۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
افزایش ۹ هزار مگاواتی مصرف برق در روز گذشته نسبت به سال قبل

افزایش ۹ هزار مگاواتی مصرف برق در روز گذشته نسبت به سال قبل

میزان مصرف برق کشور روز گذشته (شنبه ۹ تیرماه) در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته بیش از ۹ هزار مگاوات رشد داشت.

به گزارش بازار، مصرف برق همچنان ناشی از کارکرد مداوم وسایل سرمایشی افزایشی است؛ این روند در روزهای آینده که دمای هوا بیشتر می‌شود تداوم داشته باشد.

بر اساس تازه‌ترین آمار شرکت مدیریت شبکه برق ایران روز گذشته در ساعت ۱۴ و ۲۶ دقیقه عدد مصرف به ۷۰ هزار و ۶۱۱ مگاوات در حالی رسید که این عدد سال گذشته و در همین بازه زمانی ۶۰ هزار و ۸۴۰ مگاوات بود که رشد ۹ هزار و ۷۷۱ مگاواتی را نشان می‌دهد.

همچنین شب گذشته در ساعت ۲۱ و ۲ دقیقه میزان مصرف به ۶۷ هزار و ۳۶۲ مگاوات رسید. سال گذشته در همین بازه زمانی عدد مصرف ۶۰ هزار و ۷۷۵ مگاوات بود که نشان از رشد ۶ هزار و ۵۸۷ مگاواتی امسال دارد.

شب و روز گذشته از مجموع برق تولید شده در کشور هشت هزار و ۹۸۲ مگاوات آن توسط انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین شده است.

خودرو، پاداش مصرف صرفه‌جویی در مصرف برق در تیرماه

همه هم‌وطنان می‌توانند با مراجعه به برنامه کاربردی باانرژی از طریق مراجعه به سایت www.ba-energy.ir و یا از طریق #۱۵۲۱* و یا تماس با شماره ۰۹۱۲۹۹۹۷۵ به پویش باانرژی دسترسی داشته باشند.

در این پویش راهکارهای ساده و عملیاتی برای کاهش مصرف برق ارائه شده و همه راهکارهای مدیریت مصرف برای تک‌تک لوازم برقی خانگی توضیح داده شده است، به‌طوری‌که هم‌وطنان بتوانند بدون هزینه و یا با کمترین هزینه برای صرفه‌جویی در مصرف برق اقدام کنند.

هموطنان با حداقل ۱۵ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق می‌توانند وارد قرعه‌کشی‌های پویش باانرژی شوند.

جوایز پویش باانرژی شامل ۳۰۰ خودرو و میلیاردها تومان کمک‌هزینه خرید لوازم برقی و لوازم دیجیتال و بسته‌های اینترنت است که نخستین قرعه‌کشی آن در روز عید سعید غدیر انجام شد.

جوایز نخستین مرحله قرعه‌کشی شامل ۱۵ دستگاه خودرو، ۱۵۰ کمک‌هزینه خرید ۱۰۰ میلیون‌تومانی، ۱۵۰۰ کمک‌هزینه خرید ۱۰ میلیون‌تومانی و ۱۵ هزار کمک‌هزینه خرید یک‌میلیون‌تومانی و ۱. ۵ میلیون جایزه اپراتوری بود.

پیش‌تر مجری طرح پویش باانرژی در باره این پویش گفته بود: این قرعه‌کشی به‌صورت کشوری انجام شد.

کد خبر: ۲۹۳٬۴۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha