود بیمارستان‌های مرتبط با این دانشگاه باعث شده دانشجویان بتوانند از امکانات و تجهیزات دندانپزشکی پیشرفته برای تحصیل برخوردار شوند.

۵. موسسه کارولینسکا سوئد (Karolinska Institutet)

۶. دانشکده دندانپزشکی دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو (University of California, San Francisco)

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو (UCSF) به‌عنوان یکی از موسسات برجسته در زمینه آموزش، پژوهش و درمان دندانپزشکی در ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شود. از تاسیس این دانشکده دندانپزشکی در ایالت کالیفرنیا آمریکا بیش از یک قرن می‌گذرد. این دانشکده تا به امروز توانسته با ارائه برنامه‌های آموزشی و پژوهشی پیشرفته به‌عنوان یکی از پیشگامان در تحقیقات پزشکی و دندانپزشکی در جهان شناخته شود.

دانشکده دندانپزشکی UCSF با داشتن یک تیم متشکل از اساتید برجسته امکان تحصیل در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی مانند ارتودنسی، جراحی دهان و فک‌، پروتزهای دندانی و سایر زمینه‌های تخصصی را مهیا کرده است. همچنین ارتباط نزدیک این دانشکده با مراکز پزشکی و تحقیقاتی معروف در منطقه خلیج سانفرانسیسکو به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا در بستری پیشرفته از دانش و فناوری به یادگیری عمیق و ارتقاء حرفه‌ای خود بپردازند.

۶. دانشکده دندانپزشکی دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو (University of California, San Francisco)

۷. دانشگاه برن سوئیس (University of Bern)

یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی جهان در پایتخت کشور سوئیس یعنی شهر برن قرار دارد. این دانشگاه حدود ۱۸۰ سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و به‌عنوان یک مرجع برای آموزش دندانپزشکی و علوم پزشکی جهان شناخته می‌شود. دانشکده دندانپزشکی در دانشگاه برن با برنامه‌های آموزشی متنوع و کیفیت بالا در زمینه‌های ارتودنسی، جراحی دهان و فک‌ها، پروتزهای دندانی و تحقیقات بالینی فعالیت می‌کند. اساتید این دانشگاه به عنوان چهره‌های شاخص حوزه دندانپزشکی در سوئیس شناخته می‌شوند و با ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی به تربیت نیروهای متخصص و با استعداد در زمینه دندانپزشکی می‌پردازند.

۷. دانشگاه برن سوئیس (University of Bern)

۸. دانشگاه زوریخ سوئیس (University of Zurich)

در کشور سوئیس دانشگاه‌ های پزشکی زیادی برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی وجود دارد، دانشگاه زوریخ یکی از معتبرترین و برجسته‌ترین دانشگاه‌های اروپا و جهان است که در زمینه‌های مختلف علمی از جمله دندانپزشکی نیز فعالیت دارد. این دانشگاه با بیش از نیم قرن تجربه یکی از مراکز برجسته آموزش و پژوهش در رشته دندانپزشکی در اروپا محسوب می‌شود.

این دانشکده در حال حاضر بیش از ۵۰۰ دانشجو در رشته دندانپزشکی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد. همچنین امکانات آزمایشگاهی و بالینی پیشرفته در دانشگاه زوریخ، به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا به تجربه عملی و تحقیقاتی عمیق‌تری دست یابند و به پیشرفت‌های علمی و پزشکی جهانی نیز همکاری کنند.

۹. دانشگاه کینگز کالج لندن (King’s College London)

در فهرست ده دانشگاه برتر دندانپزشکی جهان، نام دانشگاه کینگز کالج لندن نیز قرار دارد. این دانشگاه در زمینه‌های مختلف علمی و پزشکی فعالیت دارد. دانشجویانی که موفق به دریافت پذیرش در رشته دکترای حرفه‌ای دندانپزشکی از این دانشگاه معتبر می‌شوند باید یک دوره ۵ سال را برای کسب مدرک دندانپزشکی عمومی سپری کنند. این دانشگاه با بیش یک قرن سابقه فعالیت به‌عنوان یکی از بنیان‌گذاران آموزش پزشکی و دندانپزشکی مدرن در انگلستان شهرت زیادی دارد.

دانشکده دندانپزشکی در کینگز کالج لندن با ارائه برنامه‌های آموزشی بین‌المللی، اساتید با تجربه و برجسته و تجهیزات دندانپزشکی پیشرفته برای آموزش این رشته تخصصی به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا به مهارت‌های لازم برای ورود به حرفه دندانپزشکی در سطح بین‌المللی دست یابند. همچنین دانشگاه کینگز کالج لندن به عنوان یک مرکز تحقیقاتی برجسته در زمینه‌های مختلف علمی شناخته می‌شود و دانشجویان دندانپزشکی از فرصت‌های پژوهشی بسیاری برخوردارند که به آن‌ها کمک می‌کند تا به نتایجی نوآورانه و ارزشمند در حوزه دندانپزشکی دست یابند.

۹. دانشگاه کینگز کالج لندن (King’s College London)

۱۰. دانشگاه گوتنبرگ (University of Gothenburg)

دانشگاه گوتنبرگ یکی از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه‌های سوئد است که در شهر گوتنبرگ این کشور اروپایی سردسیر واقع شده است. این دانشگاه با سابقه با بیش از ۳۰ هزار دانشجو و ۵ هزار پرسنل به‌عنوان یکی از مراکز مهم آموزشی، تحقیقاتی و فرهنگی در اسکاندیناوی شناخته می‌شود. دانشکده دندانپزشکی "Sahlgrenska Academy" با بیش از ۵۰ سال تجربه از بهترین مراکز آموزش دندانپزشکی در اروپا محسوب می‌شود. این دانشکده برنامه‌های آموزشی متنوع زیادی را برای جذب دانشجویان مستعد ارائه می‌دهد که این برنامه‌ها شامل ارتودنسی، جراحی دهان و فک‌ها، زیست‌شناسی دندانی و بهداشت دهان و دندان‌ها است.

دانشجویان دانشکده دندانپزشکی گوتنبرگ این فرصت را دارند که از اساتید و پژوهشگران برجسته این مجموعه برای یادگیری مهارت‌های مختلف علمی کمک بگیرند و با مراجعه به کتابخانه فوق پیشرفته این مرکز، پاسخ سوالات خود در زمینه‌های مختلف دندانپزشکی را به‌دست آورند. طول دوره کارشناسی ارشد در این دانشکده حدود ۳ سال است و اغلب دروس در دانشگاه گوتنبرگ به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.

۱۰. دانشگاه گوتنبرگ (University of Gothenburg)

در آخرین باید بگوییم که اگر برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی قصد مهاجرت را دارید، فهرست تهیه شده از ۱۰ دانشگاه برتر جهان برای تحصیل دندانپزشکی در سال ۲۰۲۴ منبع مناسبی برای انتخاب دانشگاه در خارج از مرزهای ایران است. این دانشگاه‌ها با تأکید بر پژوهش‌های نوآورانه و فرصت‌های شغلی مناسب به دانشجویان فرصتی بی‌نظیر برای پیشرفت در زمینه‌ی دندانپزشکی ارائه می‌دهند. انتخاب دانشگاه برای تحصیل در رشته‌هایی مانند دندانپزشکی گامی مهم در شروع مسیر حرفه‌ای است که باید با دقت انجام شود.

کد خبر: ۲۹۳٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha