۷ مورد خرابکاری عمدی در فیبرهای نوری خنثی شد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

۷ مورد خرابکاری عمدی در فیبرهای نوری خنثی شد

وزیر ارتباطات گفت: بیش از ۴۰۰ تیم پایش، ۷۰۰ هزار کیلومتر خطوط فیبر نوری با شکل زمینی و هوایی را بررسی کردند. ۷ مورد خرابکاری عمدی داشتیم که تیم‌های اتصال بلافاصله ارتباطات را برقرار کردند.

به گزارش بازار، عیسی زارع‌پور، صبح امروز جمعه -۸تیر- ضمن ثبت رای و بازدید از اتاق مانیتورینگ وزارت کشور، ضمن گرامیداشت یاد شهید رئیسی، گفت: انتخابات چهاردهمین ریاست جمهور در حال برگزاری است و امیدواریم مردم با انتخاب خود در سرنوشت خود شریک باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: مبتنی بر تجربه‌ای که در انتخابات مجلس داشتیم، در این انتخابات هم مهر از شناسنامه حذف شده و این بدین معنی است که باید زیرساخت‌های ارتباطی فراهم شود. زیرا باید مشخص شود فردی که در این شعبه رای می‌دهد، در شعبه دیگری رای نداده باشد.

وی ادامه داد: با همکاری وزارت کشور و نهادهای مربوطه، وضعیت ارتباطات بسیار خوب و بهتر از دوره قبلی انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

زارع‌پور تصریح کرد: ۵۸هزار و ۶۰۰ شعبه وصل است و این یعنی ۹۹.۹ درصد از شعب وصل هستند. البته چند شعبه باقی‌مانده هم پیش بینی میشود که شعب سیار و در مسیر هستند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه پایش خطوط فیبر نوری در کشور را داشتیم، گفت: همکاران من فیبر نوری را کنترل کردند تا اخلالی در روند ارتباطات پیش نیاید.

زارع‌پور گفت: بیش از ۴۰۰ تیم پایش، ۷۰۰ هزار کیلومتر با شکل زمینی و هوایی را بررسی کردند. ۷ مورد خرابکاری عمدی داشتیم که تیم‌های اتصال بلافاصله ارتباطات را برقرار کردند.

وی با بیان اینکه در برخی از خرابکاری‌ها، زمین تا دو متر هم حفر شده بود اما بلافاصله تیم‌های اتصال ارتباطات را برقرار کردند، تصریح کرد: این رکورد برای انتخابات در مسیر رأی‌گیری برخط است و برای بخش ارتباطات کشور هم رکورد است که نشان دهنده شبکه ارتباط پایدار در کشور است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اهمیت پایداری ارتباطات در کشور، گفت: بیش از ۹۹.۵ درصد استعلام‌ها برخط بوده و نشان می‌دهد شبکه ارتباطی کاملا پایدار است.

زارع‌پور گفت: از ماه‌ها و هفته‌ها قبل و از همان روزهای آغازین قرارگاه انتخابات شکل گرفت تا بتوانیم بهترین بستر را برای انتخابات فراهم کنیم.

وی گفت: بیش از ۷۰۰ هزار کیلومتر پایش و کنترل خطوط فیبر نوری داشتیم ‌که با خرابکاری عمدی مشکلی برای کشور به وجود نیاید. ۴۰۰ تیم فیبر نوری در سراسر کشور آماده باش هستند و ۴۰۰ تیم پایش به شکل زمینی و هوایی پهپادی، پایش خطوط فیبر را انجام می‌دهند.

وزیر ارتباطات اعلام کرد: تا ساعت ۹:۱۴ از مجموع یک میلیون و ۶۳۲ هزار و ۲۳ استعلام صورت گرفته، یک میلیون و ۶۲۴ و ۸۳۸ استعلام به شکل برخط انجام شده است.

وی ادامه داد: ۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار و ۳ هزار روستای زیر ۲۰ خانوار، یعنی بیش از ۹۷ هزار جمعیت روستایی (۹۸درصد) کشور به شبکه پایدار متصل هستند.

زارع‌پور در پایان مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کرد.

کد خبر: ۲۹۳٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha