۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
تورم ۴۰درصدی و نرخ ۳۶درصدی بهره بانکی مجالی برای تفکر فعالان اقتصادی باقی نگذاشته است
رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران:

تورم ۴۰درصدی و نرخ ۳۶درصدی بهره بانکی مجالی برای تفکر فعالان اقتصادی باقی نگذاشته است

رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: نداشتن زیرساختهای تولید، تورم بالای ۴۰درصد و نرخ بهره های بانکی با رقم ۳۶درصد مجالی برای تولید و توسعه و تفکر برای فعالان اقتصادی باقی نگذاشته است.

بازار؛ گروه صنعت: صمد حسن زاده رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران در مراسم نکوداشت روز صنعت و معدن گفت: نداشتن زیرساخت های ابتدایی صنعت و تولید، نداشتن ناوگان حمل و نقل مناسب جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی به علاوه عدم همکاری نظام پولی و مالی کشور با فعالین اقتصادی به علاوه تورم بالای ۴۰درصد و نرخ بهره های بانک با رقم ۳۶درصد مجالی برای تولید و توسعه و تفکر برای فعالین اقتصادی باقی نگذاشته است.

هیچ برنامه ای در افق پیشرفت توسعه اقتصادی دیده نمی شود
حسن زاده افزود: واقعیت این است که هیچ برنامه ای در افق پیشرفت توسعه اقتصادی دیده نمی شود. در کشوری که بزرگترین ذخایر منابع ملی را در اختیار دارد و کشوری که امروز از توانمندی ها و تجربیات اندیشمندان ما در سراسر دنیا استفاده می شود، این شرایط سخت در شان مردم نجیب کشور نمی باشد.
وی خاطر نشان کرد: اتاق بازرگانی ایران برای برگزاری این روز چندین سال تلاش کرد که تجلیل از بزرگان صنعت به عنوان نمایندگان بخش خصوصی صرفا در قالب یک تندیس و لوح تقدیر نباشد و خوشبختانه امسال از فعالین اقتصادی در قالب یک بسته حمایتی تقدیر می شود که قابل قدردانی است.

بسته حمایتی در چهار دسته بهبود فضای کسب و کار، مشارکت مردم، تسهیلگری و تامین منابع
گفتنی است بسته حمایت از تولید و تجارت خادم الرضا (ع) امروز در سالن اجلاس سران با حضور عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان نهادهای مختلف و تشکل‌های بخش خصوصی در صنعت رونمایی شد.
پیشنهاد تهیه بسته تولید و تجارت در اواخر اسفندماه سال ۱۴۰۲ از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به رئیس جمهور شهید اعلام شد که ایشان موافقت کردند.
گفتنی است این بسته در چهار دسته بهبود فضای کسب و کار، مشارکت مردم، تسهیلگری و تامین منابع است و نماد انسجام دستگاه‌های دولتی و بخشی خصوصی است که ۱۵ دستگاه دولتی و ۱۰ تشکل بخش خصوصی در تهیه آن نقش و مشارکت داشتند.
همچنین پیگیری چالش‌های بخش صنعت از دستگاه‌های مختلف و ایجاد انگیزه در تحقق شعار سال از دیگر ویژگی‌های این بسته است.

کد خبر: ۲۹۳٬۴۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha